Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Eftersnack 2007-07-07 SSM på Knutstorp | << 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 1 besök senaste veckan (19002 totalt) |
ok då, jag hade väl lite fel då. _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||||
_________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se | http://www.cancerstiftelsen.com |
||||
Tyvärr tappade kameran ström precis efter jag passerat dig. Du fick ju upp farten lite sen och kom förbi på rakan. När jag såg invinkningsfunktionären göra sig beredd visste jag att det var sista varvet och då var du lagom långt före så det blev en slutsatsning (alla satte ju bästa varvet på sista eftersom det var upptorkande). Det gäller ju att ha lite luft till den framför för att kunna köra helt eget tempo. |
||||
Hej Niklas
Kul att se hur väl din bil bromsar i vätan, du tar 10-20 meter i en del kurvor Varför har inte jag ABS bromsar?? Å andra sidan kanske det inte hade hjälpt när jag körde på helt nya däck (inte inskrubbade) / Bengt Metz _________________ Bengt Metz Caterham Superlight Såld 227hkr 226Nm Zetec DOHC Quaife type 9 synkad Roadsport C 2003-2005 Roadsport B 2006 Roadsport A 2007-2017 |
||||
Refererar till bilden med Erik och Anders Berger
Erik gick in bakom Anders i nedfarten till rakan, Erik slipstreamar bakom Anders och sticker ut bilen till höger om Anders........Vem vann?? Lånad bild, se tidigare inlägg i tråden Field31 3 43 Erik Berger S Ford Escort Bengtsfors MC 14:00.614 00:09.666 106,379 01:07.785 Bengtsfors Bäcke Emballage AB Field31 4 28 Anders Berger S Ford Escort Bengtsfors MC 14:00.617 00:09.669 106,379 01:08.443 Bengtsfors Bäcke Emballage AB Från Wikipedia
Före detta?? / Bengt Metz _________________ Bengt Metz Caterham Superlight Såld 227hkr 226Nm Zetec DOHC Quaife type 9 synkad Roadsport C 2003-2005 Roadsport B 2006 Roadsport A 2007-2017 |
||||
Resten av resultaten:
http://sportvagnsmeeting.se/resultat |
||||
_________________ Anders Hofverberg |
||||
Fantastisk helg som vanligt, trotts det muggiga vädret. Även om man inte kan se allt som pågår så är det nästan omöjligt att inte vara på gott humör under dessa dagar . Många roliga bilar att titta på och vissa fick man ju klämma på som funktionär (hjälpte till med transpondrar som vanligt). Trevligt folk stötte man på också .
Jag hoppas innerligt att jag får möjlighet att köra själv nästa gång .. Supertack till alla som lagt upp dessa fina bilder . F.ö. tycker jag inte P.P. skall skämmas för att han "bildbajsar" ner tråden, jag uppskattar det i.a.f. (kul att du kom fram och hejade ). _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||
va? stod du i transpondertältet? Jag var framme och hälsade på en (stressad) Fredrik olsson där men såg aldrig till dig. Missade vi varandra? |
||||
Jajjemen, både jag och Linda assisterade Fredrik både Lördag och Söndag. Dock var vi en hel del nere vid depåinsläppet så det var kanske därför du missade mig . _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||
Hade väl varit väl associalt att bara gå förbi? Hejade också på Fredrik, och såg Anna, Anders, Lill-Falk vid Automobil-bilarna, samt såg Björn i publikhavet. Annars var det tunnsått med kändisar. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
Fredagens fria träning på Knutstorp bjöd på hällregn av monsunkvalité. Det formligen dränkte hela skåne och vägarna till Malmö var mer eller mindre avstängda under detta dygn. På banan var det körbart men det var inte speciellt motiverande att köra. Jag har lagt en hel del varv på denna bana eftersom det bara är ca 7 mil hemifrån så jag avstod helt från att åka på fredagen. Jag kunde konstatera att Stewart laursen och Flemming Bendixen var snabba i regn under den fria träningen. Under lördagens tidskörning så var banan också våt så det var regndäck som gällde. Jag har som sagt inget emot detta underlag och prestationen räckte till pole i finallen. Även RS-bilarna (2 liters motor och radical) blev avhängda så det var riktigt trevligt. Lördag eftermiddag körde vi vid 16-tiden och regnet höll på att avta. Heatet innan oss kom de första tecken på att banan höll på att torka på vissa snabba partier. Det var 50/50 chans att vilket vi skulle åka på. I sista stund bestämde jag mig för att gå ut på slicks eftersom det kändes som detta skulle vara rätt i slutet av finalen och mina regndäck var helt nya så de var jag inte speciellt sugen på att köra sönder om det torkade upp i den takt som jag trode. Våra recersportvagnar har en tendens att torka banan mycket snabbare än andra bilklasser. Troligtvis för att vi har mycket groundeffekt och en diffuser som "suger" upp vattnet från asfalten. När slicksen var på var jag inställd på att få starta från griden eftersom vi var sist till lineupen men det var en minut innan heatet skulle gå av stapeln. Väl ute på warm up kändes det som att valet av däck var något optimistiskt eftersom Knutstorp var helvått förutom rakan och NGK kurvan. Starten gick och jag släppte kopplingen. Friktionen var noll och jag stod nästan still. Bilarna accar 0-100 på ca 3-4 sek i torrt så känslan förstärktes väl en del av att se de regndäcksförsedda bilarna bara rusa förbi mig längs med rakan. In i första kurvan var jag åtta. Efter ett varv hade jag kommit förbi Peter Eriksson i han PRC RS-bil men då var tätklungan hela rakan före. Först på femte varvet fick jag kontakt igen och kunde känna att däcksvalet var ok. En efter en passerades bilarna och jag vann slutligen Clubman och kom trea efter två RS-bilar.
Söndagen race var torrt och bjöd inte på samma spektakel som dagen innan. Jag var på knutan måndagen innan och testade och var då nere en bra bit under varvrekordet för clubman d.v.s runt 60 sek. Starten gick fint och att som vanligt kommit efter de motorstarkare RS-bilarna så körde jag förbi Anders Berger i Radical, Peter Eriksson i PRC och Karinnen i Acid som fick tekniskt bekymmer. De andra Clubmanbilarna var långt efter men jag hade en fin fight med Tomas Nilsson i en PRC RS-bil. På dashen kunde jag se en rejäl putsning av av varvrekordet. Det nya lyder 1.00,2 för Clubman. Jag var riktigt nära på att göra en offensiv mot Tomas i samband med en varvning men höll mig med tanke på att han kör i en annan klass. Men fort gick det! Summa summarum en kanonhelg och nu ser et riktigt lovande ut för en Sportvagnsmästerskapet-titel! Hade onboard kamera så filmerna kommer så fort jag lagt över dem till datorn. Bilder kommer strax. Mvh Petter Berger _________________ Petter Berger |
||||
Starten i roadsport. Första gången på mina 15 år som jag sett ett gemensamt startfält där nere. Dags för en bildserie igen... var inte fullt lika påpasslig den här gången. Det ser ju inte så bra ut, det här... Men det gick ju vägen ändå. Får se om jag orkar med resten ikväll. Skall iväg och sortera upp 300 veteranfordon nu... _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
Hej
Kolla in Ferrari Dinon från Pressvisningen 2/7 LJUDET!!!!!!!! http://www.youtube.com/watch?v=5nRAS / Bengt Metz _________________ Bengt Metz Caterham Superlight Såld 227hkr 226Nm Zetec DOHC Quaife type 9 synkad Roadsport C 2003-2005 Roadsport B 2006 Roadsport A 2007-2017 |
||||
Med datorn back in buisness kanske jag kan hinna lägga ut de sista "pärlorna" innan det är dags för nästa träff...
Liten bil på irrvägar... och så rätt in på banan (inte för att man har så mycket att välja på)... Vilket antagligen förorsakade en lättare panik i Ginettan. Här är Lars-Göran på väg att göra ett väl hastigt besök in i depån... Lyckligtvis rätade det upp sig i tid. _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
Eftersnack 2007-07-07 SSM på Knutstorp | << 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 1 besök senaste veckan (19002 totalt) |