Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 2954 besök totalt |
|
||||||||||||||||||||||||
Eftersom jag inte är "rakt fram kille" så kommer vägegenskaperna före effekt. Sedan beror det på vilket utgångsobjekt man har, men som sagt går det inte att svänga på ett bra sätt så kvittar motorn.
Att jag skulle satsa på säkerheten före både effekt och väghållning på en "ha kul med" bil är i och för sig självklart för mig. ![]() _________________ //Robban Livsnjutare, inte bara med hjälp av bilar... http://robsonsblogg.blogspot.se/ |
||||||||||||||||||||||||
ja det var väl lite o slå in öppna dörrar med den här frågan hehe!!
Men om du går till vilket annat forum som helst på webben så lär du få se HELT andra siffror i en sån här poll!!! ![]() ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||||||||||||||||||||||
Frågan var vad du gör "först" men du vill göra allt på en gång alltså ![]() Vad skulle du gjort allra allra först om du köpt en ny M3 E46 idag Johan? Nyfiken!! _________________ ![]() |
||||||||||||||||||||||||
Jag inledde ju faktiskt min Opel-epok med en Ascona SM-80 en gång.
Med den lilla 58 hk kadettmotorn på 1,2 liter och bakhjulsdrift var den mycket välbalanserad och trevlig men den saknade väl en del pulver...kanske. ![]() I övrigt är nog de flesta bilar överdrivet starka i förhållande till väghållningen (inte minst min Kadett). ![]() _________________ Mvh Micke Holmström aka Vitakadetten Längtar tillbaka till ringen! |
||||||||||||||||||||||||
oops blev lite fel där Jag menar (både och)x3 väghållning väghållning sedan trim Johan _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||||||||||||||||||||||
Sagt av den enda här på forumet med Öhlinare på gatbilen ![]() [flame suit on] Men det är mycket svårare att lära sig banåka med mycket effekt.... Det går att åka så in i bomben fort.... fast fel... ![]() (vet av egen erfarenhet. iaf säger en del det till mig.... ![]() _________________ ![]() |
||||||||||||||||||||||||
om det inte gör bilen lättare eller ger mer hästar på bakhjulen så gör jag det inte
![]() Men så är det rattlås racing också ![]() Kanske därför jag är så kass på GTR ![]() _________________ ![]() Miata ND -17 & Ford Focus -05 Över 60 och leker fortfarande med bilar |
||||||||||||||||||||||||
Skulle vilja säga 25 % utgångshastighet på rakan - 60 % effekt resten är aerodynamik (+ någon procent väghållning, annars blir det jobbigt)... Helt ovetenskapligt dock ![]() _________________ J0hanC@rlström Mini Cooper JCW -19 BMW i4 M50 |
||||||||||||||||||||||||
Jag lägger min röst på motoreffekten. För övrigt var den högsta hastigheten jag kom upp i på Nürburgring 190km/h (på två ställen).
![]() Fast efter det har jag förstås köpt en 924...och funderar allvarligt på en Smart med det intelligenta tillnamnet Roadster Coupé... _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||||||||||||||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 2954 besök totalt |