Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Mercedes CE55 AMG Turbo -93
<<   1, 2, 3, 4, 5
5 besök senaste veckan (57983 totalt)
JohnE
Västerås
Här sen Okt 2007
Inlägg: 148


Trådstartare
Ja det har varit dött en stund. Började hända lite grejer vid jul, men väntar med uppdatering tills jag har något stort att meddela.

_________________
John Edvardsson
Citera
alindquist
Rättvik
Här sen Jul 2011
Inlägg: 509



Väntar med spänning
Citera
nikke-tribal
Lerum
Här sen Dec 2004
Inlägg: 456



händer det nått här ? går i planer att köra samma drivlina som dig fast i ett Porsche 944 chassi..

_________________
Niklas johansson
The Hardest cars to chase are GERMEN CARS- L.A.P.D
Citera
JohnE
Västerås
Här sen Okt 2007
Inlägg: 148


Trådstartare
Hej, jodå, det händer saker även om snittfarten är låg. Känns som att ju mer jag gör desto mer är det kvar att göra ;-)
Det har blivit lite mer omfattande än vad ursprungsplanen var, minst sagt...På gott och ont.

Jasså, det var en oväntad tanke. Tänkte köra NA eller lutar på överladdning?

_________________
John Edvardsson
Citera
nikke-tribal
Lerum
Här sen Dec 2004
Inlägg: 456



JohnE skrev:
Hej, jodå, det händer saker även om snittfarten är låg. Känns som att ju mer jag gör desto mer är det kvar att göra ;-)
Det har blivit lite mer omfattande än vad ursprungsplanen var, minst sagt...På gott och ont.

Jasså, det var en oväntad tanke. Tänkte köra NA eller lutar på överladdning?



Tanken är NA motor. Tävlar ju i SLC och vi kör 8h race. Posche 944 är ju ju en bra racebil fast turbo motorn som sitter i håller inte att tävla så länge med ! Så en alu v8 skulle ju sitta fint. Sen tycker jag ju om Merca...
Vet du vad motorn väger ?

/Niklas

_________________
Niklas johansson
The Hardest cars to chase are GERMEN CARS- L.A.P.D
Citera
JohnE
Västerås
Här sen Okt 2007
Inlägg: 148


Trådstartare
Ja, då är det nog ett bra val. Låter man spisen vara orginal + headers kanske så kan den nog gå mot rödmarkeringen i åtta månader. Så åtta timmar borde vara en piece of cake

Tomt block väger 33kg. Minns inte komplett, men den var lättare än min gjutjärnsfyra som satt i original. Kan väga reservmotorn åt dig om du vill. thumbs up

För övrigt läste jag igenom tråden och inser att det har hänt ganska mycket ändå. Får nog ta och uppdatera snarast :-)

_________________
John Edvardsson
Citera
96special

Här sen Okt 2004
Inlägg: 339



M113 5,5 liter väger 206 kg enligt uppgift

_________________
Truls Herland
Citera
JohnE
Västerås
Här sen Okt 2007
Inlägg: 148


Trådstartare
96special skrev:
M113 5,5 liter väger 206 kg enligt uppgift


Kan delvis bekräfta detta. Min reservmotorn väger 187,5kg inklusive typ allt utom vätskor. Grenrör, AC, generator, fläkt, startmotor med mera sitter kvar på. Med några kilo olja och några kilo kylvätska stämmer det nog.

Min våg gick dock bara till 150kg så jag fick nolla den halvvägs
Soptomt motorblock vägde dock inte 33 som jag mindes. 26,7kg stämde bättre.


_________________
John Edvardsson
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Mercedes CE55 AMG Turbo -93
<<   1, 2, 3, 4, 5
5 besök senaste veckan (57983 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande