Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2007-05-05 Mantorp med BMWSC/BMWCS/ACS
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
6 besök senaste veckan (20904 totalt)
höfläkt

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1613



Magnus_L skrev:
höfläkt skrev:
Magnus_L skrev:
Hobbe skrev:
Magnus_L skrev:
Ingen som råkade snubbla fram en varvtid under dagen?


Eftersom klubben inte tillåter tidtagning pga av försäkringsskäl under gatbilskörningen så hoppas jag inte det.


Vilken försäkring är det vi pratar om här, trafik har väl alla oavsett? BMW originalförsäkringar kan jag tänka mig har ett och annat att säga innan utbetalning om någon kraschar under tidtagning. Hur ställer man sig då till de som inte åker med BMW orig.förs (och därmed inte har vagnskadeförs.), de borde väl få ta tider?


Det du kanske gör, är att du kan äventyra någon annans möjlighet till en täckande vagnskadeförsäkning. Vi tar inte tid - så är det bara.


om vi vänder på resonemanget så kan de som har gällande vagnskadeförsäkring köra mer riskfyllt eftersom de är ekonomiskt skyddade. Det kan innebära att de äventyrar min privata ekonomi vid en kollision och det känns faktiskt mer troligt än ditt scenario. Tycker du det är rättvist?


Vill du inte förstå eller är du för dum för att förstå. Vi har (klubben) tagit ett beslut att följa ett visst regelverk, som skall vara till hjälp för så många som möjligt. Acceptera ett majoritetsbeslut och åk bana under dessa former, eller stanna hemma.

Tillbaka till Mantorp - instruktörerna håller nu på att sammanställa intrycken från helgen. Det inkluderar även synpunkter från alla närvarande. Vill ni att instruktörsbiten skall vara på något annat sätt, eller om det är något som ni tycker vi skall förändra så går det bra att maila synpunter. Man kan alltid göra saker bättre och vi skall försöka finslipa till kommande drabbningar.

_________________
Stefan Larsson
Citera
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002
Inlägg: 13523



BTG skrev:
Rolfson skrev:
thumbs down Varför gå till yttligheter

Det finns regler som är skrivna av Svenska Bilsport Förbundet, vi som arangör är tvingad
att följa dom, annars är det slut med denna form av banåka. Det finns inte mycket att välja på.

Mvh; Rolf


Word!

Driftbox, laptimer, stoppur etc. är inte tillåtna. Ingen form av tidtagning är tillåten, därför att SBFs regler och övriga bestämmelser inte medger det.


Inte för att lägga mig i era regler (det är helt upp till var och en att sätta hårdare regler om man vill) men var någonstans har ni fått för er att det inte är tillåtet med tidtagning i samband med gatbilskörning?

I SLC när Motorklubben kör gatbilskörning så kör vi med transpondertidtagning för dom som så önskar, enda skillnaden är vilken sorts tillstånd man tar ut från SBF. På prova på tillståndet så går det inte men eftersom ni ändå kör tävling så kan ni lika gärna ta ut en bättre variant på tillstånd.

(sen finns det numera ett alternativ till SBF om man vill göra lagliga och försäkrade gatbilsträffar oavsett om man vill ha tidtagning eller inte)

_________________
Fredrik SLC
Kontaktuppgifter http://slc.se/?page_id=12
Citera
koopfan
Hallstahammar
Här sen Dec 2006
Inlägg: 151



Kan lägga upp massa bilder här själv nu då ja fått tag i en dator! (är på kurs i Kristianstad)






















Kö till bantaxin

Taxin

Bmw V8 med separata spjäll!!! måste upplevas!!!

Finast! B6 3,5











BONUS!


_________________
Emil Koop
Familjekärra: Tiguan R-Line 2019 190TDI
Hoj: BWM R90 Offroad -71
ATV: Cforce 820L 2018
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens
Namndispens

Samuel Lindkvist skrev:
Är det ingen som har lite film från gatbilskörningen?



Det måste ju vara förbjudet att filma för då kan man ju få fram en varvtid

_________________
Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
Citera
Magnus_L
Gävle
Här sen Okt 2006
Inlägg: 44



höfläkt skrev:
Magnus_L skrev:
höfläkt skrev:
Magnus_L skrev:
Hobbe skrev:
Magnus_L skrev:
Ingen som råkade snubbla fram en varvtid under dagen?


Eftersom klubben inte tillåter tidtagning pga av försäkringsskäl under gatbilskörningen så hoppas jag inte det.


Vilken försäkring är det vi pratar om här, trafik har väl alla oavsett? BMW originalförsäkringar kan jag tänka mig har ett och annat att säga innan utbetalning om någon kraschar under tidtagning. Hur ställer man sig då till de som inte åker med BMW orig.förs (och därmed inte har vagnskadeförs.), de borde väl få ta tider?


Det du kanske gör, är att du kan äventyra någon annans möjlighet till en täckande vagnskadeförsäkning. Vi tar inte tid - så är det bara.


om vi vänder på resonemanget så kan de som har gällande vagnskadeförsäkring köra mer riskfyllt eftersom de är ekonomiskt skyddade. Det kan innebära att de äventyrar min privata ekonomi vid en kollision och det känns faktiskt mer troligt än ditt scenario. Tycker du det är rättvist?


Vill du inte förstå eller är du för dum för att förstå. Vi har (klubben) tagit ett beslut att följa ett visst regelverk, som skall vara till hjälp för så många som möjligt. Acceptera ett majoritetsbeslut och åk bana under dessa former, eller stanna hemma.


Jag tyckte Hobbe nämnde att vi inte skulle diskutera detta ämne vidare i den här tråden, tycker vi ska respektera det. I övrigt ser jag ingen anledning till att du skall vara otrevlig och nedlåtande men det säger väl mer om dig än mig.

_________________
Magnus Lind
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538


Trådstartare
Magnus_L skrev:

Jag tyckte Hobbe nämnde att vi inte skulle diskutera detta ämne vidare i den här tråden, tycker vi ska respektera det


Japp, det finns redan trådar om detta ämne för diskussionssugna.
Det finns olika åsikter, synpunkter, tolkningar, och funderingar om allt, men inget värt att argumenteras med personliga påhopp.

Se så, "back to topic"

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Per-ola Mattsson
Öjarp
Här sen Nov 2004
Inlägg: 183



Samuel Lindkvist skrev:
Är det ingen som har lite film från gatbilskörningen?

Micke skrev
Nej tyvärr. Till Gelleråsen kommer jag ha hunnit fixa min kamera dock.

I ett annat forum här på rejsa så diskuterades kamror/pennkamror i bilen, där hade du Micke skrivit att du skulle prova någon form av pennkamera eller liknande. Har du forskat vidare i det och vad har du införskaffat?

Jag är ute efter någon form av apparatur där man helst skall kunna sätta dit fler kameror (för att ex se vadför min koppling går sönder ) typ en kamera framåt, en bakåt o.s.v.

_________________
Per-ola Mattsson
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8318



Fredrik - SLC skrev:
Inte för att lägga mig i era regler (det är helt upp till var och en att sätta hårdare regler om man vill) men var någonstans har ni fått för er att det inte är tillåtet med tidtagning i samband med gatbilskörning?


Ursäkta det fortsatta trådkapanadet (Någon moderator kanske kan klippa och klistra) men då en fråga lämnas hängande utan svar är det lika bra att plugga även det hålet, även om det skitar ner tråden lite. Det är ju många som bara läser och inte skriver.
________________
Tidtagning är självklart inte förbjudet från SBF:s sida. Men, alltfler försäkringsbolag ersätter skador som sker på bana, bl.a. SalusAnsvar och BMW originalförsäkring. De accepterar inte tidtagning. Eller rättare sagt, tas det tid får man inte ut något på försäkringen för då anser bolagen att det var tävlingskörning eller träning inför tävling. Så för att alla skall ha skuggan av en chans att kanske få ut något för sin smällda gatbil på sin försäkringen är tidtagning förbjudet.
________________
Inte riktat till dig nu Fredrik utan alla:
Kör enligt BMWSC:s regler eller kör någon annanstans! Den som undrar vad reglerna är och bakgrunden till dem kan läsa på här: www.bmwsc.com och fråga sedan!
Bestämmelserna är inte påhittade för att jäklas eller för att de som en gång lade fast regelverket inte har koll - utan för att de personerna har koll! :shifty2:

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
koopfan
Hallstahammar
Här sen Dec 2006
Inlägg: 151



Får man inte köra mot sin egen tid, även om det är tidtagning för det kan väl inte kallas tävling?

_________________
Emil Koop
Familjekärra: Tiguan R-Line 2019 190TDI
Hoj: BWM R90 Offroad -71
ATV: Cforce 820L 2018
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2276



Det finns ju tusetals racingserier att köra i om man vill köra på tid. Man får helt enkelt respektera BMWSC regler eller låta bli att köra.

_________________
Samuel Lindkvist | www.millway.se
Citera
Daniel Gudmundsson
Jonstorp
Här sen Jul 2003
Inlägg: 756



Per-ola Mattsson skrev:
Samuel Lindkvist skrev:
Är det ingen som har lite film från gatbilskörningen?

Micke skrev
Nej tyvärr. Till Gelleråsen kommer jag ha hunnit fixa min kamera dock.

I ett annat forum här på rejsa så diskuterades kamror/pennkamror i bilen, där hade du Micke skrivit att du skulle prova någon form av pennkamera eller liknande. Har du forskat vidare i det och vad har du införskaffat?

Jag är ute efter någon form av apparatur där man helst skall kunna sätta dit fler kameror (för att ex se vadför min koppling går sönder ) typ en kamera framåt, en bakåt o.s.v.


Jag har fått pris på en lösning med 4 kameror koplade till en mediaserver som spelar in direkt till USB minne. Tanken är att jag ska invenstera i en sådan utrustning under sommaren. Prislappen, ca 14000 kr exkl moms. Det "höga" priset kommer av att jag inte ville spela in på hårddisk då denna inte kommer att hålla.

_________________
Daniel Gudmundsson

Kör BMW
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8318



Daniel Gudmundsson skrev:
Per-ola Mattsson skrev:
Samuel Lindkvist skrev:
Är det ingen som har lite film från gatbilskörningen?

Micke skrev
Nej tyvärr. Till Gelleråsen kommer jag ha hunnit fixa min kamera dock.

I ett annat forum här på rejsa så diskuterades kamror/pennkamror i bilen, där hade du Micke skrivit att du skulle prova någon form av pennkamera eller liknande. Har du forskat vidare i det och vad har du införskaffat?

Jag är ute efter någon form av apparatur där man helst skall kunna sätta dit fler kameror (för att ex se vadför min koppling går sönder ) typ en kamera framåt, en bakåt o.s.v.


Jag har fått pris på en lösning med 4 kameror koplade till en mediaserver som spelar in direkt till USB minne. Tanken är att jag ska invenstera i en sådan utrustning under sommaren. Prislappen, ca 14000 kr exkl moms. Det "höga" priset kommer av att jag inte ville spela in på hårddisk då denna inte kommer att hålla.


Jag fortsätter här: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=3969&start=63

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Conny
Stavsjö
Här sen Jul 2004
Inlägg: 648



Jag väntar med spänning på filmerna!
Men mer bilder går också bra, tillsvidare!

_________________
Conny Palm -BMWSC-BMWCS-
BMW 320i
BMW 330i
BMW 530d

http://www.garaget.org/?car=8980
Citera
Örjan Carlborg
Uppsala
Här sen Maj 2006
Inlägg: 574



Tänkte höra ifall någon lyckades få min vita 1-serie att fastna på bild under Lördagen?? Skulle vara kul om debuten på bana hade förevigats

_________________
Citera
Magnus_L
Gävle
Här sen Okt 2006
Inlägg: 44



Här kommer 7 minuters körning på Mantorp i en M3 e36 med gatdäck. Några tappra kom med på filmen också. http://www.youtube.com/watch?v=s0d9E5iKZOA

_________________
Magnus Lind
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41738

Forumägare
Forumägare

Magnus_L skrev:
Här kommer 7 minuters körning på Mantorp i en M3 e36 med gatdäck. Några tappra kom med på filmen också. http://www.youtube.com/watch?v=s0d9E5iKZOA



Kul! Ser bra ut det där Personligen så kan jag tycka lite att du fick till andra halvan av Parisen bäst spårvalsmässigt när du låg efter den långsammare 80-tals 5-serien och något/några varv efter den. Innan så verkade du inte ta dig in till andra apex och hamnade för tidigt ute längs vänstercurbsen efter utgången (och kunde därmed inte gasa lika tidigt o hålla ner?). Skriver det här mest för jag är nyfiken på hur du tycker själv? Analys äs skoj thumbs up (och sen är det inte så lätt o se på film, man har taskigt vidvinkelseende för att se var bilen faktiskt är placerad)




SP: satt hela filmen o vänta på att Loaded skulle komma omfarande på rakan men nääää....

_________________
Magnus Thomé
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:


SP: satt hela filmen o vänta på att Loaded skulle komma omfarande på rakan men nääää....



Den kanske var parkerad i depån av någon anledning ?

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41738

Forumägare
Forumägare

Nyfiken på bilder hur min blåe krängde o såg ut i olika kurvpartier. Körde den bara sent på e.m. eftersom jag körde Loaded fram tills jag fick punka (f'låt Fransson! ). Verkar som fotograferna gick hem eller tröttnat på bilar när jag väl kom ut så sent på e.m. med den egna blåe bilen....

otroligt kul att köra Loaded igen. Man får verkligen använda olika körstil med den och den egna bilen. Loaded får man mer köra som precisonsskalpell medans min bil kör jag mer som "tjohej" eftersom den är så otroligt mer förlåtande. Förlåtande är kanske inte det ord man bäst beskriver Loaded med, hahaha, även om den överlag är fantastiskt lätttkörd med tanke på dess kapacitet. Men i Loaded kan man gasa på sig när som helst, var som helst, hur som heslt och man får se upp för det kan ibland bli lite tendens till returer om/när det släpper.

När jag väl flyttade från brutalsnabba Loaded till den i jämförelse egna M3'an så var det ändå sjukt kul att den egna bilen nu lirar precis som den ska igen Yokohama 048 som jag aldrig kört förut var en mycket positiv upplevelse, verkligen en av de absoluta topp-r-däcken på en tung M3'a. Michelinarna på Loaded är också fantastiskt trevliga men oj, de ligger i en egen klass av taskigt grepp bland r-däck när de inte fått temp. Alla andra r-däck jag kört har haft någorlunda halvokej grepp även när man startar med kalla däck för att sen ge extra kanongrepp när de fått temp. Michelinarna hade verkligen kanongrepp varma men oj vad dåliga de var kalla Inga kompromisser där jmfrt med de flesta andra r-däck.....

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41738

Forumägare
Forumägare

Hobbe skrev:
Magnus Thomé skrev:


SP: satt hela filmen o vänta på att Loaded skulle komma omfarande på rakan men nääää....



Den kanske var parkerad i depån av någon anledning ?
ont om luft. Typ

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41738

Forumägare
Forumägare

Jag får massa roliga pratbubblor i huvet när jag ser den här bilden


_________________
Magnus Thomé
Citera
micke.h
tumba
Här sen Jul 2004
Inlägg: 65



Hallå där E det ingen som har några bilder på en vit E28a med Alpinaplogg i fronten från
gatbilskörningen

_________________
Michael Hedlund

Bmw E28-85
Citera
Eftersnack
2007-05-05 Mantorp med BMWSC/BMWCS/ACS
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
6 besök senaste veckan (20904 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande