Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Honda Prelude BA4 4WS -88 "K20 Type-R" | << 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 11 besök senaste veckan (45920 totalt) |
_________________ Fredrik Heijel www.hondaklubben.com Civic -00 BilsportSS 1.24.12 Civic FK8 Type R -19 Subaru Outback Summit 2,0D -17 |
||
Ja och det finns en 4040 på Boets Bildemontering MEN med den 3040 eller vad det är jag hade i gömmorna så var bromskraften bak på tog för hög. Så jag kommer antagligen behöva en reducering bak även efter att Legend-oken är i drift. Bak har jag utflyttade original-ok och större skivor från en Jazz Hybrid. _________________ Emil Daugaard, Tyresö 070-53 41 431 Honda Prelude BA4 4WS -88 "K20 Type-R" |
||
vad för kolvdiameter bak?
Jag kör ju MC2 bakvagn, samma som ITR så jag har 260mm med 34mm kolv. Och legend fram. med 4040 låser den fram precis före bak. Beror ju lite på vikterna på bilen oxå såklart. _________________ Fredrik Heijel www.hondaklubben.com Civic -00 BilsportSS 1.24.12 Civic FK8 Type R -19 Subaru Outback Summit 2,0D -17 |
||
Jag kör då i princip samma.
34mm kolv original. 260mm skivor från Jazz Hybrid. Ska se vad priset på en eftermarknads landar på. Blir det för högt kör jag 4040 annars blir det nog justerbar med "fel" tvåkrets-system. _________________ Emil Daugaard, Tyresö 070-53 41 431 Honda Prelude BA4 4WS -88 "K20 Type-R" |
||
Hittade den jag hade på lager och det var en 3540 så jag får se vad som händer med nya oken.
Mek-dag/kväll igår. Hjulupphängningen på båda sidor skruvades på plats. Monterade dit distanserna (5mm) som som RoF Teknik ordnat till mig. Det blev perfekt och nu sitter Legend-oken med PMU CR belägg på plats 🥰 Hjul på och bilen nere på dollys så att bilen har rätt vinkel för inpassningen av motorn. Modifierat ett fäste (förarsidan) som nu behöver ett genomgående hål sen kan det nog svetsas på plats och förstärkas lite. Kapat fästet på passagerarsidan så att jag kan punkta fast det och sen bygga en liten låda under. _________________ Emil Daugaard, Tyresö 070-53 41 431 Honda Prelude BA4 4WS -88 "K20 Type-R" |
||
För första gången har motorn släppts ner helt i motorutrymmet
Saknas fortfarande ett fäste men som ni ser bland bilderna så fick jag även besök av min CNC-kille Rickard på RoF Teknik. CAD på hög nivå! _________________ Emil Daugaard, Tyresö 070-53 41 431 Honda Prelude BA4 4WS -88 "K20 Type-R" |
||
Massor har hänt men det är bara uppdaterat på Hondaklubbens hemsida.
Motorn är i och provstartad. Väntar på att få hem fästet till V50-styrservon så att jag kan koppla ihop alla slangar till den. Efter det så ringer jag SFRO för att se efter en tid för första besiktningen. Ruggigt nära nu och 2023 blir det åka av! _________________ Emil Daugaard, Tyresö 070-53 41 431 Honda Prelude BA4 4WS -88 "K20 Type-R" |
||
Motorhuven måste ju gå att stänga så jag maskerade och kladdade på akrylatfog.
Stängde huven och fick en mall. Kapade ur skelettet och testade igen. Nu blev det ju nästan ok! Jag va helt säker på att de skulle krävas betydligt mer massage men nu verkar det kunna vara görbart bara med "hood risers" Ska modifiera dessa också och sätta nån form av gummistöd på dem. Men detta ser lovande ut! _________________ Emil Daugaard, Tyresö 070-53 41 431 Honda Prelude BA4 4WS -88 "K20 Type-R" |
||
Fortsätter monologen här med.
Monterade kulighet i form av en fönsterdekal för motivationens skull. Fixat med justering av huvens höjd i bakkant men inväntar några distanser till då denna va lite för tunn. _________________ Emil Daugaard, Tyresö 070-53 41 431 Honda Prelude BA4 4WS -88 "K20 Type-R" |
||
Nä otroligt lite egentligen.
Hade lite strul med main relay som funkar lite knepigt så jag kopplade bränslepumpen direkt till swaphärvan (då den hade en egen main relay.) Efter det startade den och gick utan problem. 👍 (universal swaphärva för K20) I princip alla kablar som manuellt behövdes kopplas in för motorn. _________________ Emil Daugaard, Tyresö 070-53 41 431 Honda Prelude BA4 4WS -88 "K20 Type-R" |
||
Monterade i instrumentet ordentligt.
Blev precis så den passade och sitter stenhårt utan en enda skriv som fäster själva instrumentet. _________________ Emil Daugaard, Tyresö 070-53 41 431 Honda Prelude BA4 4WS -88 "K20 Type-R" |
||
Jag läser med stort intresse, även om jag inte postar särskilt mycket.
Dock måste jag påpeka den fantastiska färgsättningen av den här bilen! Det är väl bara du och jag på rejsa som törs köra multifärgat Rödmarkering vid 9kRPM är respekt! 2500 högre än vad min är. |
||
Hahaha ja så är det nog 😂 Jag har en del ytrost som skall lagas men jag vet inte hur jag ska bära mig åt med färgen då? Sen är det ju också så roligt att köra snabbt på bana med en bil som ser ut som en påse skridskor, bland bilar med 3ggr effekten som man får tuta bakom. Motorn i original, Civic EP3 Type R, varvar 8000 men den har fått nya H-profilstakar och ventilfjädrar/retainers i titan så den ska palla 9000 och överladd. Toppen kommer dock från en K24 så VTC är uppsvarvad till 50° så det bör vara en marginell effektförlust om ens något. Det kommer skjutsa på rätt bra med kompressor på den sen. _________________ Emil Daugaard, Tyresö 070-53 41 431 Honda Prelude BA4 4WS -88 "K20 Type-R" |
||
Våra race- och banåkarbilar Honda Prelude BA4 4WS -88 "K20 Type-R" | << 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 11 besök senaste veckan (45920 totalt) |