| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Bilder: Absolut GRYMMASTE bilen på Vallåkra - INTE snyggaste
|
4742 besök totalt |
|
Var det inte Walther Rörhl som sade om denna..... om du inte respekterar den så dödar den dig ! ?
_________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||
|
Fast just detta ex verkar vara mer show än go...
Fanns dendär Pikes Peakvarianten verkligen som A2-kaross, eller vad den hette?
Trodde bara dom åkte med sporrten upp för backen. Men det kan ju vara "en fri tolkning"...
|
||||||
Audi Coupé GT 1982 - Helt nybyggd & killen som byggt den bor rätt så nära mig så jag skall ta fler bilder tänkte jag ! den har visst drivlina & motor från en Audi 100/200 quattro från 1990-talet den är INTE kortad.. det e enda felet... allt som skall vara lackerat är lackerat & allt som skall vara klistermärken är klistermärken på bilen. Sprtquattron kördes även i Rally-... där den fick smeknamnet kylskåpet
_________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||
De åkte mig veterligen aldrig peaken med något annat än den korta karossen.. Förvånande att lägga ner arbetet på att göra en såhär, till synes, välbyggd replika och inte bry sig om kortningen..
|
||||||
|
Att bygga en "replica" är ju ganska enkelt om man kan bortse från småsaker som "den glömda" kortningen och det istället är mer korrekt att, citat, "det som är lackat är lackat" osv osv...
Snyggt byggt osv osv och killen, eller tjejen, har säkert lagt ner massor med tid och pengar. Men, det är en mockup som inte ens är rätt och den är byggd för att ställas ut, inte köras... Sen är det upp till var och en att tycka vad dom vill om detta, jag vet iaf min åsikt. Replica är ngt som överenstämmer med originalbilen fullt ut, eller iaf väääldigt nära. Annars såg jag en STCC-replica häromdagen på VAG. En helt standard A4 med en bunta klisterdekaler... Vi brukar kalla det promotionkärra. MVH Den negative mannen.
|
||||||
|
En kille här i trakten kortade en gammal Quattro för några år sen och den blev tydligen betydligt bättre att köra. Enligt ägaren så var resultatet "betydligt mindre understyrning". Enligt uppgift figurerade den i Bilsport för nåt år sen.
Vad gäller replikor så är de i mina ögon oftast roligare än originalen för originalen får oftast bara stå och samla damm. För mig är en bil bara värd något när hjulen snurrar. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
|
Jag håller med er som tycker det är konstigt att han inte kortaden den också när han tycks ha lagt ner hur mycket jobb som helst på bilen i övrigt - men samtidigt - inte en replika!?
Vad är den då? En "kopia" är ju med den terminologin lika fel. I de flesta fall (nåja... ) så accepteras termen "replika", rätt av, om bygget är seriöst. Jag har aldrig hört någon säga - jag har en "nästan-replika" av en ACCobra / GT40 / Contach/..., fast det ofta sitter helt andra grejor i dom. Ta t ex någon av de "Lambo-replikorna" som vi alla känner till - det sitter oftast 8:or istället för 12:or i dom...
Att sedan jämföra den med en stripad A4 var väl på gränsen till elakt...
_________________ Benny Waenerlund - Audi S3, MTM |
||||||
jag tror att han som Lennart nämde betallade 30.000 Kr för sitt Kortade kit. _________________ Sebastian Steiner Vw golf Mk5 cup Vombsmotorsport |
||||||
gjorde inte den killen allt själv ? _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||
om det e den röda från Stockholm som var på utsidan av Bilsport, så köpte han det i England om jag inte har helt för mig var ganska länge sen jag läste den _________________ Sebastian Steiner Vw golf Mk5 cup Vombsmotorsport |
||||||
![]() |
Bilder o videos
|
4742 besök totalt |