Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2 >> 5605 besök totalt |
Hur mycket kör ni per dag?
Hejsan! Kollade igenom min "log" från besöken på Ringen. Sedan första besöket hösten 1992 är jag uppe i: 25 besök 107 dagar 635 varv Det är sällan jag kör mer än 12 varv på en dag - som mest 16. Snittet dras ner en hel del av 10 scuderia besök där man på 3 dagar sällan kör mer än 10 varv (jag räknar inte sektionsträningen). Hur ligger ni till? (om det nu är någon som är så skruvad att han för bok på sina varv...) _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||
En riktig Ringer skall ju ha den kompletta loggboken i huvudet...
![]() Sedan våren 2004 har jag varit på ringen vid 1 tillfälle i 3 dagar och kört 11 varv. om Jag hade kunnat hålla mig på kvällen efter VLN-racet och väntat med debutvarvet till dagen efter hade snittet legat över 5 varv per dag, nu är det bara drygt 3,5. _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||||
Vill man fundera på hur kvoten "antal km transport till och från banan dividerat med antal km körning på banan" ser ut
![]() ![]() Min körning som tyvärr nästan inte alls innefattar ringen utan mest närbelägna svenska banor ligger på approximativt 2. Edit, ett överslag på Anders J ligger på ca 5.6 ![]() _________________ Pär Hylander |
||||
Jo, iofs, men Ryanair måste väl kunna rymmas inom begreppet transport till och från banan ![]() Fast räknar man på ditt sätt så blir kvoten mkt bra! _________________ Pär Hylander |
||||
då ska vi se ... ingen logbok så jag får försöka att komma ihåg
6 besök 13 dagar (11 öppna för körning) 80 varv är jag nere själv så blir det väl ett 12varvs kort , är man nere med familj / kompisar med andra ord folk att ta hänsyn till blir det färre |
||||
Totalt 3 besök på ringen har jag gjort. Det första var 1993 med BMW Sport Club Europa, efter detta besök sa jag till mig själv.....Hit ska jag åka minst 1 gång om året från nu, grymt kul.
Det gick hela 10år tills mitt andra besök sep 2003 ![]() Var nere på det tredje besöket med Erik och brorsan i April. Då blev det inte mycket körning eftersom däcket small första heldagskörningen ![]() Har kört ca: 55 varv totalt på Nordslingan. Räknar inte sektionskörningen under kursen 93. Körde kanske 10-15 varv på GP-slingan under kursen men det räknas väl inte ![]() Jag är absolut ingen ringräv men jag tror och hoppas att numera vara nere oftare. _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||
2 besök, 7 dagar, 18 varv.
Första gången (1995) var banan avstängd, BMW testade M Roadster... ![]() Andra gången (2001) skulle det egentligen ha blivit flera varv, men det var flera olyckor som gjorde att banan stängdes av långa stunder... ![]() Tredje gången blir förhoppningsvis i höst, jag planerar i alla fall för det. Jag försöker få med mig brorsan som beifahrer, men han verkar inte så entusiastisk, "för långt att åka"... ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Tre besök, minns inte hur många dagar, 8 varv
Första besöket, stängd bana pga snö Andra besöket, två dagar, 5 varv ena dagen och ett sjätte dagen efter för att konstatera bromshaveri Tredje besöket, två varv (Opel diesel) Fjärde besöket ser ut att bli 15:e juni. ![]() _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Åtta turer, en kurs.
Vet inte hur många dagar. Inte heller hur många varv, kanske 100. Tittar man på Anders som verkar vara ring king både gällande varv och kanske också tider så har det spenderats någon krona. 25 besök - kvitta bil mot lite Ryanair så kanske 2000 i transportkostnad t/r = 50000:- 107 dagar - med kanske 100 övernattningar a 200 = 20000:- 635 varv - kanske 70:- per varv = 44450:- Slår man ut summan på nöjeskoffecienten samt antal körda meter så är inte denna hobby dyrare än att peta näsan ![]() _________________ Stefan Larsson |
||||
Den kostnadskalkylen är nog ordenligt optimistisk! ![]() Jag tror det verkliga kostnaden är 10 gånger högre - men det är det värt! ![]() _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||
Jag tror dig! Mitt sista ring besök kostade totalt ![]() ![]() Men håller med det är värt det. Jag har spelat Mycket golf sedan 96. De som tycker golf är dyrt har inte kört mycket(tung) bil på bana! När frun är i köpartagen och ska köpa en tredje barnvagn för att den är såååå fin är det liksom svårt att motivera ett nej, ja ni hajar! _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||
Jo, men jag ville inte skrämma bort folk ![]() För ett par ås sedan när vi åkte kolonn ner så ringde en kille från skåne och ville hänga på i sin M3 (han figurerar här på forumet oxå), han undrade om man klarade sig på 3000..... Det är väl ungefär ditt årliga BitBurger-kontos storlek Anders? _________________ Stefan Larsson |
||||
om vi snackar Euro - svar "Ja". ![]() ![]() _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||
Nu är det dags att bikta sig!
![]() 15 besök(1987-2003), c:a 60 dagar och c:a 170 varv(plus säkert minst lika många som passagerare). 7 scuderia kurser(varav 5 som beifahrer). Senaste resan med Polon(2001) körde jag 21 varv med Polon 2 varv med en Saab 9-5 Aero 1 varv med en Saab 9-3 2,0T och 1 varv(eller var det två?) med Magnus M3:a. Några BTG-tider med Polon: 10:10, 9:39, 9:29, 9:43, 9:33, 9:28, 9:58, 9:45(med passagerare), 9:46(med passagerare och full tank), 9:36, 9:33, 9:33, 9:44, 9:25, 9:25, 9:29, 9:24, 9:34, 9:47(med passagerare), 9:27. Tiderna med 9-5:an var 9:16 och 9:05. Med 9-3:an var det 9:38. I höstas körde jag 31 varv med hyrbilen(BMW Z4). Tiderna då skiftade lite mer pga av många olyckor längs banan ![]() Bilar jag kört på ringen: BMW M3(-87), Porsche 911 Carrera CS(-87), BMW M3 Sport Evo(-90), VW Golf GTI 16V(-88), BMW M5(-89), Saab 9000 2,0(?)-92, Porsche 944 Turbo Cup(-86), Saab 9000 2,3 16v(-94?), Volvo 850 GLE, VW Polo 1,4 16V, Saab 9-5 Aero -00, Saab 9-3 2,0T(-01?), BMW M3(-96), BMW Z4 3,0(-03). _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
Att Peeter skulle komma men en komplett varvtidshistorik var ju inte helt oväntat!
![]() Intressant är det dock att de flesta verkar vara tämligen sparsama med antal varv per dag. Det är väl dags för några vänner med 964 RS att bekänna färg! ![]() _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2 >> 5605 besök totalt |