Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 E46 -01 - Ny bil på ingång... | << 1, 2, 3, 4, 5 ... 15, 16, 17 >> 6 besök senaste veckan (130065 totalt) |
Så där hittade på schmiedmann för en tusenlapp billigare än hos bmw, får bli sådana... omderas sida bara kunde fungera...
|
||||
Bytte länkarm V-fram för ett par veckor sen. Valde Schmiedemann också. Verkar helt ok. Om du byter själv, kan jag rek. att ta bort luftburk och servobehållare för att lossa/montera Vänster. Höger kommer man åt helt ok. Millways bussningar kräver även en ordentlig press. _________________ Erik Fornå BMW M3 E46 2003 (SÅLD) |
||||
Efter en massa velande så har jag bestämt mig för att Hackefors i Linköping får göra det... delar och arbete skulle gå på ungefär 8800. Göra det själv varken klarar jag eller har möjligheter till utan får då tjata på nån polare men det kommer ju fortfarande att kosta 6-7k i delar :/ Så får bli på verkstad Och självklart blir det millway bussningar Dock så var det ju inte så akut utan jag kör med det som det e nu sista banåkningen, fick tillstånd av verkstads-nissarna till det |
||||
Nu var årets sista körning med bmwn avklarad, blev 19 mil runt Mantorp med bmwsc, och det var precis lika trevligt som dom andra träffarna jag varit på med dom.
Dagen började med att jag fick skrapa rutorna... kändes inte så jätte lovande Dock sa ju väderleksrapporten strålande väder, och det blev det! Har ju faktiskt blivit närmare 100 mil på Mantorp i år så känns som att man faktiskt börjat hitta ganska bra runt den banan så körningen flöt på riktigt bra, dock så känns det som att man kör väldigt ojämt hela tiden. Märks specielt då växlingspunkterna kan skilja bra många meter emellanåt Nu är det dock dags för vinterförvaring snart och planerna på vad som ska göras tills i vår börjar ritas upp. Hittils ser det ut ungefär så här - byta både länkarmarna samt bussningar(bättre grejjer från millway) - Hjullager, höger bak - Bromskylning, blir troligtvis färdigt kit från bimmerworld - Ställbara coilovers, här är jag dock kluven över vad man ska ha. Läst en del om xyz och folk säger att det fungerar mycket bra, samtidigt så hägrar ju ett kw3. Vad är egentligen bäst? Kommer jag ångra att jag inte köpte ett kw 3 om jag köper xyz tror ni? -Corner weight, får gärna vara en firma som även kan montera coilovers också. Någon som kan rekommendera någon bra firma i närheten utav Örebro eller Linköping? -STOL, har blivit trött på att få lägga lika mycket energi på att sitta still som på själva körningen Då jag har en riktigt bastant kroppshydda så går det ju dessvärre inte med vilken stol som helst. Har tittat och provsuttit Sparco EVO 3 och den kändes nästan för stor, läg fixat med lite stoppning. Någon som kan tipsa om någon annan stol för oss med bredare bak? |
||||
Har bestämt mig för att slippa krånglet med att "hitta hålet" när man ska skifta däck. Så ska få bli en pinnbults konvertering
Något specielt jag bör tänka på? Hur djupa ska den vara den delen som ska in i navet? Ska man använda någon form av locktite? Hur mycket extra längt bör/vågar man ta? Tänkte bara ta och skruva ut en bult och åka till lokala järnhandeln imorrn |
||||
Hade inte direkt något att göra idag så fick ett infall och åkte och besiktiga bilen
Carspect i Örebro... och det är en ganska underlig firma... När jag bes. där i våras så gav dom fan i att kolla framvagnen, eftersom dom inte hittade något bra ställe att lyfta på... det gjorde dom dock i år. Så då hoppade dom över bakvagnen helt och hållet istället.... Resultatet blev allafall blankt papper, dock var dom inte lika glada på tonade framrutor i år men det gick Inre styrstag höger var även det lite dåligt... men det blev det då inget på. Kommer visserligen ändå att bytas nu |
||||
tack för tipset. Men har faktiskt redan slagit till på en Sparco Evo 3 |
||||
Så där, nu har vintermeket börjat, gäller att vara ute i god tid
Ett d2 track/racing kit har kommit på idag. Gick relativt smärtfritt att sätta på och med lite hjälp av säljaren (som fick förklara att pilen som pekade framåt även skulle peka framåt när det var monterat) så gick det utmärkt Bilderna e ju verkligen inget att hurra för men bjuder på 2 alla fall Tyckte att bromsskivorna såg lite lustiga ut... typ nästa krackelerade, dock så kände man ingen utav dessa "sprickor" med fingret... vad tror ni? Imorgon blir det tvätt och städ av bilen och sen in i värmen i garaget för resten av vintern, lite små mek ska ordnas under tiden, stol ska bland annat i. Har ju tyvärr inte turen att ha ett eget garage, så har bilen avställd i ett utan några större skruvmöjligheter :/ |
||||
Hänt lite mer nu
Fått hem glidskena och bälten till stolen samt camber-stag Tyckte även att det börjat dra iväg i kostnader så bestämde mig för att sälja en f1 fälg jag köpte för något år sen... Detta slutade i att jag nu bytte fälgen+lite pengar mot ett avgassystem... Ni som vet... klarar man dB kraven med helt original förutom kelleners (eisenmann) slutburk? Nu ska jag bara tjata lite mer på en vän, med lite mindre fingrar än mig, till å hjälpa till att skruva dit stolen... galet trångt. Avgassystemet och camberstagen får nog vänta tills det blir + grader och allt salt försvinner då jag tyvärr inte har lyft i garaget |
||||
Kan du tyda på slutburken om det är en sport eller race variant? Kan ju kanske vara någon specifikation gjord enbart åt kellners också. Ett enkelt mail till eisenmann borde kunna resultera i en dB-nivå som svar:). Har mailet rätt mycket med dem innan jag beställde mitt avgas till nuvarande bil och de har alltid svarat snabbt och med ett trevligt bemötande!
_________________ Martin Nymberg |
||||
Tack för tipset det ska jag absolut ta och göra, slipper jag kanske ha med mig originalburken i-fall-att |
||||
Hehe ja då al set ju inte vara någon fara När får vi se en projekttråd på din nya bil föresten? |
||||
ban-åka fälgarna (m3 org. 18x9") ska få ny färg är det tänkt, har dock väldigt svårt att bestämma mig för vad....
Vad för färger tror ni passar? E liten sugen på att ha något som sticker ut lite Svart är uteslutet... Vitt känns jävligt jobbigt att hålla rent... Spy-grön kanske? Rejsa-blå? KOM MED FÖRSLAG! (ibland önskar man nästan att man var färgblind...) |
||||
Varken grönt eller blått ser bra ut mot en röd bil. Jag säger vit, guld eller silver. Mycket stilrenare! Vit pulverlack med bromsdammsförsegling är lätt att hålla rent med. Tvättade mina med meguiars all wheel cleaner och den var kanon, alltid lika vita som efter lack
_________________ BMW 135I CSL http://www.speedhunters.com/2013/07/predictability-is-dead-the-turbo-mercedes-190/ / Alexander Lindquist |
||||
Guld är snyggt! Tror du inte grönt kan göra sig mot rött? jag tror nästan det... Fälgarna brukar jag tvätta en gång om året.... när det är dags för däckomläggning På sommaren får dom oftast bara lite syra och hetvatten, så vita är uteslutet (börjar dessutom nästan kännas lite väl vanligt...) |
||||
För rätt bud så visst, men har fortfarande inte fått något bud |
||||
Nu har det hänt lite, med betoning på lite
Stolen har skruvats fast! Var dock totalt omöjligt att få den helt rak, men efter en stund bakom ratten är det inget man tänker på (torrgasade lite i garaget). Skulle även behöva en dammsugare i garaget.. Sen så kan jag inte annat än störa mig på hur fullt det ser ut i hjulhuset med mycket camber, tänkte sätta dit spacers så att hjulet kommer ut till skärmkanten. Finns det någon anledning till att detta inte skulle vara bra? Känner även att våren faktiskt börjar närma sig ganska snabbt... dags att beställa rdäck snart kanske? Har fått för mig att jag någonstans läst om att däck ska må bra att lagras någon månad innan det är dags att köra på dom, så kanske dags att beställa nu? När köper ni andra era? |
||||
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 E46 -01 - Ny bil på ingång... | << 1, 2, 3, 4, 5 ... 15, 16, 17 >> 6 besök senaste veckan (130065 totalt) |