Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 3749 besök totalt |
BMW/Volvo med kanontid i Superstage (splittad tråd)
Jag vet... jag har MISSAT den artikeln... ![]() ![]() ![]() Jag undrar fortfarande vad för däck han körde på (dvs slicks eller rdäck...) _________________ ![]() |
||||||
jag skulle TRo att han körde på pirelli P Zero nero. i tidningen skriver de nämligen:
däck: Pirelli P Zero nero / michelin No2 Fälgar: Bmw Motorsport / OZ Futura På bilderna från superstagekörningen kör de på Bmw M fälgarna... klart det skulle ju hjälpa och se mönstret på de båda däcken, de däck som sitter på OZ fälgarnas mönster ser ut som vilket gatdäcksmönster som helst nämligen. Tre "rader" som går runt hela däcken och lite små sneda "rader" mellan dem... som på de flesta däck i mina ögon, men jag är ju ingen expert _________________ Pontus Fyhr |
||||||
låt mig omformulera: Det var en trevlig volvo med bmw kaross som gick fort i superstage ![]() bättre eller ![]() _________________ Pontus Fyhr |
||||||
Det o lite till... _________________ ![]() |
||||||
jag tycker det är syna att folk har så svårt att ta till sig detta koncept. Själv tänkte jag köpa en m3 e30 och göra samma sak innan. Men då får man nog ![]() Ekonomiskt så är det ett vinnande koncept ![]() _________________ /Andreas Karlsson Camaro V8TC |
||||||
Vet att Magnus Karlsson från Kinnekulle vann SSK-nån-av-serierna ett år med en M3 med volvomotor. Inte ovanligt koncept alls faktiskt! Nisse du minns kanske mer? (vi hade ofta Magnus K som förarinstruktör på banträffarna i GTI klubben)
_________________ ![]() |
||||||
Jag åkte med George Bakajev på Kinnekulle för några år sedan i hans BMW E30 och jag har för mig att han hade en volvomotor i den.
Det som imponerade mest i den turen var för övrigt inbromsningen in under bron. Han bara stampade till på bromspedalen sedan var det full gas igen. Däcken han körde på var samma som de använde i BTCC på den tiden, så greppet var det heller inget fel på. Tillbaka till tråden: Jag tycker om sådana byggen där man letar delar från olika bilar för att sätta ihop dem och sedan lyckas bygga en "vinnare" för en förhållandevis liten kostnad ![]() _________________ MVH Ingmar Truedsson Opel Kadett GSi på bana |
||||||
Mkt bättre! ![]() Vet man vad BMW betyder förstår man vad jag menar. |
||||||
Inget fel på Volvomotorer (jo det är det med det har inte med saken att göra) men tar man bort BMW-motorn och ersätter den med motor från ngn annan tillverkare så så är det ingen BMW längre. Samma sak gäller Porsche, Ferrari, Alfa m fl. Att det sedan funkar är en annan sak. |
||||||
"BMW" med volvOTURBO
Jag känner till killen härifrån trakterna som har bilen. ![]() Han försökte först med BMW turbo men fick avslag av Svensk bilprovning.. ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Jerry Kjellgren 190E 2,5-16 (3,2-24)-89 min 190E 2,5-16 -89 (svensksåld) E420 AMG -96 |
||||||
Re: BMW/Volvo med kanontid i Superstage (splittad tråd)
Du kanske hade sett bilen tidigare om du varit med på SSJ:s bankörningar 2002 ;-) http://www.ssij.nu/bilder/Anderstorp Det stämmer att han körde på beg. rally slicks liknande bilden ovan. Hej på er alla är ny här och min lilla GTI-R enligt nedan hoppas vi syns på någon bana 2003! http://www.ssij.nu/bilder/Anderstorp //Johan |
||||||
Trevligt bygge !
Volvo B230fk är en fin motor den sista utvecklingen av b20 !!! ![]() Var och köpte en sådan i lördag... ![]() ![]() Sen var det väl inte bara motorns förtjänst att den gick bra... bilen såg välbyggd ut i övrigt... Och däcken som sagt. Man blir klart inspirerad av sådan bilar.... ![]() ![]() |
||||||
Re: BMW/Volvo med kanontid i Superstage (splittad tråd)
Jag missade det förra året ![]() ![]() ![]() ![]() Välkommen hit föresten! ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 3749 besök totalt |