Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Richard Burns Rally
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
35299 besök totalt
Kjell Pettersson
Stockholm
Här sen Jul 2004

Trådstartare
Richard Burns Rally

Finns till PS2 & X-box redan idag.
Kommer till PC i september.
Realistisk rallysimulering, det är bara smärtan som saknas vid avåkningarna.

Stockholm
Här sen Jan 2004

Re: Richard Burns Rally

Ett fantastiskt spel! Slår allt i rallysimulation!

Skara
Här sen Jan 2003

Rickhard Burns Rally

Det är så man blir tårögd när man nu har upptäckt att det inte finns någon Lan-del med i
Rickhard Burns Rally för PC. Detta spel som jag väntat på så länge fy fy fy. >
Men däremot så har jag nu brovat det nya Colin 05 till PC, o det får jag säga att det har dom förbättrat mycket mycket vad det gäller vägskänslan o greppet i vägen. Finns med tre sträckor i Demon: Swerige Tyskland och England. Uj Uj Uj helt suveränt !!! Så nu har man ett bra spel att se fram emot ändå, hi hi
Demon då: Jo den finns på Codemasters hemsida.
Så ni som gillar Rally hämta det fort som bara den, Ja lovar det är Kanoooonnnnbra!
Mvh// Stig

Björn Klang
Stockholm
Här sen Okt 2003

Jag har RBR till pc, riktigt fränt faktiskt. Ett måste för den riktiga raly fanatikern. HUr som helst, vad jag har sett i spelet är det så att det finns LAN för 4 personer. Men visste att köra över internet vore inte helt fel.

Johan Meissner
Stockholm
Här sen Jan 2004

Re: Rickhard Burns Rally

Stig Fasth skrev:
Det är så man blir tårögd när man nu har upptäckt att det inte finns någon Lan-del med i
Rickhard Burns Rally för PC. Detta spel som jag väntat på så länge fy fy fy. >
Men däremot så har jag nu brovat det nya Colin 05 till PC, o det får jag säga att det har dom förbättrat mycket mycket vad det gäller vägskänslan o greppet i vägen. Finns med tre sträckor i Demon: Swerige Tyskland och England. Uj Uj Uj helt suveränt !!! Så nu har man ett bra spel att se fram emot ändå, hi hi
Så ni som gillar Rally hämta det fort som bara den, Ja lovar det är Kanoooonnnnbra!
Mvh// Stig

Hallå här!

Richard Burns Rally och Colin 5 bör inte jämföras!

CMR5 är ett arkadspel medan RBR är en simulation. Jag har kört CMR5 demon och hela RBR-spelet och skillnaden är gigantisk. Tex. Om du brakar av vägen i hög hastighet i RBR så får du verkligen bryta på platsen helt utan pardon vilket inte direkt gäller i CMR. Bara känslan i RBR är så speciell att man verkligen kör en rallybil och inte bara ett kraftknippe som går att kasta runt i kurvor hur som helst. Här måste man verkligen träna upp sin skicklighet. Ungefär som att jämföra GPL med Need For Speed-spelen. Och så vidare...

Inget ont om CMR ifall man är ute efter ett roligt rallyspel, men någon simulator är det inte. Att sedan inte multiplayer finns över internet i RBR är väl inte så konstigt när rallykörning är något man alltid gör själv och inte med en massa andra bilar runt omkring sig.

Nä, Richard Burns Rally står ensam på pallen när de gäller verklighetstrogen rallykörning via en dator!

Edit: En grej man dock saknar i RBR vad gäller multiplayer är att kunna köra ett mästerskap jämsides med en polare. Inte att raca samtidigt på skärmen, utan att kunna ha det som på riktigt med att den ene startar 3 minuter tidigare o så kör man sådant hela säsongen. Inte så mycket multiplayer action, men väl verklighetstroget och underhållande för ett fan av rallysim.

STENUNGSUND
Här sen Jan 2004

Jag håller med dig - Johan

Burns är det ända Rally-Sim:en värd namnet.
När man tror man har 100% koll, så händer det alltid något

Något dom kunde ha gjort för att få det "onlinevänligt" kanske är antingen en RallyCross version "Tillägg" eller en "Race of Championship" bil vs bil.

Team Nordic Racing
Citera
MatsK
Landskrona, Skåne
Här sen Feb 2003

Kul att läsa dessa inläggen - känner några som jobbat med detta spelet! om jag inte är helt fel ute så är det helt och hållet programmerat av Warthog i Helsingborg. http://www.warthog.se/index.php?section=games

Har haft en stående inbjudan att testa spelet under utvecklingen men har aldrig fått tummen ur

MGB GT 1967
Citera
Stig Fasth
Skara
Här sen Jan 2003

Rickhard Burns Rally

Hej Johan !
Det var inte min tanke att säga att Rickhard Burns Rally spel är dåligt på något sätt.
Det ligger till så att vi är några grabbar i Skara o Lidköpings trackten som kör VM Rally
på nätet, o vi brukar bli en åtta stycken så det var det jag tyckte var synd att inte det fungerade
i Burns rally. Sedan är det så att ställer man in Colin spelet på EXTREM så blir det likadant som
du talar om i Burns när man kör av vägen. För att det ska likna ricktigt rally när man kör Lan på
nätet så stänger man av spökbilarna o bara går på vad man sätter för tid på sträckorna, sedan ser man ju tiderna när alla kommit i mål på sträckan. Mycket realistiskt får jag säga.
Vi kan höras om det fattas någon till nästa VM Rally i Colin 05 så kan du prova på det om du vill.
Jag lovar att det är Jätteroligt.
Mvh//Stig

Acke
Gotteborg
Här sen Okt 2003

Re: Rickhard Burns Rally

Stig Fasth skrev:
Mvh// Stig

Hmm.. jag tankade ner den men raderade efter 15 minuter..
jag tycker fortfarande att CMR3 är bäst.....

Gislaved, Jönköpings Län
Här sen Mar 2004

Mitt grafikkort verkar inte stödja pixel-shader funktioner

Stefan Sager
Citera
Stefan Sager
Gislaved, Jönköpings Län
Här sen Mar 2004

Sådär ja! Då har man uppgraderat datorn men hur ändrar vilken upplösning man vill köra med?

Stefan Sager
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002

Stefan Sager skrev:
Sådär ja! Då har man uppgraderat datorn men hur ändrar vilken upplösning man vill köra med?

Det gör du med en fil som heter "RBR Startup" i RBR-mappen

Viktor Pousette
Kalmar
Här sen Jan 2003

Nu har de släppts en liten multiplayer del till RBR också, ni hittar de på bhmototrsports sida.

RBRNet v. 1.0 tool allows two users to battle against each other over the Internet or a LAN in the game Richard Burns Rally . This is the first release so bugs do exist.

Features

- See your opponent
- In-Game Chat
- Synced stage start
- Share your stage times
- Very low data rate
- Smoothing and prediction system

http://www.bhmotorsports.com/download/7369

Sjöbo
Här sen Apr 2003

Hjälpmoderator

Nu börjar jag äntligen få ordning på inställningarna.

men bakändan är ändå helt vild vid landningar, nån som har samma problem?

Solna
Här sen Jan 2003

Helt klart skoj spel men har bara lyckats med silvermedaljen på sista delen i rallyschoolen satan vad svårt det ska vara att plocka den där sista sekunden.

och inställningarna har jag bara tittat lite grand på och diffarna var ju en riktig djungel.

Sjöbo
Här sen Apr 2003

Hjälpmoderator

HOOPoo skrev:
Helt klart skoj spel men har bara lyckats med silvermedaljen på sista delen i rallyschoolen satan vad svårt det ska vara att plocka den där sista sekunden.

och inställningarna har jag bara tittat lite grand på och diffarna var ju en riktig djungel.

Ja, blev några försök innan man fixade perfect på allting.

Diffarna fattar jag inte riktigt heller. eller det tar ju 1 månad att testa allt
hade räckt med 10 olika inställningar istället.
Bromsarna är det jag har fått pilla med mest. I början vände den så fort jag rörde pedalen.

Gislaved, Jönköpings Län
Här sen Mar 2004

Jag saknar koppling bland mina spakar. Antingen gasar man eller så bromsar man finns inget mellanläge.

Stefan Sager
Citera
Daniel Steiner
Sjöbo
Här sen Apr 2003

Hjälpmoderator

Stefan Sager skrev:
Jag saknar koppling bland mina spakar. Antingen gasar man eller så bromsar man finns inget mellanläge.

Det är inte en inställningsgrej då?
På själva ratten som är lite konstigt.

Koppling används bara i start om man inte slår i ettan, jag har inga problem med "motorbroms" eller vad man ska kalla det.

dock lite korta lägen på pedalerna.

Piteå->Långträsk
Här sen Jan 2004

Sedan några dagar tillbaka finns det en RBR rank med replays och setups
http://www.swedishsimracers.com/rbr/index.cfm

Uppsala
Här sen Jan 2003

Blir galen!
har försökt att lösa ett problem jag har med spelet!
har alltid halvgas!!
så for jag trycker på bromspedalen så släpper den gasen?
kan alltså bara gasa från halvgas och uppåt sen när jag ska bromsa så blir det som om den rullar...

Har en microsoft sidewinder ratt med pedaler.
lätt irriterande att inte kunna spela fullt ut då spelet verkar kanon!?

Johan Meissner
Stockholm
Här sen Jan 2004

Låter som du har kombinerad broms o gas-axel. De kan du ändra i Sidewinder-inställningarna.

Richard Burns Rally
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8   >>
35299 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande