Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 11 besök senaste veckan (44369 totalt) |
angående pulverlack så har jag på min sjua kört med detta i 6 säsonger nu och det funkar fint, lämnade in på firma i alingsås som gjorde ett bra jobb.
Han berättade att ska man få ett riktigt bra resultat så blästrar man först , sen på med 99% zinkgrund och sen med pulver. Har svetsat om ett ramrör i bakvagnen förra året och var tvungen att slipa bort lite pulverlack och det satt så in i he....e. Har fått något lite stenskott framtill där lite lack släppt på ett hörn men zinkgrunden räddar. Pulver är bra ![]() _________________ Jörgen Bock |
||
Ska man ha pulverlack är det nog, som Jörgen säger, bra att ha ett skyddande skikt under färgen. Om man får stenskott kan det annars riskera att krypa rost under den fina färgen utan att det syns.
En annan sak är att vanlig färg är mycket enklare att bättringsmåla vid stenskott - kan också vara värt att tänka på. _________________ M a t s K l i n g l ö f MGB GT 1967 |
||
min lack är halvmatt svart och vid bättring så köper/får ja lite industrifärg av en firma här istan som bla målar broar o dylikt, den är epoxibaserad och har samma utförande.
Enligt firman så är denna färg tydligen vanligt använd på just konstruktioner utomhus. _________________ Jörgen Bock |
||
Kan inte annat än hålla med ![]() När jag gjorde nya bärarmar på min se7en så råkade dom bli målade på jobbet innan pulverlacken. Och med jobbet så menas hytt tillverkning av Volvo hytter ![]() Först förbehandlingen där det tvättas och rengörs i olika tvättbad sen ED:n ett sorts elektrolytbad för att sedan åka genom grundlacken. _________________ Nisse Holmgren Umeå ![]() |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4 11 besök senaste veckan (44369 totalt) |