Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 3 besök senaste veckan (73708 totalt) |
ja lyssna då inte på mig! jag är nog mest amatör här på rejsa
![]() för mig är du en riktig würsting byggare med tanke på kadetten du hade, lite som en idol kan man säga ![]() bygg vidare! det är du som ser och kan röra på grejerna! ![]() _________________ Pontus Torstensson Killen med stora intresset och lilla plånboken Opel Kadett C 2,4i |
||||
Jag är ingen expert... Också bara en glad amatör.
Som Göran Malmberg skriver i tråden så är förstaversionen ingen höjdare hållfasthetsmässigt... Men i den blir det inga brytningar... (tror jag) Brytning kan det t. ex. bli det ju för att din undre länkarm inte kan röra sig framåt och bakåt (eller hur sitter den fast?), men armen som är riktad bakåt "kortas" vid in eller utfjädring och drar länkarmen bakåt... Sätter du den armen längre ut(infästningen mot andra länkarmen) och med mindre vinkel blir brytningen mindre. Göran skrev ju också det att Uniballs'en är avsedda att sitta annorlunda... 90° vridna. Typ såhär: http://www.hemipanter.se/Min%20bakre (Inte jätteviktigt, iofs...) EDIT: Ser att det satt uniball även i undre länkarmen... Ja, då blir det ingen brytning som jag tänker. Sorry! För sent för mig... Tänker inte klart. ![]() _________________ ![]() |
||||
På Kadett C och Ascona/Manta B sitter inte det bakre staget i samma linje åt alla håll med det främre om man ser bärarmen som 2 ihopsatta stag ens original. Den bakre är monterad klart lägre, men ändå blir det inga brytningar... ![]() _________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||||
kika igen. På ascona a framvagnen utgör krängaren det bakre staget. Den sitter exakt i samma linje, på b framvagnen är det ännu tydligare. Sen är det inte lika noga när det sitter gummibussningar som när det är ledlager. Men wiking72: funkar det som du byggt nu så kör på det! _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
Ascona A blandade jag aldrig in, där är dom i linje! Det vet jag ![]() Men kika på denna bild: http://img.photobucket.com/albums/v4 Det är en Kadett C bärarm, det funkar lika bra med PU bussningar och den Ascona B framvagn jag har ser det likadant ut på. Som du ser är det inte speciellt rakt mellan infästningarna ![]() _________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||||
Precis, men det blir garanterat spänningar i den, kanske inte tillräckligt för att påverka nåt när det sitter "mjuka" bussningar där.
MVH Erik _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||
Tänkte bygga egna bells till mina skivor
Fick lite alu på jobb Dock allt annat än runt men... Är ju nybörjare men tycker de e roligare att göra allt själv. Såg ut så här innan jag började ![]() Mätte lite och satte upp biten i kallsågen Fick schimsa en del innan den var centrerad ![]() _________________ Stefan Lindh Hade Kadett GTE -75:a med 2,5 TIC Bygger Manta B med 3.0 TIC https://www.facebook.com/groups/143972045710733/?fref=ts |
||||
Bara en meningsful fil...
http://s287.photobucket.com/albums/ll128/wiking72/Mantan/?action=view¤t=IMG_0832.mp4 _________________ Stefan Lindh Hade Kadett GTE -75:a med 2,5 TIC Bygger Manta B med 3.0 TIC https://www.facebook.com/groups/143972045710733/?fref=ts |
||||
_________________ Stefan Lindh Hade Kadett GTE -75:a med 2,5 TIC Bygger Manta B med 3.0 TIC https://www.facebook.com/groups/143972045710733/?fref=ts |
||||
_________________ Stefan Lindh Hade Kadett GTE -75:a med 2,5 TIC Bygger Manta B med 3.0 TIC https://www.facebook.com/groups/143972045710733/?fref=ts |
||||
|
||||
En bekant ska lägga ner sin verkstad pga pension. Han har bland annat lite Opel verkstadshandböcker som riskerar att hamna i soporna. Om det är något som känns intressant att rädda skicka mig ett PM:
![]() |
||||
|
||||
Tjenare Alltid trevligt att träffa folk med samma tycke o snacka lite ![]() Finns ju lite bilder i tråden (sida 2) Hittade ingen kanon bild just nu men ska försöka fixa det nästa vecka ![]() Är det nått speciellt du undrar så skriv så vet jag vad jag ska fota ![]() _________________ Stefan Lindh Hade Kadett GTE -75:a med 2,5 TIC Bygger Manta B med 3.0 TIC https://www.facebook.com/groups/143972045710733/?fref=ts |
||||
jo, jag funderade lite på den främre infästningen av momentstage, om du har löst det och isåfall hur?
Har ju sett erikjakans lösning och ville kika på din om den var annorlunda? |
||||
Gjorde om de mesta i bakvagnen efter lite funderande
Dock så har jag fixat lite med framvagnen till ![]() ![]() Ojdå som de vart Svetsade dit en rhs vid skärminfästning innan så de håller ihop lite ivf Nu får jag väl bättre plats till allt;) _________________ Stefan Lindh Hade Kadett GTE -75:a med 2,5 TIC Bygger Manta B med 3.0 TIC https://www.facebook.com/groups/143972045710733/?fref=ts |
||||
Jadu ulf blir hyffsade bilder ivf med min bögtelefon
Blev en del att sopa efter alu biten om man säger som så;) Gjorde några förstärkningsplåtar till rambalken där coilover ska sitta ![]() Provade in coiovern lite för att se om de funkar Verkar bli rätt bra,lite förstärkningar o svets på detta så ![]() _________________ Stefan Lindh Hade Kadett GTE -75:a med 2,5 TIC Bygger Manta B med 3.0 TIC https://www.facebook.com/groups/143972045710733/?fref=ts |
||||
Såg nu att jag hade missat ett gammalt inlägg
Sorry Här e en dålig mobilbild på infästningen av momentstaget ![]() ![]() _________________ Stefan Lindh Hade Kadett GTE -75:a med 2,5 TIC Bygger Manta B med 3.0 TIC https://www.facebook.com/groups/143972045710733/?fref=ts |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 3 besök senaste veckan (73708 totalt) |