Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 5 besök senaste veckan (57983 totalt) |
_________________ BMW 135I CSL http://www.speedhunters.com/2013/07/predictability-is-dead-the-turbo-mercedes-190/ / Alexander Lindquist |
||
Hej, jodå, det händer saker även om snittfarten är låg. Känns som att ju mer jag gör desto mer är det kvar att göra ;-)
Det har blivit lite mer omfattande än vad ursprungsplanen var, minst sagt...På gott och ont. Jasså, det var en oväntad tanke. Tänkte köra NA eller lutar på överladdning? _________________ John Edvardsson |
||
Tanken är NA motor. Tävlar ju i SLC och vi kör 8h race. Posche 944 är ju ju en bra racebil fast turbo motorn som sitter i håller inte att tävla så länge med ! Så en alu v8 skulle ju sitta fint. Sen tycker jag ju om Merca... Vet du vad motorn väger ? /Niklas _________________ Niklas johansson The Hardest cars to chase are GERMEN CARS- L.A.P.D |
||
Ja, då är det nog ett bra val. Låter man spisen vara orginal + headers kanske så kan den nog gå mot rödmarkeringen i åtta månader. Så åtta timmar borde vara en piece of cake
![]() Tomt block väger 33kg. Minns inte komplett, men den var lättare än min gjutjärnsfyra som satt i original. Kan väga reservmotorn åt dig om du vill. ![]() För övrigt läste jag igenom tråden och inser att det har hänt ganska mycket ändå. Får nog ta och uppdatera snarast :-) _________________ John Edvardsson |
||
Kan delvis bekräfta detta. Min reservmotorn väger 187,5kg inklusive typ allt utom vätskor. Grenrör, AC, generator, fläkt, startmotor med mera sitter kvar på. Med några kilo olja och några kilo kylvätska stämmer det nog. Min våg gick dock bara till 150kg så jag fick nolla den halvvägs ![]() Soptomt motorblock vägde dock inte 33 som jag mindes. 26,7kg stämde bättre. ![]() ![]() _________________ John Edvardsson |
||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 5 besök senaste veckan (57983 totalt) |