Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E36 - Clubsport - 7.42.25 BTG
<<   1, 2, 3, 4, 5 ... 32, 33, 34   >>
12 besök senaste veckan (223539 totalt)
kimplan
Vellinge
Här sen Sep 2008
Inlägg: 8



Johan Sjöström skrev:
Coolt ännu en anledning att komma. Vad kör ni för nåt?


Rolle ska köra mazda 323F och jag miata så inte i närheten av Gabbes bil hehe.
Är du inte sugen på att va med och gasa?
Får hoppas det blir fina tider för gabbe

_________________
Kim Lars Andre Pålsson
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Sorry Gabriel för OT men såna är vi. Kim. Jo jag är sugen men både däck o cash krävs säger dom. Tar med hjälm om medåkning är ok

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Gabriel Wendel
Limhamn
Här sen Feb 2011
Inlägg: 683


Trådstartare
Det är lugnt! I denna tråd välkomnar vi OT !

_________________
Gabriel Wendel
M2F87 - 2018
M3E36 - 7.42BTG
M3E46 - 7.34BTG
Vinnare Nordic Time Attack CC 2015
Citera
Gabriel Wendel
Limhamn
Här sen Feb 2011
Inlägg: 683


Trådstartare
Nytvättad M3a redo för Sturup


_________________
Gabriel Wendel
M2F87 - 2018
M3E36 - 7.42BTG
M3E46 - 7.34BTG
Vinnare Nordic Time Attack CC 2015
Citera
Pelle Sörensson
Limhamn
Här sen Mar 2003
Inlägg: 709



Gabbe92 skrev:
Pelle Sörensson skrev:
Grattis till bra hjälmköp =))))

Mvh Pelle

Tack Pelle! Hörde att du fick förhinder imorgon?

Ja tyvärr, frun måste jobba och barnen ska på kalas....

_________________
________________

Pelle Sörensson
Renault Megane RS -12 7.49min BTG
Citera
Gabriel Wendel
Limhamn
Här sen Feb 2011
Inlägg: 683


Trådstartare
Lyckats köra 1.09.74 idag innan det börja regna Johan Sjöström dök också upp idag och fick låna hans telefon och logga samt filma en stint. Tror bästa var 1.09.8 när Johans telefon var i bilen
Kommer säkert upp en film från Johan senare

_________________
Gabriel Wendel
M2F87 - 2018
M3E36 - 7.42BTG
M3E46 - 7.34BTG
Vinnare Nordic Time Attack CC 2015
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Film kommer! så fort jag hinner lägga upp den. regna lagom sen va? jeeesus vad himlen öppnade sig. Skoj att se din framfart det rörde på sig duktigt! thumbs up

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3679



Kan bara instämma, det såg väldigt bra ut med både bil och förare. Konsekvent och bra spår!

_________________
Anders F@lk

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
Gabriel Wendel
Limhamn
Här sen Feb 2011
Inlägg: 683


Trådstartare
tack för alla vänliga kommentarer!
Bilen känns grymt bra trots en del understyrning men vilken bil understyr inte på sturup
Vill inte ge mig på att ändra bilens setup för sturup och sedan ha bilen som går p**s på knutan eller Kinnekulle! Hade även slagit på PFC bromsvätska istället för super blue och blev faktiskt en stor sillnad i pedalkänslan på det sätt att den var mycket hårdare nu!
Nu sitter jag och Kim och dricker Grogg!
Ha en trevlig Lördag!



_________________
Gabriel Wendel
M2F87 - 2018
M3E36 - 7.42BTG
M3E46 - 7.34BTG
Vinnare Nordic Time Attack CC 2015
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Grogg låter bra. Kanske passar extra bra ikväll...
Dessvärre ställde jag ner kvallen på racechrono pro sist då jag hade ont om utrymme men vi får ta en repris. Här kommer iallafall film på dom 2 bästa varven. Länken kommer extremt snart...

Skoj och sätta ett ansikte på köparen av favoritbilen!


_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Gabriel Wendel
Limhamn
Här sen Feb 2011
Inlägg: 683


Trådstartare
Johan Sjöström skrev:
Grogg låter bra. Kanske passar extra bra ikväll...
Dessvärre ställde jag ner kvallen på racechrono pro sist då jag hade ont om utrymme men vi får ta en repris. Här kommer iallafall film på dom 2 bästa varven. Länken kommer extremt snart...

Skoj och sätta ett ansikte på köparen av favoritbilen!



haha, i mitt fall passar grogg alltid extra bra! Men speciellt efter att man skulle åka skurna slicka i spöregn och fick för sig att åka på sladd med fullt rattutslag varvet runt... Gick bra fram till sista varvet då bilen fick sig en liten känning och jag behöver en framkjol, "grillplåten" och kanske en framskärm Men om allt går som det ska är bilen ihop nästa helg

_________________
Gabriel Wendel
M2F87 - 2018
M3E36 - 7.42BTG
M3E46 - 7.34BTG
Vinnare Nordic Time Attack CC 2015
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



bra att det inte var värre och jag gillar inställningen och tempot både på banan och i verkstaden.

Här kommer länken till dina 2 bästa filmade varv




Efter att ha kikat på videon så känns det som du har tid att plocka, jag har inte så många varv där och det var länge sen sist men det känns som du skulle kunna vinna mer fart på att köra ett lite vidare spår och då kunna hålla farten uppe lite mer. Det känns lite dom att du gillar att sladda lite och gärna provocerar bilen lite mer än nödvändigt för att det skall gå fort.

Andra bättre vetande får rätta mina misstag i analysen, tiderna är det sannerligen inga fel på så ta mina ord på rätt sätt!

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Gabriel Wendel
Limhamn
Här sen Feb 2011
Inlägg: 683


Trådstartare
Johan Sjöström skrev:
bra att det inte var värre och jag gillar inställningen och tempot både på banan och i verkstaden.

Här kommer länken till dina 2 bästa filmade varv


Tack som fan Johan! Riktigt roligt att se hur man åker när det går som snabbast Känns som att logging samt video är A och O när det gäller att förbättra ens körning thumbs up Just nu ser det ut som att nästa körning på Sturup blir en kvällskörning tisdagen den 26 augusti! Då ska vi kapa 2 tiondelar till thumbs up

_________________
Gabriel Wendel
M2F87 - 2018
M3E36 - 7.42BTG
M3E46 - 7.34BTG
Vinnare Nordic Time Attack CC 2015
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Ett andra tips är gällande däckstryck osv, en pyrometer med en nål att sticka neri däcken tror jag hade varit fint, ett par bitar silvertejp vid varje däck och en tuschpenna i näven på Kim så tar han tempen på ytter/mitt och innerkant för att se hur bilen lirar på, däcktempen kan i princip avslöja det mesta om hjulvinklar, tryck osv..

Obs nu snackar vi inte en infraröd mätare utan med nål som sticks ner i gummit.

ps missa inte mitt miniförösk till analys av varven under klippet här i tråden ds.

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Gabriel Wendel
Limhamn
Här sen Feb 2011
Inlägg: 683


Trådstartare
Förstår vad du menar till fullo Johan! Tycker inte själv att jag brukar åka så tajt men verkar som om just de snabbaste varven var just de där jag åkte lite tajtare! Jag kommer på mig själv hela tiden med att inte gå på gas tidigare i svängen istället för på vägen ut och åka på ställ! Detta grundar säkert i att man är en "sladdare" i grunden! men som du och jag snackade om Johan så gäller det bara att nöta varv med god kritik från mer erfarna personer!

_________________
Gabriel Wendel
M2F87 - 2018
M3E36 - 7.42BTG
M3E46 - 7.34BTG
Vinnare Nordic Time Attack CC 2015
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Gabbe92 skrev:
Förstår vad du menar till fullo Johan! Tycker inte själv att jag brukar åka så tajt men verkar som om just de snabbaste varven var just de där jag åkte lite tajtare! Jag kommer på mig själv hela tiden med att inte gå på gas tidigare i svängen istället för på vägen ut och åka på ställ! Detta grundar säkert i att man är en "sladdare" i grunden! men som du och jag snackade om Johan så gäller det bara att nöta varv med god kritik från mer erfarna personer!


Racechrono pros predicitible laptiming är en riktigt nice funktion där du i realtid ser hur ett part lirar på , du ser det gröna fältet i videon. Kanske inte optimalt att kika på hela tiden men vill man prova lite olika teorier och se resultat i realtid funkar detta rätt bra. MEN fokus framåt och lägg ner att drifta i ösregn med "slicks"


_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Gabriel Wendel
Limhamn
Här sen Feb 2011
Inlägg: 683


Trådstartare
Johan Sjöström skrev:
Gabbe92 skrev:
Förstår vad du menar till fullo Johan! Tycker inte själv att jag brukar åka så tajt men verkar som om just de snabbaste varven var just de där jag åkte lite tajtare! Jag kommer på mig själv hela tiden med att inte gå på gas tidigare i svängen istället för på vägen ut och åka på ställ! Detta grundar säkert i att man är en "sladdare" i grunden! men som du och jag snackade om Johan så gäller det bara att nöta varv med god kritik från mer erfarna personer!


Racechrono pros predicitible laptiming är en riktigt nice funktion där du i realtid ser hur ett part lirar på , du ser det gröna fältet i videon. Kanske inte optimalt att kika på hela tiden men vill man prova lite olika teorier och se resultat i realtid funkar detta rätt bra. MEN fokus framåt och lägg ner att drifta i ösregn med "slicks"


Jag lovar att jag ska lägga ner min drifting karriär! detta var ett typsikt fall av att "hornen växer ut" sura slantar men ändå lärorikt och jag känner att detta är inget att hänga läpp för thumbs up Lyckas jag bara få tag i en ny Stålheim front så kommer bilen vara ihop i helgen

_________________
Gabriel Wendel
M2F87 - 2018
M3E36 - 7.42BTG
M3E46 - 7.34BTG
Vinnare Nordic Time Attack CC 2015
Citera
BMW-DJ
Gbg
Här sen Nov 2012
Inlägg: 1131



Johan Sjöström skrev:


Efter att ha kikat på videon så känns det som du har tid att plocka, jag har inte så många varv där och det var länge sen sist men det känns som du skulle kunna vinna mer fart på att köra ett lite vidare spår och då kunna hålla farten uppe lite mer. Det känns lite dom att du gillar att sladda lite och gärna provocerar bilen lite mer än nödvändigt för att det skall gå fort.

Andra bättre vetande får rätta mina misstag i analysen, tiderna är det sannerligen inga fel på så ta mina ord på rätt sätt!


Kollade på videon, för det första bra kört, jag skulle säkert inte vara lika snabb som du.

Men om man ändå får sitta på läktaren och kommentera så tycker jag det ser ut som att du räknar med att bilen skall släppa i utgången av kurvorna, därför håller du onödigt avstånd till ytterkant vilket innebär att på frestar mer på det tillgängliga greppet och ofta får sladd (vilket blir en självuppfyllande profetia) och därför behöver du utrymmet du lämnade.

Om du istället försöker kliva på gas lite lite mjukare och släppa ut bilen mer i kurvans utgång kommer all kraft att skjuta dig ut på rakan med riktigt bra fart.

Ja det jag säger är ungefär samma sak som Johan

Bara mina.

Riktigt kul att se thumbs up

_________________
David Johansson
BMW 335i E92 (Alpinweiss)
BMW CS Motorsport
Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3679



Det såg ju bra ut när man var utanför och tittade Innifrån ser man att du på första varvet vill för mycket in i kurvorna och hamnar vid apex för tidigt och får svårt vid utgången och tappar fart men grejar det med lite tillrättning med bakänden men som sagt tappar fart. Andra varvet ser det tvärtom ut. Tror säkert att du har en sekund eller kanske t.o.m. något mer att tjäna här. Men fort går det ju i alla fall och med bra bilkontroll thumbs up

_________________
Anders F@lk

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
Gabriel Wendel
Limhamn
Här sen Feb 2011
Inlägg: 683


Trådstartare
964RS skrev:
Det såg ju bra ut när man var utanför och tittade Innifrån ser man att du på första varvet vill för mycket in i kurvorna och hamnar vid apex för tidigt och får svårt vid utgången och tappar fart men grejar det med lite tillrättning med bakänden men som sagt tappar fart. Andra varvet ser det tvärtom ut. Tror säkert att du har en sekund eller kanske t.o.m. något mer att tjäna här. Men fort går det ju i alla fall thumbs up

Hej Anders, trevligt att träffas idag trots vi inte fick så mycket tid att snacka! Håller med dig om att varv 1 och 2 är helt olika men ska tilläggas att jag kämpar med en hel del understyrning och kämpar här med hur man ska gå åt den på bästa sätt. Till nästan träning på sturup ska Kim på Euromaster få ställa den lite mer aggressivt passande sturup thumbs up

_________________
Gabriel Wendel
M2F87 - 2018
M3E36 - 7.42BTG
M3E46 - 7.34BTG
Vinnare Nordic Time Attack CC 2015
Citera
Anders F@lk
Smygehamn
Här sen Dec 2003
Inlägg: 3679



Gabbe92 skrev:
Till nästan träning på sturup...
. Å då ser jag fram mot en åktur

_________________
Anders F@lk

993 C2
944 KULRÄSERN
997.2 GT3 3.8
GT4 2016 Ex.
964RS HÄRLIGT RÖD Ex.
BMW M3 e46 Ex.
Be yourself, everyone else is allready taken
Citera
Våra race- och banåkarbilar
BMW M3 E36 - Clubsport - 7.42.25 BTG
<<   1, 2, 3, 4, 5 ... 32, 33, 34   >>
12 besök senaste veckan (223539 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande