Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 996 turbo -03 (Ruf Rturbo)
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
1 besök senaste veckan (51607 totalt)
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens
Namndispens

Fin bil thumbs up

_________________
Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
Citera
Newbeach
Stockholm
Här sen Jun 2012
Inlägg: 129


Trådstartare
Tack Erik,

Nu sitter stolen i, rdäcksfälgarna är lackade svart och nu ska jag ut och lufta bromsarna. Imorgon bitti bär det av mot mantorp







Hittade en liten bonus som jag inte ens visste fanns på bilen, Ruf intake manifold



Folieringen på backspeglarna rök också.





Hoppas på en betydligt bättre tid än tidigare år

_________________
Christoffer N
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41740

Forumägare
Forumägare

Bil(d)porr.


_________________
Magnus Thomé
Citera
Newbeach
Stockholm
Här sen Jun 2012
Inlägg: 129


Trådstartare
Två dagar på mantorp avklarade och bilen är hyffsat hel, nu är jag inget proffs men jag tyckte att den kändes fantastiskt bra balanserad i kurvorna, hatar understyrning och med rdäcken var det nästan obefintligt. När man gick över gränsen hängde baken ut lite istället och den var väldigt lätt att hämta upp.

Kunde dock inte alls lita på bromsarna vilket resulterade i många alldeles för tidiga inbromsningar efter långa rakan, förväntade mig iofs inte mer med mycket slitna originalbelägg och trötta skivor.

Bromsarna skall alltså uppdateras, har pratat med pean lite om pfc skivor och pfc 08 belägg men det är ju inte gratis, dock är det riktigt nice med flytande skivor och kanske mer ekonomiskt i längden att man kan byta bara slitytan? Försöker intala mig själv och plånboken det iallfall Sen skall ju pfc skivorna hålla längre än cup skivorna också, nån som har erfarenhet?

Snöade in lite på gt3/rs under vintern/våren men nu finns det inte på kartan längre.


Körde 1:29:15 som bäst. Började gå fort varvet efter och bromsarna var lite trötta, åkte sakta ut i leca kulorna dessvärre men bilen klarade sig galant bortsett från trasigt galler i fram.


Det som står på önskelistan och som skall göras är:


*Skivor och belägg.
*Rejsratt med snapoff.
*Fixa en till recaro till passagerarsida.

_________________
Christoffer N
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens
Namndispens

Ruf intake manifold - fina detaljer som visar att det inte är någon chiptrim bara.

Leca-kulorna är rätt svåra att få ut. Har sett sånt tidigare.

_________________
Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
Citera
JohnC
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1798



En bil där man inte hittar några lecakulor under skalet har inte körts ordentligt.

_________________
John Carlsson

________________________


Porsche 944 S2 YTCC 1991
Porsche 996 GT3 Cup 2004
Citera
Newbeach
Stockholm
Här sen Jun 2012
Inlägg: 129


Trådstartare
JohnC skrev:
En bil där man inte hittar några lecakulor under skalet har inte körts ordentligt.




Nån som vet hur man får en racechrono session till datorn?

_________________
Christoffer N
Citera
Newbeach
Stockholm
Här sen Jun 2012
Inlägg: 129


Trådstartare
Idag kom ett roligt paket på posten

Flytande PFC med tillhörande PFC 08, tack till PEAN Sweden, kan verkligen rekommendera dem! thumbs up






Monterat och klart! Glömde dock modda belägg slitage varnarna så just nu har jag en röd lampa, men det är lätt fixat.

Har än så länge bara kört in dem enligt direktiv men kände definitivt skillnad i pedalen redan nu. 08 beläggen är inte dem med mest bite men i jämförelse med original textar, ja, dag och natt.

I veckan åker fronten av för lite rensning av leca kulor och nytt nät framför luftintag, var får man tag på sådant nät? Bilen skulle verkligen behöva en polering/detail också..

_________________
Christoffer N
Citera
Newbeach
Stockholm
Här sen Jun 2012
Inlägg: 129


Trådstartare
Händer inte jättemycket här. Ser fram emot att testa de nya bromsarna på mantorp 19/7. Det var på tiden att den fick lite kärlek i form av meguiars 105 och 205 samt vaxning, dels var det fullt med asfalt och däcksrester men också klister (överallt ) från folieringen.

Letar efter en till Recaro stol så om någon har en pole position stående är jag intresserad

Funderar på att plocka av hydrauliken till vingen och ha den fixerad i "upp-läge". Nåt kilo lättare i bak kan den ju inte skada av och det är väl bara en tidsfråga innan den börjar lyfta snett osv..

Fronten fick nytt galler då det gamla var riktigt slitet och hade till viss del lossnat. Dem här bilarna är verkligen lättmeckade måste jag säga, varenda skruv känns genomtänkt thumbs up Passade på att göra rent kylarna när jag ändå hade fronten av också, det var rätt mycket gojs där inne..





Några bilder:







thumbs up

_________________
Christoffer N
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Nice

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Newbeach
Stockholm
Här sen Jun 2012
Inlägg: 129


Trådstartare
Tack Rickard

Körde med 5100 på mantorp igår. PFC är verkligen bra grejer har jag kommit fram till. Till en början var det typ ingen skillnad mot cup skivor och textar beläggen, kändes opålitliga. Efter ett par varv när jag vanligtvis hade tagit ett kylvarv körde jag på istället och poff, helt plötsligt vart pedalen stenhård och jag kände exakt kapaciteten. Kändes som att jag kunde köra hur länge som helst utan fade. Med andra ord kräver dem en del värme. Verkligen super nöjd, rekommenderas!!



Märkte att laddtrycket gick ner till 1.0bar, brukar vara 1.1. Kan detta ha med att göra att jag har original intercoolers? Är GT2 RS intercoolerserna prisvärda? Kommer med största sannolikhet inte trimma mer..


Blev ingen snabbare tid dessvärre, det tar ett tag för mig som inte kör så ofta att komma in i det hela, jag hade fått för mig att dem hade öppet till sju så vid 5 när sista passet för amatör var färdigt var jag på väg ut för att köra fort men icke, då stängde dem Bjuder på en film när jag jagar ikapp en kompis i en 997 gt3 cs, tyvärr fungerade inte kameran som filmade framåt..


Glöm ej ställa in 1080!



Några tips på vad för uppgraderingar jag kan göra för att det ska gå snabbare? En till recaro stol står på önskelistan men det är ju mest estetik. Gör mer neg camber stor skillnad? Har max vad det går nu och det är inte mycket.. Nu sliter däcken typ mest i mitten Vilka mods är vanliga om man vill få mer GT3 känsla över det hela? Provkörde 997 gt3an och blev kär... Motorn var riktigt nice men saknade kicken.

_________________
Christoffer N
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



gt3an är nice men den går ju inget, därför gt2an finns

Vad är gjort i väghållningen på din...?

Ja riktigta vinklar på bilen ger ökat grepp

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Newbeach
Stockholm
Här sen Jun 2012
Inlägg: 129


Trådstartare
Hehe ja hade jag haft råd hade jag köpt en 997 gt2 och varit nöjd..


Ruf/Bilstein coilovers och krängningshämmare bak. Att tillägga är att den är bakhjulsdriven med diff..

_________________
Christoffer N
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



DÅ har den en bra grund, en bra hjulinställning med lite andra godsaker sen bra r däck i rätt märke och köra mycket gör att det går fortare

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Newbeach
Stockholm
Här sen Jun 2012
Inlägg: 129


Trådstartare
Jo jag har ju michelin cup däcken på, dock var dem smått beggade när jag köpte dem på en extra uppsättning fälgar - johan på skanstullsdäck gjorde hjulis förra säsongen, tydligen var det inte möjligt att vrida på mer neg camber än det jag har nu vilket är:

Framaxel: Vä -02°04' Hö -02°18'
Bakaxel: Vä -01°52' Hö -02°08'

Har det med att göra att bilen var 4wd innan som det ej går att få mer camber? Är det gt3 bärarmar som gäller eller?

Skulle inte förvåna mig om den ändrats lite men däcken verkar ju slita jämnt iaf..

_________________
Christoffer N
Citera
Newbeach
Stockholm
Här sen Jun 2012
Inlägg: 129


Trådstartare
Ser mao ut som att det är -2° max som går på varje sida i bak samt lite mer i fram?

_________________
Christoffer N
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Bak går mer..

Ja gt3 bärarmar, andra topp monteringar

Ett par gt3 spindlar skulle hjälpa till med

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Newbeach
Stockholm
Här sen Jun 2012
Inlägg: 129


Trådstartare
Jätte tack för tipsen Rickard, kanske borde jag nöja mig som den är då jag faktiskt använder bilen mest till gatkörning. Även om jag tycker det är kul att köra bana så blir det inte av så ofta..

_________________
Christoffer N
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003
Inlägg: 11515



Beror hur tidstorsk du är:)

_________________
Mvh/Rickard Cornacchini
Porsche 997 RSR GT2
Citera
Newbeach
Stockholm
Här sen Jun 2012
Inlägg: 129


Trådstartare
Hade i söndagsnatt påhälsning av två individer. Hade lite svårt att somna, hör en bil som kör förbi på gatan och sedan förbi igen åt andra hållet. Lite konstigt tänkte jag då det var sent. En stund senare hör jag något som låter från uppfarten, metall mot metall. Tänkte att det är säkert som vanligt nåt som rör sig lite i vinden. Kikar ut genom fönstret och där står två missfoster i fall fart med att sno fälgarna med gatdäck på!!! Hade dem ute då jag tänkte byta dagen efter. Skrek allt vad jag orkade tyvärr och dem sprang iväg. I efterhand ångrar jag att jag inte gick ut med en golfklubba och bankade på asen...

_________________
Christoffer N
Citera
Newbeach
Stockholm
Här sen Jun 2012
Inlägg: 129


Trådstartare
Bilen är till salu, kan tänka mig att byta mot något annat kul, skicka PM

http://www.blocket.se/goteborg/Porsche_996_turbo___Ruf_Rturbo_sv_sald_ . . . .

_________________
Christoffer N
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Porsche 996 turbo -03 (Ruf Rturbo)
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
1 besök senaste veckan (51607 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande