Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
MGB GT -66 med BMW M54B30, amatörbygge...
<<   1, 2, 3, 4, 5
10 besök senaste veckan (12784 totalt)
MGJones
Smålandsstenar
Här sen Jun 2020
Inlägg: 36


Trådstartare
Nä, dra dit pepparn växer.
Skulle byta vevgivaren, med ett antal förlängare till M6 insexbulten gick den komma åt. Då går den av!!
Nu står man där med tvättad hals. Lika bra att sova på saken å attackera en annan dag. Måste borra ur bulten på nåt vis.
Nån riktigt liten tryckluftsdriven borrmaskin skulle man haft.
Värsta alternativet är att behöva lyfta ur motorn......

_________________
Jonas Söderblom
Citera
Daniel-635
Västra Småland, nästan i Halland
Här sen Aug 2007
Inlägg: 470



Jag lyckades kombinera ihop en sladdrig bits vinkelväxel, och ett bits med borrspets.
För att borra på ett "omöjligt ställe"
Det var inte enkelt, men lättare än andra alternativ.



_________________
Daniel Karlsson
--------------------------------------------------
Med BMW 635 Csi Bi-Turbo
Citera
MGJones
Smålandsstenar
Här sen Jun 2020
Inlägg: 36


Trådstartare
"Tror" saken är ur världen nu efter diverse micklande..
Tog loss insugsidans slang och lyckades komma åt å borra upp för en M4 med en liten tryckluftsborr. Helt omöjligt att få det helt rakt men det kommer sitta i alla fall. Var tvungen använda en förlängare till tappen men sen gick det, pust.
Har bytt även kamgivare å pulstågen ser perfekta ut. Även testkörning och riktigt genomvarm motor går bra nu.

_________________
Jonas Söderblom
Citera
Våra race- och banåkarbilar
MGB GT -66 med BMW M54B30, amatörbygge...
<<   1, 2, 3, 4, 5
10 besök senaste veckan (12784 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande