Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW 318is -90 x2 CSN Edition | << 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 18982 besök totalt |
Just att D-porta är ett koncept som inte är så "hemligt" längre. Vet att Grottis var tidig med det blandannat och att man kunnat mäta drastiska flödesförbättringar iom plana golv i kanalerna samt att det är enklare att få till en radie som är rätt och inte ger luftsläpp/turbulens. Sen har hörnen en liten radie som man kan se om man kollar noga. Visst kan man lägga ner ännu ngn timme på topparna kanske, men allt har sitt pris och frågan är om det är värt det på en gatmotor då det kanske ger nga ynka kusar till. På en ren racemaskin så vore det en helt annan sak. |
||
Där ser man..alltid lär man sig något nytt...
Vi har en här i skogarna som gör liknande ilägg i kanalerna men han är fruktat dyr..(Min åsyn) Har en jobbarkopis som har sin M30 motor hos honom..å bara toppen skulle gå på uppåt 20tusen.. Då jag var i kontakt med Musen så hade han hyffsade priser på sina arbeten..Då hade han i prencip börjat med det. Har inte haft någon kontakt med honom på länge nu å vad jag förstår så har han utökat sin verksamhet..! Får nog bli att ta kontakt med Musen då det börja bli dags för motorn... _________________ Jonas Götesson |
||
Tycker jag du gör helt rätt i Några 20 loppor tar han iaf inte för en M30 topp. _________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||
Ta och prata med musen en stund om dina planer så ska ni säkert komma fram till en bra lösning som funkar för dina behov
Jag tror inte du kommer ångra ett samtal med honom.. det handlar om mer än bara gräva i en topp när han sätter sig in i projektet Starkt rekomenderad _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||
Nja jag får väl hoppa in med ett inlägg eftersom det är jag som har min M30 topp ute i skogen, för övrigt så ligger hela motorn i skogen.
20 loppor var ju inte bara för portning utan med massa annat jobb med bearbetade ventiler, förbränningsrum, portning, sen var det tillverkning av nya insugsrör plus plenum så jag tycker inte det är så dyrt. Men som sagt nu har det dragit ut på tiden och det har spårat ur, så nu är planerna ändrade. Toppen går efter samma prinsiper med kanaler osv. men det kommer sitta 3 par spjäll, alutrattar Görans egna, kam från 635 Gr.A Dr. Shrick, Blocket kommer jag nog inte göra så mycket åt, ska försöka väga in kolvar och stakar, vill nog lätta dom lite eftersom jag tänkt varva runt 7500rpm vill ju givetvis mer men vet inte om man vågar. Styrsystem blir Autronic SMC, tändsteg antagligen Haltech inte redigt bestämt mig. Men det här med D potningen ser intres. ut, på min plastas det men inte så mycket som kanalerna som visats tidigare här, ska försöka ta lite kort på mina senare. Mvh/Henrik _________________ Henrik Andersson |
||
Denna mätning av EVo III-toppen är gjort vid vid 10" vp av "oberoende part".
Vill man ha motsvarande värde vid ett annat tryck är det bara att räkna. |
||
Team CSN kan numera erbjuda ganska mkt i form av delar och saker att fila på...
Fast saker är ju bra att ha så vi behåller nog och gör ngt kul av "skrotet"...som tjejen kallar det. |
||
Vad ska det bli av allt det där?
Har ni fått ihop någon maskin helt och hållet ännu? Vad har ni gjort/kommer att göra åt insug och grenrör? Blir det separata spjäll? Går det inte att få spjällhus och grenrör att passa från S14 maskinen? _________________ Jonas Edling |
||
Själv så kommer jag bara att baffla oljetråget samt använda remskivan med triggerhjul...ev så kommer kolvarna att svarvas av nån mm och vevstakarna att viktjusteras....ev asså Ang sep spjäll så se den andra tråden. Du kan ju PM'a pris på spjällen m3jonas om dom e till salu? _________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||
[quote="Micke Eriksson]
Själv så kommer jag bara att baffla oljetråget samt använda remskivan med triggerhjul...ev så kommer kolvarna att svarvas av nån mm och vevstakarna att viktjusteras....ev asså quote] Hmm, svarva av kolvarna säger du?! Ska du montera en avgasbroms eller vad är tanken? Trodde nämligen att det var bra med hög kompression om man skulle ha mycket effekt... Angående spjällen så har jag inte klurat så mycket på att sälja dem, kom mest att tänka på dem när jag läste tråden och såg hur seriöst allting verkade. Lägg ett bud om du är intresserad så får vi se. MVH Jonas _________________ Jonas Edling |
||
om jag använder dom kolvarna så måste jag ju kompensera med nån form av andningshjälp. Har inga planer på det i dagsläget men jag gillar att ha möjligheten sas Spjällen är inte speciellt aktuella för mig, har ju så mkt annat som står högre upp på listan. Men blir det aktuellt så är det ju bra att veta var såna finns _________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||
Våra race- och banåkarbilar BMW 318is -90 x2 CSN Edition | << 1, 2, 3, 4, 5, 6 >> 18982 besök totalt |