Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 E36 V8 LS3 "Spjuvern" | << 1, 2, 3 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35 >> 14 besök senaste veckan (296760 totalt) |
Motorn ska inte vrida sig något för då är chassit för mjukt motorn kommer sitta stumt i bilen. _________________ Marcus Lindkvist Datsun 240Z -71 Porsche 964 TURBO -91 Bmwcup E36 M3 #77 såld |
||
Tipsar om en bra biltransport jag har till salu https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php
_________________ Marcus Lindkvist Datsun 240Z -71 Porsche 964 TURBO -91 Bmwcup E36 M3 #77 såld |
||
_________________ Mattias Andersson Tävlat i Clubmanserien, SPVM i en Phantom S21, vinnare 2018 + 2020 Tidigare Porsche 968, Vinnare 2014 + 2016 i Modsport klass 1 |
||
Fler fina sak till motorn inhandlat.
Här är min nya ATI svängningsdämpare. Men mindre ytter diameter samt lägsta möjliga hubb. _________________ Marcus Lindkvist Datsun 240Z -71 Porsche 964 TURBO -91 Bmwcup E36 M3 #77 såld |
||
Till min lilla lätta race koppling behövdes ju en lite lätt race växellåda
Efter en del velandes valde jag till slut en Emco Det är en 4-växlad dogbox låda med rakskurna drev, Används i tex Nascar. Det finns över 200 olika utväxlingar att välja på och den ska vara istortsätt skottsäker _________________ Marcus Lindkvist Datsun 240Z -71 Porsche 964 TURBO -91 Bmwcup E36 M3 #77 såld |
||
Min fredags bild till rejsa
Efter som allt annat spårat ur från den första planen med detta bygget Så var de lika bra att fortsätta på den urspårade linjen Här är delar av mitt custom tillverkade Daily Engeniering torrsumps oljesystem. Allt är billet fräst och det mesta till just min bil. Hoppas jag kan sova bra och inte behöva oroa mig för trasiga lager _________________ Marcus Lindkvist Datsun 240Z -71 Porsche 964 TURBO -91 Bmwcup E36 M3 #77 såld |
||
projektet har stått helt still ett tag nu men de börjar bli dags att fortsätta nu,
tänkte bolla lite ideer här med er. kommer behöva göra en ny kardantunel för att rymma växellådan, tanken just nu är även att dra grenröret bakom motorn och ner på passargerar sidan och höja golvet för att göra plats för ljuddämpare. men vad händer med bilen om jag kapar bort så mycket plåt? hur bygger jag det starkt efteråt på bästa sätt? bifogar några bilder några enkla ideer på hur jag tänkt vad tror ni? de blåa är området jag helt vill kapa bort och bygga ett nytt golv högre upp de gula är bakre infäsningen för länkarmen, den måste ju behållas stark ge mig era åsikter _________________ Marcus Lindkvist Datsun 240Z -71 Porsche 964 TURBO -91 Bmwcup E36 M3 #77 såld |
||
Avgassystemet behöver du inte krångla till så förskräckligt mycket, förutom dubbla Feritta kattar hade vi bara en dubbel Feritta ljuddämpare 2 X 2,5" längst bak. Och den låter ju nästan ingenting, hittills inga problem vid ljudmätningarna varken för oss eller nye ägaren
_________________ Rolf Stålheim Facebook/Stålheim Motorsport BMW 700 Sport Coupé - 60 M3 E36 Modsport I #57, BMW cup #7 |
||
Rolf du missar ju hela poängen Marcus bygger ju med extra allt och special inte nått bolt om här _________________ Mvh/Rickard Cornacchini Porsche 997 RSR GT2 |
||
men med mitt låga torrsumpstråg och special liten koppling/ växellåda vill jag inte att avgasröret ska vara ensamt att behöva hänga ner långt under bilen, därför jag funderar på en sån här lösning
_________________ Marcus Lindkvist Datsun 240Z -71 Porsche 964 TURBO -91 Bmwcup E36 M3 #77 såld |
||
Den enklare lösningen om du vill behålla all styrka borde vara att behålla golvet och dra upp avgassystemet ovanför golvet och kapsla in det. Och sen dra in en luftslang i den nya avgastunneln för att kyla.
_________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||
Även om man drar rören "den vanliga" vägen, men ett rör på vad sida om lådan, och sen in i kardan tunneln så hänger det ju inte ner under rambalken ändå? Eller är lådan såpass stor att detta inte går? Rambalken precis bakom den bakre infästningen till bärarmen blir ju väldigt låg på en E36a. _________________ Torbjörn Nyberg |
||
Växellåds tuneln måste bli delvis ny hur som då denna låda är mycket bredare på vänstersidan efter som länkaget går på utsidan. Och då vill jag passa på att göra om allt tänker jag.
_________________ Marcus Lindkvist Datsun 240Z -71 Porsche 964 TURBO -91 Bmwcup E36 M3 #77 såld |
||
Det är hög-hållfastplåt i stora delar av karossen, som du kommer kapa bort.
Det kommer krävas ganska avancerade konstruktioner för att ersatta den plåten. Men sedan är ju frågan hur mycket av hållfastheten du behöver...med fullbur mm.....? _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||
Är det verkligen höghållfastplåt i E36, varken golv eller kardantunneln i E36 är särskillt styv samt att det är väldigt tunn plåt också. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||
Våra race- och banåkarbilar BMW M3 E36 V8 LS3 "Spjuvern" | << 1, 2, 3 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35 >> 14 besök senaste veckan (296760 totalt) |