Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Mitsubishi EVO 7 - 2001 Thornado Racing | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 1 besök senaste veckan (79316 totalt) |
Gör underverk för motivationen att se pärlan blänka ute i solen. Du är snart i mål med ett otroligt fint bygge, kämpa på |
||||
_________________ Henrik Ryberg BMW Z4 med S55B30 DCT Sponsrad av: www.motorsportshop.nu www.maxxecu.se 021 Motor @Oggeracing |
||||
ingen koll faktiskt, jag sa till lackaren att jag ville ha bilen i Polestar blå färg. |
||||
|
||||
Haha ok. Va lite åt det hållet jag funderade på. Din är nog ganska lik som den ska vara i så fall. Men många gånger stämmer inte färgen ha jag märkt. _________________ Jocke Hellqvist. |
||||
Färgen är väldigt lik den jag har på min Clio målad i Gordini Blå, den färgkoden heter "J45 Racing Blue Light Blue" om det nu skulle kunna vara till någon hjälp.
|
||||
Nu är äntligen Turbo,ecu,spridare påväg hem inte så jätte mycket delar som återstår nu att köpa, känns jävla bra
Det blev ett Link Extreme,Garrett GTX3582R och 4st bosh 875cc och 4st 1200cc |
||||
bilder på hur bygget ser ut för stunden, har iaf fått alla mina delar nu till motorstyrning osv
väntar på ventilkåpan som är på lackering. blir samma vita färg som på buren. |
||||
Det händer inte så mkt fysiskt med bilen just nu, däremot så ritar jag och min far upp ett nytt elschema till bilen, med nya sprutet och hela den nya elhärvan som vi gjort till bilen. så snart som elschema till ecu är klart så börjar vi på att dra kablarna
en maskin för att kunna skriva texter på krympslang och värma på vid alla kontakter till motorn är inhandlad och en ny oljekylare i fronten har monterats. Här har jag monterat 2st knappar på ratten, den vänstra knappen kommer att bli till launch Control, och den högra knappen kommer att bli en begränsning på hastighet som används i fastline typ (50km/h) jag vet den är onödig som fan men det är som en kul grej tycker jag Nya hål har borrats i fronten för hylning, och 2st snabbfästen för att lättare ta bort fronten. Elschemat som ritats, jävla svårt att se något tyvärr. Här är ett test med maskinen! finns typ 1000 olika inställningar och symboler osv. blir nog jävla fränt när det är klart |
||||
_________________ David Wievegg Gul Evo VI NTA #74 | 2015-2016 Club Challenge | 2017 Pro-Am https://wievegg.com |
||||
Nu tar det sig med motorhärvan och elhärvan. tände upp belysning på bilen idag
Sen återstår dragning för relä till spolar och endel annat. ser än så länge ganska så rörigt ut med kablar, men det blir nog bra när allt är kopplat och man kan fixa såna smådetaljer aluplåten vid spolarna kommer att ytbehandlas svart |
||||
|
||||
tackar så mkt ja absolut, bilen byggs för att användas och köra bana med. |
||||
Ändå är jag inte ens i närheten av ditt SUPER bygge |
||||
Tack för den! Bana? Inget grussprutande rally alltså? Babbe: Det måste ju inte vara knivar i båda ändarna. Man kan ha en profil/plattjärn som skruvas mot röret i andra änden. När man tar av den, kan man dra ut röret från ena hållet i alla fall. Ja, förutsatt att det inte tar i skärmkanten så klart. OT: Jag var tvungen att plocka bort höger framskärm för att byta olja på bilen pga torrsumpstanken. Det var lite meckigt eftersom man måste ta bort huven för att kunna ta loss skärmen... och innerskärmen... och halva fronten... Till nästa version ordnas det med en servicelucka |
||||
jag har kapat röret på mitten och svarvat en hylsa som går utvändigt på krängarröret. bultat den med 4st M10 12.9 bult |
||||
Våra race- och banåkarbilar Mitsubishi EVO 7 - 2001 Thornado Racing | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 1 besök senaste veckan (79316 totalt) |