Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Porsche 911 Carrera 3,2 -88, SÅLD | << 1, 2, 3, 4, 5 47441 besök totalt |
http://www.sifvert-skruv.se/sv/
här köper jag det mesta av mina bultar. Finns insex i 12.9 som passar bra för bromsok, drivaaxlar etc. De kan nog skicka. _________________ Thomas Thorhuus Porsche 964 Carrera 2 "CUP-tribute" |
||||
Tack för tipset, jag hittade på utzon, en annan modell än den jag först fick tips om som utzon rekommenderade och den kostade ca 25:- vilket var mer okej så den är beställd eftersom jag ändå behövde uppdatera med nya hjullager m.m. _________________ Petter Lilled -Porsche 997S Carrera 2 -05 |
||||
|
||||
Roligt att du uppskattar tråd och bil David, det triggar nya uppdateringar Och snart en tråd med nya projektet... Har genom åren köpt ett par saker här på rejsa som nu blivit en väggprydnad i garaget. Saknas bara hub och centrummutter... Lovade att lägga upp en bild när den kommit upp på väggen _________________ Petter Lilled -Porsche 997S Carrera 2 -05 |
||||
Nu var det dags att ta tag lite i den röde med
Peter här på rejsa stod för mycket bra service och tillverkade adaptrarna för 996 bromsarna. Fram så fick navet fräsas ner för att skivan träs på utanför. Adapter och ok på plats, upptäckte dock att adaptern måste fräsas ner 1mm innan skivan centreras rätt. Inte lätt att få alla mått rätt innan man kan testa på plats... Det blev lager och packboxbyte också när ändå allt var nere Bak var det VÄLDIGT trångt och för att få till allt perfekt så fick 5mm fräsas bort på okens klackar Plåtarna bak som håller handbromsbackarna fick kapas av och "kortas" 6mm så att handbromsen hamnade rätt i linje med nya skivorna som har lite annat mått. Så var allt på plats, nu ska jag bara fixa nya rör också Sen ska jag vad jag läst mig till också ta bort reduceringen bak då denna uppsättning får ganska mycket broms fram och det blir bäst utan reducering bak _________________ Petter Lilled -Porsche 997S Carrera 2 -05 |
||||
Nu är äntligen bromsarna på plats, adaptrarna frästa och passar perfekt nu, tack Daniel
Nu ska bara reduceringen bak bort så får jag lufta och kolla hur det känns. Om huvudcylindern inte skulle räcka till, vilken är det då man ska köra på? Från 930? Vart hittar men en lämplig för ok pris? Och så lite bilder... Adaptrarna bak, här var det väldigt trångt. Adaptrar fram på plats Och allt monterat, hoppas det blir bra skillnad mot dom halvslitna oken som satt på plats. _________________ Petter Lilled -Porsche 997S Carrera 2 -05 |
||||
Vilken dröm att kunna bygga 2 Porschar, jag följer dina trådar med stort intresse.
Om du behöver en större huvudbromscylinder är 930 cylindern bolt on. http://www.bildelsbasen.se/?link=item&post_id=22247056. Den här är från min gamla bil som numera är skrotad. Funkade hur bra som helst med Big Black framok och 930 bakok. En ny kostar runt 3000 spänn, ring och skambjud på den. _________________ Jocke Rydell |
||||
Tack för tipset, så din var från en 930, den du länkar till? Eller en annan modell? _________________ Petter Lilled -Porsche 997S Carrera 2 -05 |
||||
Hej
Jeg korer med 19mm hovedcyl. og det virker ok. Nogle upgrader til 23mm så er der kortere pedal vandring. Smag og behag er jo forskellig. Jeg korer jo også uden brems forstærker. Kobte den hos hovwdiaudi i Danmark. _________________ Flemming Malchau Peugeot 206 WRC- replica 210hk - 220 nm Sonett mk.3- rwd - turbo Corrado VR6 Golf 2 GTI 200SX - S13 Skyline R33 |
||||
Jag tycker pinnskruvarna spacerna är monterade med verkar korta, eller är det muttrarna som är långa? _________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo) |
||||
Observant På bilden har jag bara skruvat dit muttrarna förhand så allt ligger inte kloss an plus att muttrarna har ganska mycket gänggång. När allt var åtskruvat så kom skivan och adaptern in några millimeter till Nu sitter allt på plats och lagrena är nya och justerade. _________________ Petter Lilled -Porsche 997S Carrera 2 -05 |
||||
Här har det inte skrivits mycket...men mesta tiden har lagts på den andre bilen och nybliven förälder har gjort att ban och konkörning uteblivit...
Men en del kvällsturer har det blivit och bilen fungerar kanon förutom att när jag fick till bromsbytet märkte att den fortfarande låste upp ganska tidigt på vänster fram, lite väl tidigt tyckte jag. Så vi körde en test för att kolla så att den inte vägde lätt på va fram. Tyvärr hade vi inte vågar som klarade bakaxeln. Så äv med krängarna fram och bak och sedan upp på vågen som visade att det diffade en bra bit över 100 kilon mellan hjulen inte kostigt att det låste up tidigt. Efter ganska mycket justerande, framför allt bak så fick vi till både höjd och viktfördelning bra samt ganska lite spänn i krängarna när vi skruvade tillbaks dom. Här är slutresultatet med förare i bilen: Det åkte på en uppsättning nya däck innan mätningen, blev inga R-däck men en uppsättning Bridgestone Potenza S02-A N3 med väldigt bra betyg från andra 911:a förare och med lågt treadwear vilket passar bra till min blandade körning. _________________ Petter Lilled -Porsche 997S Carrera 2 -05 |
||||
Våra race- och banåkarbilar Porsche 911 Carrera 3,2 -88, SÅLD | << 1, 2, 3, 4, 5 47441 besök totalt |