| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Hemlig tråd för medlemmar i rallyteamet Rejsa.nu
|
5 besök senaste veckan (16785 totalt) |
|
Jag borde köra nåt annat än Lotusen antar jag. Har inte suttit o kört mer än en omgång och lyckdes väl komma i mål oskadd en eller två ggr. Därför har jag +20 än så länge. Ska väl sätta mig o köra en repa nån kväll.
Spara alltid replay av er bäsat körning! När det blir dags att skriva in tiden till tävlingen så måste ni öppna replayfilen i GPL replay Analyser och kolla sectortiderna för de ska fyllas i i formuläret osså. Kanoninstruktion finns här: http://madcowieracing.m4driving.sm/s GPL RA finns här http://home.bip.net/martin/gplra/ _________________ Magnus Thomé
|
||
|
Måste man tanka ner replayanalysatorn eller finns den redan i den GPLen jag har i datorn?
Jag har inte lyckats spara någon körning jag gjort överhuvudtaget. Detta gjorde mig mäkta irriterad i natt eftersom jag på något sätt lyckades gasa mig ur en bredsladd med fullt styrutslag och inte kunde njuta av det igen. Hur får man bort fullskärmsläget från GPL? (för att tex läsa instruktioner samtidigt) Med Ferrarin har jag kommit ner i +29 med endast en snurrning på det varvet. Tyvärr då ogiltigt eftersom det inte funkade att spara. Vad har ni för styrutväxling? _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||
|
Min "instruktör"
sa vid ett tillfälle att jag skall lära mig köra manuellt på en gång och inte hålla på med automat. Hur gör ni andra? förlorar man mycket på auto när man blivit duktig på att köra eller går det alltid fortare?
oftast när jag snurrar så är det pga. motorbroms i samband med nerväxling in i böjarna, detta borde ju ellimineras med auto. Det är ju faktiskt ganska manligt att växla
_________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||
|
okej nu har jag enb urusel tid på den här banan så jag kanske ska vara tyst.... men jag använder växlingarna flitigt för att balansera bilen och ibland för att rädda en svår situation.
_________________ Magnus Thomé
|
||
|
Men tycker du inte att det är svårt!? (Dum fråga! Allt i GPL är svårt
.)
Växlingen sker med en brytare medans gasen jobbar över en "axel"! Skulle gärna vilja växla själv,men jag får det inte att funka, jädrans irriterande! Finns det inget modd som gör att den släpper gasen av sig själv? Så man slipper lyfta på höger foten själv vid varje växling? Problemet med automaten är att man får vara beredd på växlingar där man inte vill växla! Fredda _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21
|
||
|
Först och främst, det är väl tillåtet med automat? Jag håller med fredrik att det verkar bökigt utan kopplingshjälp.
Sen så har lotusen gått +13, men jag sparade inte varvet. Jag försöker köra extremt försiktigt utan att direkt sladda något. mvh Daniel _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 såld...
PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||
|
Den taktik som jag haft är att köra så högt upp som möjligt i velodromerna för att sedan skära in mot apex.
Hårnålarna går jag rakt in o tvärnitar för att sedan krypköra så tight som möjligt. Pumpbromsa är ett bra trix som min körskolelärare lärde mig, det funkar även o GPL!
_________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21
|
||
|
Allt är tillåtet typ
Satsa fullt o krascha över mållinjen t.o.m.
MEN se till att du väntar några sekunder från du hoppat i bilen till du startar och samma sak när du gått i mål, låt bilen vara helt stilla i några sekunder!! Annars så kan det bli strul o läsa replayfilen
_________________ Magnus Thomé
|
||
|
om det blir trångt i laget så avstår jag gärna min plats till förmån för någon annan eftersom jag kanske inte kan vara med alla veckor och troligen inte ens lyckas spara något varv eller registrera en tid.
Blir vi jättemånga kanske vi kan ha ett "andralag", vart är Mäkinen förresten? var han inte en fena på GPL? _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||
Jag är inte god vän med min dator... _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||
![]() |
Racingsimulatorer
|
5 besök senaste veckan (16785 totalt) |