Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
2004-07-25 Sturup raceway, MGCC KM 2
1, 2   >>
10112 besök totalt
Thomas_B
Malmö
Här sen Jan 2004

Trådstartare

Söndagen 25/7 är det dags för MGCC:s klubbmästerskap deltävling 2. Som vanligt behöver man inte vara medlem för att deltaga. Anmälningsformulär finns på hemsidan och anmälan är inte bindande. Det är mycket lättare att administrera en frånvaro än en efteranmälan. Tidsschema kommer i början av nästa vecka på hemsidan.

Får du inte ihop bilen, så kom dit och flagga.

Vi ses där!

Laholm
Här sen Nov 2002

Ser fram emot det!

Nyfiken oxo på tidschemat, det enda man fick reda på i utskicket (med snigelpost) var att besiktningen öppnar 8.00. Om jag som har 2 timmar att köra dit ska vara avlastad och varmkörd kl 8.00 så får jag gå upp väääldigt tidigt

Har vi banan hela dagen?

Edit, anmälde mig via hemsidan nyss (länk från "kalendern), bra grej! thumbs up

Malmö
Här sen Jan 2004

Trådstartare
Pär Hylander skrev:

Har vi banan hela dagen?

Ja, vi har banan hela dagen! Det kommer inte bli så tight som på KM 1. Tidsschemat publiceras så fort det är fastställt.

Torslanda
Här sen Nov 2002

Hur blir det med tidtagningen??

Finns det transpondersystem i år eller är det manuell klockning som gäller?

Malmö
Här sen Jan 2004

Trådstartare
FSN skrev:

Jag kan idag inte lova att vi kommer ha transpondersystem. Faktum är att vi i eftermiddag ska testa det på Sturup, jag ska bara till Knutstorp först och hämta en transponder att testa med (Sturup har allt utom själva transpondrarna). Vi jobbar på att vi ska ha det och det ser lovande ut.

Kävlinge
Här sen Nov 2002

Kalas med föranmälan på nätet thumbs up Då kanske det blir bättre flyt på tävlingen

Sitter och kollar på anmälda i Roadsport C... Det blir nog en hel del att tampas med och de populäraste bilarna verkar vara 9x4 och Miata

Ser verkligen fram emot detta. Bilen fungerar som den skall och så kommer det vara första gången för mig jag kör på Sturup någonsin

Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003

5 st 9X4 och 4 st Miata hittills thumbs up
Dags att börja med ursäkter och bortförklaringar, kanske

Jag kör förresten på gatdäck - INTE R-däck - jaså, har jag redan sagt det
Mitt lillfinger är stelt också - avgipsat men stelt och ömt

Ni andra då - skurgummeknän, rostiga hjulmuttrar, lossnande slangklämmor, eller något annat?

Citera
Plus2
Malmö
Här sen Jan 2004

Dennis Kullman skrev:
5 st 9X4 och 4 st Miata hittills thumbs up
Dags att börja med ursäkter och bortförklaringar, kanske

Fasen också, jag börjar få slut på ursäkter... Nu har jag nämligen installerat en Sparco Ultra samt sexpunktsbälte. Dessutom har jag kört Volvo 360 på Sturup 1995. Ja ja, man kan ju glömma men en poäng får man ju garanterat

Ser fram emot att rejsa mot er alla,
P-o

Goran
Bjärred
Här sen Jan 2003

Sturup är fortfarande en relativt liten bana som lämpar sig bättre för Miator än motorstarkare bilar...

Vad sägs om den?

Goran

Goran
Bjärred
Här sen Jan 2003

Sturup är fortfarande en relativt liten bana som lämpar sig bättre för Miator än motorstarkare bilar...

Vad sägs om den?

Nu åker bakrutetorkaren och dess motor av.

Goran

Goran
Bjärred
Här sen Jan 2003

goc931 skrev:

Vad sägs om den?

Goran

HJÄÄÄÄLP!
Mina meddelanden anfaller.

Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002

goc931 skrev:

Vad sägs om den?

Nu åker bakrutetorkaren och dess motor av.

Goran

Jag drar till med att jag har svårt att jag har svårt att förstå vad funktionärerna säger eftersom jag kommer från andra sidan Hallandsås ;-)

Fast för närvarande är det mest elpanikmekning, nästan stendöd bil efter rykande kablar i motorutrymmet Håller på att skriva ut elschema som jag ändå inte fattar ngt av ;-)

Halmstad
Här sen Jun 2003

goc931 skrev:

Vad sägs om den?

Goran

Njae...
Någon skrev om Sturup (gamla sträckningen) "raksträcka - hårnål - raksträcka - hårnål" alltså mycket hästar - mycket broms.

Men, sen byggde de ju om den... så nu passar den mig lite bättre

Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002

Vaddå ursäkter
Jag kör med skrikiga-crap-gatdäck, sunkig fjädring och till råga på allt är Sturup en helt ny bana för mig. Men det tänker inte jag gnälla över eftersom jag kör som en kratta . Så nu när jag har avslöjat min hemlis kan jag i lugn och ro köra Kanske skall förvarna funkisarna att hålla utkik efter min bil och vara beredda med blåflaggan

Kommer verkligen bli skoj att få köra lite

Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003

Ja, det ska bli kul
Den nya delen är riktigt kul.
Hårnålarna (två stycken i den gamla delen) gillar jag inte alls, vilket givetvis beror på att jag kör som en kratta i dem - särskilt den första. Ska försöka köra lite lugnare in - och förhoppningsvis fortare ut...

Citera
FSN
Torslanda
Här sen Nov 2002

Dennis Kullman skrev:
goc931 skrev:

Vad sägs om den?

Goran

Njae...
Någon skrev om Sturup (gamla sträckningen) "raksträcka - hårnål - raksträcka - hårnål" alltså mycket hästar - mycket broms.

Men, sen byggde de ju om den... så nu passar den mig lite bättre

9x4 är av någon anledning sega runt tvära böjar, där vinner Miatorna mycket....

Kommer nog med en personlig ursäkt under söndagens övningar, det är fö VÄLDIGT nära till räckena på Sturup.

Blir till att tokmeka för att lappa ihop bilen sen Knutstorp senast, hinner inte lacka och det blir nog en del silvertejp

Finns det nåt tidsshema för dagen? Avlastad och klar för bes. Kl:8 känns tidigt.......

Malmö
Här sen Jan 2004

Trådstartare
Thomas_B skrev:
FSN skrev:

Jag kan idag inte lova att vi kommer ha transpondersystem. Faktum är att vi i eftermiddag ska testa det på Sturup, jag ska bara till Knutstorp först och hämta en transponder att testa med (Sturup har allt utom själva transpondrarna). Vi jobbar på att vi ska ha det och det ser lovande ut.

Det är nu klart med transpondertidtagning! Ett allmänt tips är att se över placeringen av transponderhållaren. Under SSM upptäckte vi att det var flera som monterat den uppochner. Det brukar fungera, men inte att rekomendera. Rekomenderad placering är max 60cm från marken och fritt mellan mark och transponder.

Halmstad
Här sen Jun 2003

FSN skrev:

Ja, med rätt spår så - med mitt så blir det massor med hjulspinn i utgången (ingen diffbroms).

FSN skrev:

... det är fö VÄLDIGT nära till räckena på Sturup.

Jo tack - jag var decimetrar från att buckla till min nyriktade högra bakskärm i utgången från 2:a hårnålen sist

FSN skrev:

Blir till att tokmeka för att lappa ihop bilen sen Knutstorp senast, hinner inte lacka och det blir nog en del silvertejp

Vad hände på Knutan?

Citera
Dennis Kullman
Halmstad
Här sen Jun 2003

Thomas_B skrev:
Det är nu klart med transpondertidtagning! Ett allmänt tips är att se över placeringen av transponderhållaren. Under SSM upptäckte vi att det var flera som monterat den uppochner. Det brukar fungera, men inte att rekomendera. Rekomenderad placering är max 60cm från marken och fritt mellan mark och transponder.

Perfekt thumbs up
Men... 60 cm! Då är inte sidorutan rätt plats på många bilar...

Citera
FSN
Torslanda
Här sen Nov 2002

Thomas_B skrev:
Thomas_B skrev:
FSN skrev:

OK!!! Vad är uppochner, skall sprinten sitta uppåt eller neråt? Spelar det nån roll om transpondern sitter på höger eller vänster sida i bilen?

EDIT: Fritt mellan mark och transponder kan bli svårt då dom flesta har den på insidan av bakre sidorutan. Är det bättre att flytta den till utsidan??

och hur var det med tidsshema? finns inget ??

Torslanda
Här sen Nov 2002

Dennis Kullman skrev:
FSN skrev:

Ja, med rätt spår så - med mitt så blir det massor med hjulspinn i utgången (ingen diffbroms).

FSN skrev:

... det är fö VÄLDIGT nära till räckena på Sturup.

Jo tack - jag var decimetrar från att buckla till min nyriktade högra bakskärm i utgången från 2:a hårnålen sist

FSN skrev:

Vad hände på Knutan?

Plöjde en åker med den nya splittern när PCS Racing var på Knutstorp. Blev mycket plåtskador på framskärmarna men splittern höll thumbs up Hade varit bättre om det var tvärtom.

1, 2   >>
10112 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande