Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Hur mycket kör ni per dag?
1, 2   >>
5605 besök totalt
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529


Trådstartare
Hur mycket kör ni per dag?

Hejsan!

Kollade igenom min "log" från besöken på Ringen.

Sedan första besöket hösten 1992 är jag uppe i:

25 besök
107 dagar
635 varv

Det är sällan jag kör mer än 12 varv på en dag - som mest 16. Snittet dras ner en hel del av 10 scuderia besök där man på 3 dagar sällan kör mer än 10 varv (jag räknar inte sektionsträningen).

Hur ligger ni till?

(om det nu är någon som är så skruvad att han för bok på sina varv...)

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
Erik B
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5158

Namndispens
Namndispens

4 besök
xx dagar
xxxx fotografier
1 varv (oräknat Go-Kart)

_________________
Erik B
Såld: Megane RS Cup 250
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4121



Jag brukar köra mellan 15-20 varv, iaf de dagar man kommer upp i tid.
Rekordet är 26 coh då körde en kompis 3 varv utöver det.
Citera
Micke Holmström
Täby
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1271



En riktig Ringer skall ju ha den kompletta loggboken i huvudet...

Sedan våren 2004 har jag varit på ringen vid 1 tillfälle i 3 dagar och kört 11 varv.

om Jag hade kunnat hålla mig på kvällen efter VLN-racet och väntat med debutvarvet till dagen efter hade snittet legat över 5 varv per dag, nu är det bara drygt 3,5.

_________________
Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten
Längtar tillbaka till ringen!
Citera
PatrikT
Norrköping
Här sen Jul 2003
Inlägg: 193



Re: Hur mycket kör ni per dag?

Anders Jonsson skrev:


25 besök
107 dagar
635 varv



Då har jag bara

22 besök
90 dagar
c:a 570 varv upp till dig.

_________________
Mvh
Patrik Toftered
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Vill man fundera på hur kvoten "antal km transport till och från banan dividerat med antal km körning på banan" ser ut

Min körning som tyvärr nästan inte alls innefattar ringen utan mest närbelägna svenska banor ligger på approximativt 2.

Edit, ett överslag på Anders J ligger på ca 5.6

_________________
Pär Hylander
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529


Trådstartare
Pär Hylander skrev:
Edit, ett överslag på Anders J ligger på ca 5.6


Nja - inte riktigt. Min bil står ju parkerad 5 km från infarten!

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Anders Jonsson skrev:
Pär Hylander skrev:
Edit, ett överslag på Anders J ligger på ca 5.6


Nja - inte riktigt. Min bil står ju parkerad 5 km från infarten!


Jo, iofs, men Ryanair måste väl kunna rymmas inom begreppet transport till och från banan

Fast räknar man på ditt sätt så blir kvoten mkt bra!

_________________
Pär Hylander
Citera
Fredrik L
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 617



då ska vi se ... ingen logbok så jag får försöka att komma ihåg


6 besök
13 dagar (11 öppna för körning)
80 varv

är jag nere själv så blir det väl ett 12varvs kort , är man nere med familj / kompisar med andra ord folk att ta hänsyn till blir det färre

_________________
Fredrik Larsson

Shoppingclion
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2745



Totalt 3 besök på ringen har jag gjort. Det första var 1993 med BMW Sport Club Europa, efter detta besök sa jag till mig själv.....Hit ska jag åka minst 1 gång om året från nu, grymt kul.
Det gick hela 10år tills mitt andra besök sep 2003 jäklar vad tiden går.

Var nere på det tredje besöket med Erik och brorsan i April. Då blev det inte mycket körning eftersom däcket small första heldagskörningen .

Har kört ca: 55 varv totalt på Nordslingan. Räknar inte sektionskörningen under kursen 93. Körde kanske 10-15 varv på GP-slingan under kursen men det räknas väl inte

Jag är absolut ingen ringräv men jag tror och hoppas att numera vara nere oftare.

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8434



4 besök
4 dagar (varje besök har varit ett blixtbesök... )
40 varv

Men i år blir det ändring på det. 4 dagar och säsongskort!

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



2 besök, 7 dagar, 18 varv.

Första gången (1995) var banan avstängd, BMW testade M Roadster...

Andra gången (2001) skulle det egentligen ha blivit flera varv, men det var flera olyckor som gjorde att banan stängdes av långa stunder...

Tredje gången blir förhoppningsvis i höst, jag planerar i alla fall för det. Jag försöker få med mig brorsan som beifahrer, men han verkar inte så entusiastisk, "för långt att åka"...

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17867



Tre besök, minns inte hur många dagar, 8 varv
Första besöket, stängd bana pga snö
Andra besöket, två dagar, 5 varv ena dagen och ett sjätte dagen efter för att konstatera bromshaveri
Tredje besöket, två varv (Opel diesel)


Fjärde besöket ser ut att bli 15:e juni.

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
höfläkt

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1613



Åtta turer, en kurs.

Vet inte hur många dagar. Inte heller hur många varv, kanske 100.
Tittar man på Anders som verkar vara ring king både gällande varv och kanske också tider så har det spenderats någon krona.
25 besök - kvitta bil mot lite Ryanair så kanske 2000 i transportkostnad t/r = 50000:-
107 dagar - med kanske 100 övernattningar a 200 = 20000:-
635 varv - kanske 70:- per varv = 44450:-

Slår man ut summan på nöjeskoffecienten samt antal körda meter så är inte denna hobby dyrare än att peta näsan

_________________
Stefan Larsson
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529


Trådstartare
höfläkt skrev:
Åtta turer, en kurs.

Vet inte hur många dagar. Inte heller hur många varv, kanske 100.
Tittar man på Anders som verkar vara ring king både gällande varv och kanske också tider så har det spenderats någon krona.
25 besök - kvitta bil mot lite Ryanair så kanske 2000 i transportkostnad t/r = 50000:-
107 dagar - med kanske 100 övernattningar a 200 = 20000:-
635 varv - kanske 70:- per varv = 44450:-

Slår man ut summan på nöjeskoffecienten samt antal körda meter så är inte denna hobby dyrare än att peta näsan


Den kostnadskalkylen är nog ordenligt optimistisk!

Jag tror det verkliga kostnaden är 10 gånger högre - men det är det värt!

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
Kees
Stockholm
Här sen Maj 2003
Inlägg: 233



ca. 20-25 besök
ca. 20-30 dagar på banan (+ flera dagar på Ring Racing, VLN, OGP, etc)
ca. 140-160 varv (+ mycket flera pax-laps)

_________________
Kees van Holland

997 GT3
några BMW-Alpina
Citera
Göte RS6 Sjögren
stockholm
Här sen Maj 2004
Inlägg: 2745



Anders Jonsson skrev:
höfläkt skrev:
Åtta turer, en kurs.

Vet inte hur många dagar. Inte heller hur många varv, kanske 100.
Tittar man på Anders som verkar vara ring king både gällande varv och kanske också tider så har det spenderats någon krona.
25 besök - kvitta bil mot lite Ryanair så kanske 2000 i transportkostnad t/r = 50000:-
107 dagar - med kanske 100 övernattningar a 200 = 20000:-
635 varv - kanske 70:- per varv = 44450:-

Slår man ut summan på nöjeskoffecienten samt antal körda meter så är inte denna hobby dyrare än att peta näsan


Den kostnadskalkylen är nog ordenligt optimistisk!

Jag tror det verkliga kostnaden är 10 gånger högre - men det är det värt!


Jag tror dig!

Mitt sista ring besök kostade totalt ,,,,,,,vill inte tänka på det. Kan vi inte prata om något annat nu?
Men håller med det är värt det.
Jag har spelat Mycket golf sedan 96. De som tycker golf är dyrt har inte kört mycket(tung) bil på bana! När frun är i köpartagen och ska köpa en tredje barnvagn för att den är såååå fin är det liksom svårt att motivera ett nej, ja ni hajar!

_________________
Mvh/Göte Sjögren
Citera
höfläkt

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1613



Anders Jonsson skrev:
höfläkt skrev:
Åtta turer, en kurs.

Vet inte hur många dagar. Inte heller hur många varv, kanske 100.
Tittar man på Anders som verkar vara ring king både gällande varv och kanske också tider så har det spenderats någon krona.
25 besök - kvitta bil mot lite Ryanair så kanske 2000 i transportkostnad t/r = 50000:-
107 dagar - med kanske 100 övernattningar a 200 = 20000:-
635 varv - kanske 70:- per varv = 44450:-

Slår man ut summan på nöjeskoffecienten samt antal körda meter så är inte denna hobby dyrare än att peta näsan


Den kostnadskalkylen är nog ordenligt optimistisk!

Jag tror det verkliga kostnaden är 10 gånger högre - men det är det värt!


Jo, men jag ville inte skrämma bort folk

För ett par ås sedan när vi åkte kolonn ner så ringde en kille från skåne och ville hänga på i sin M3 (han figurerar här på forumet oxå), han undrade om man klarade sig på 3000.....
Det är väl ungefär ditt årliga BitBurger-kontos storlek Anders?

_________________
Stefan Larsson
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529


Trådstartare
höfläkt skrev:
För ett par ås sedan när vi åkte kolonn ner så ringde en kille från skåne och ville hänga på i sin M3 (han figurerar här på forumet oxå), han undrade om man klarade sig på 3000.....
Det är väl ungefär ditt årliga BitBurger-kontos storlek Anders?


om vi snackar Euro - svar "Ja". thumbs up

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
Peeter
Torshälla/Eskilstuna
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2993



Nu är det dags att bikta sig!

15 besök(1987-2003), c:a 60 dagar och c:a 170 varv(plus säkert minst lika många som passagerare).
7 scuderia kurser(varav 5 som beifahrer).

Senaste resan med Polon(2001) körde jag 21 varv med Polon 2 varv med en Saab 9-5 Aero 1 varv med en Saab 9-3 2,0T och 1 varv(eller var det två?) med Magnus M3:a. Några BTG-tider med Polon: 10:10, 9:39, 9:29, 9:43, 9:33, 9:28, 9:58, 9:45(med passagerare), 9:46(med passagerare och full tank), 9:36, 9:33, 9:33, 9:44, 9:25, 9:25, 9:29, 9:24, 9:34, 9:47(med passagerare), 9:27. Tiderna med 9-5:an var 9:16 och 9:05. Med 9-3:an var det 9:38.

I höstas körde jag 31 varv med hyrbilen(BMW Z4). Tiderna då skiftade lite mer pga av många olyckor längs banan Men ungefär såhär såg det ut(BTG): 8:54, 9:13, 8:55, 9:12, 8:53, 8:47, 9:13, 9:17, 9:17, 9:04, 9:11, 9:31, 9:22, 9:01, 9:11, 9:27(filmat bakom en Mondeo ST220), 8:44, 9:10, 9:03, 9:00, c:a 9:00, 9:12, 9:04, 8:49, 9:01(filmat bakom Nagys M3:a), 10:01, 8:43, 8:34, 8:46, 8:35, 8:38, 8:32.

Bilar jag kört på ringen: BMW M3(-87), Porsche 911 Carrera CS(-87), BMW M3 Sport Evo(-90), VW Golf GTI 16V(-88), BMW M5(-89), Saab 9000 2,0(?)-92, Porsche 944 Turbo Cup(-86), Saab 9000 2,3 16v(-94?),
Volvo 850 GLE, VW Polo 1,4 16V, Saab 9-5 Aero -00, Saab 9-3 2,0T(-01?), BMW M3(-96), BMW Z4 3,0(-03).

_________________
Peeter Pahv
Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08.
Citera
Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002
Inlägg: 1529


Trådstartare
Att Peeter skulle komma men en komplett varvtidshistorik var ju inte helt oväntat!

Intressant är det dock att de flesta verkar vara tämligen sparsama med antal varv per dag. Det är väl dags för några vänner med 964 RS att bekänna färg!

_________________
Med vänliga hälsningar
Anders Jonsson
Citera
Nürburgring
Hur mycket kör ni per dag?
1, 2   >>
5605 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande