Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 2787 besök totalt |
Ah! Hade jag missat. Jag vet inte hur mång ggr jag behövt skriva om detta med signatur o användarnamn ![]() Ni får gärna allihop hjälpa till med att påminna nytillkomna i forumet att läsa o följa (de ganska snälla o enkla) reglerna ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||||
Detta är inte ditt fel utan översättaren som har översatt forumet från engelska(?).
om man klickar på "visa alla nya inlägg" och det inte har kommit några nya inlägg, står det:
De flesta reagerar nog inte, men jag är VÄLDIGT allergisk mot särskrivningar! Ahh, där fick språkfacisten inom mig utlopp för lite av sin inneboende ilska... ![]() ![]() _________________ Wer später bremst, fährt länger schnell... |
||||||
Du började, så... ![]() Språkfascist stavas det. (kunde inte låta bli - lider av samma sjukdom) ![]() |
||||||
Underbart!!! ![]() Får skylla på såpa på tangenterna ![]() ![]() ![]() _________________ Wer später bremst, fährt länger schnell... |
||||||
Är allergisk mot sär skrivningar jag med! Så det där har jag fixat på studs!! /Magnus PS: Skriver man lika mycket på engelska som svenska så är det väldigt lätt att trilla dit själv tyvärr..... _________________ ![]() |
||||||
Jag tycker att några slarvar när de har med quotes, dvs kopia på tidigare inläggs text.
Det ena är att man måste se till att ingen av "taggarna" innan o efter texten är inkompletta (vanligast att en [ eller en ] fattas...) och då ser det heltokigt ut. Det andra är att man inte redigerar ner och kanske bara behåller det senaste inläggets text utan låter 4 - 5 inlägg ligga med. Blir otympligt stora inlägg o stökigt att läsa. Lite slött IMo ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||||
Särskilt när det, av lättja, är med stora bilder med i citaten och man som jag sitter på modem hemma, då är det fruktansvärt jobbigt att vänta. Tänk också om det skulle vara obligatoriskt att förhandsgranska. Det hade varit kanonbra! _________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||||
Mmm, delar den uppfattningen. En annan sak som jag faktist upplever som bättre på ett annat forum (börjar på z) är att det är en liten svart prick längst till vänster i forumlistan i de trådar där du lagt ett inlägg. Fördelen med det är att du lättare kommer ihåg att kolla om någon kommenterat ditt inlägg så du kan gå till motattack...(det är ju inte alltid rubriken talar om exakt vad tråden handlar om även om det funkar "lagom" bra på den punkten enligt mig.) Det finns ju visserligen "visa dina inlägg" uppe till höger men det känns ändå inte helt stabilt. Nu inser jag att detta kanske var lite OT men det är ju som sagt inte helt fel med det heller ibland. _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||||||
Sorry sorry sorry.
![]() Jag har inte varit direkt aktiv på forumet - och tekniker som man är läser man inte "manualen". ![]() Nu är det ordnat...hur skall jag kunna vara hemlig nu då? ![]() *lol* /J P.S. Den här smileyn är underbar -> ![]() |
||||||
ok, jag inbillade mig att det gick att välja från någon form av användarmeny eftersom forumen ser så lika ut, (tack förresten för de diskreta färgerna, funkar hyfsat på jobbet...) det krävs alltså avancerade datorkunskaper för att ordna. ![]() _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||||||
Två saker
1. Jag saknar väghålliningsforumet, vad och varför om stötdämpare, fjädring, krängningshämmre mm. Det finns mängder skrivet i ämnet på nätet men tyvärr på fel språk, förkalring varför se nedan. 2. Sen ska ni inte hacka förmycket på folk som inte kan skriva ordentligt. Jag brukar tittulera mig med särskriningarna mästare nr 1, pga ett felkopplat slutsteg i roten som brukar gå under namnet dyslexi. _________________ Johan Sjölinder |
||||||
Överlag tycker jag det vore bra om bilderna i själva inläggen hölls ner något i storlek (jag lider med dem som surfar med modem). Det är trist att behöva scrolla för att se hela bilden samt att det är lätt att glömma att radbryta inläggen så inte även texten också går utanför. Alternativ, (rekomenderad) maxstorlek på bilder i inlägg och länk in till bildarkivet för fullstor? (Fy vad pekpinneaktigt detta inlägg blev ![]() _________________ Gunnar Östlund "Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut" |
||||||
Hmmm... nu hänger jag inte riktigt med faktiskt (är väl trött i huvet...) Jag har precis lagt upp ett nytt Ringenforum där Peeter kommer börja bygga upp trådar om olika partier med skisser, foton o videonsuttar. Det kommer naturligtvis bli succesivt.... Det forumet kommer främst vara för fakta (och diskusioner) om spårval men även öppettider och ev. annan nyttig info om boende o så. Dvs det som är matnyttigt inför den egna resan ner. Allt annat platsar bra i huvudforumet som vanligt. Jag har flyttat några ringentrådar dit som handlade just om spårval o kanske nåt till som slank med av bara farten ;-) Däremot har jag inte flyttat dit trådar med coola bilar på ringen osv.... Vi får se om det "sätter sig" så småningom helt enkelt. _________________ ![]() |
||||||
Nej, alla gör så gott dom kan! och förhandsgranska kan man ju alltid göra för att så gott det går korrläsa det man skrivit. Men i själva forummjukvaran borde det ju vara rätt skrivet iaf... ![]() _________________ ![]() |
||||||
Sen att modem o bredbandsurfare har lite skiljda behov och åsikter om vad som är bäst är ju tyvärr så.... _________________ ![]() |
||||||
Kan mycket väl dyka upp så småningom. _________________ ![]() |
||||||
Jag har lagt in en liten text nu på bilduppladdningssidan! _________________ ![]() |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 2787 besök totalt |