Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Mike Frisons kort från VLN 11 sept.
1, 2   >>
2931 besök totalt
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

Trådstartare

Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Re: Mike Frisons kort från VLN 11 sept.

Lennart Jarmyr skrev:

http://www.nurburgring.de/event.php3?event=040911_r&id=334&lan . . . .

www.nurburgring.de verkar ha slutat lägga upp bilder på turistkörningen mer än högst nåt enstaka foto någon gång??

Åkersberga
Här sen Nov 2002

Magnus Thomé skrev:
www.nurburgring.de verkar ha slutat lägga upp bilder på turistkörningen mer än högst nåt enstaka foto någon gång??

om du letar efter bilder på dig själv så är ett tips att kolla trådarna i forumet på www.touristenfahrer.de. Under "RingFotos" brukar man kunna hitta bilder från de flesta dagarna.

Motala
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Det var fler som hade otur.

Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Anders Dauner skrev:
Magnus Thomé skrev:

om du letar efter bilder på dig själv så är ett tips att kolla trådarna i forumet på www.touristenfahrer.de. Under "RingFotos" brukar man kunna hitta bilder från de flesta dagarna.

Jepp. Been there. Done that

Magnus Thomé skrev:

http://tempstuff.d2g.com/Philipp_Leisen_2004_09_12.jpg

http://tempstuff.d2g.com/Benegeizer_2004_09_12.jpg

Bonus från fredagens körning:
http://tempstuff.d2g.com/magnus_training_web.jpg

Jag har två till som jag inte fått tag i högupplöst än...

Här sen Apr 2003

Magnus Thomé skrev:

Bonus från fredagens körning:
http://tempstuff.d2g.com/magnus_training_web.jpg

En bil som fortfarande ser hel ut
Kollade in SX-M3an igår kväll och måste säga att Autohaus Poing jobbar snabbt, dom har redan sågat ut hela den delen som var intryckt och ersatt med ny plåt, ser nästan ut som om inget allvarligt har hänt!
Tyvärr är bilen ordentligt ramsned och måste riktas och sen återstår att se om styrningen/länkarmarna bör bytas eller ej.

Motala
Här sen Dec 2002

Trådstartare

christers_mille skrev:

En bil som fortfarande ser hel ut
Kollade in SX-M3an igår kväll och måste säga att Autohaus Poing jobbar snabbt, dom har redan sågat ut hela den delen som var intryckt och ersatt med ny plåt, ser nästan ut som om inget allvarligt har hänt!
Tyvärr är bilen ordentligt ramsned och måste riktas och sen återstår att se om styrningen/länkarmarna bör bytas eller ej.

Hoppas den blir klar till nästa race, så jag kan åt dom när jag är där.

christers_mille

Här sen Apr 2003

Lennart Jarmyr skrev:

Hoppas den blir klar till nästa race, så jag kan åt dom när jag är där.

Såvitt Johann sa till mig kommer dom i vilket fall som helst INTE köra nästa race, för tajt med tid o förberedelser, dom kör istället 9 och 23-oktober.
Sen beror det väl på hur mycket abstinens Johan o gänget får efter helgen när alla andra kommer tillbaka från Ringen med stora leenden o många historier, skulle inte bli förvånad om dom trots alla löften står på startlinjen om 8 dagar

Åkersberga
Här sen Nov 2002

christers_mille skrev:

Jag är också grymt imponerad över vilket tempo de måste ha där nere.

Föresten, varför smyger du omkring i Poing på nätterna? Spionage, eller?

Här sen Apr 2003

Anders Dauner skrev:

Föresten, varför smyger du omkring i Poing på nätterna? Spionage, eller?

Behövde en brandsläckare samt ett Recaro-säte+konsol
Spionage e onödigt eftersom jag vet precis vad som händer med den bilen i varje race

Åkersberga
Här sen Nov 2002

Christina skrev:
Behövde en brandsläckare samt ett Recaro-säte+konsol

ok, får vi tillbaka grejorna till nästa race?

Christina skrev:
Spionage e onödigt eftersom jag vet precis vad som händer med den bilen i varje race

Ja, det börjar ju nästan bli en vana. Men du vet inte var och när.

Motala
Här sen Dec 2002

Trådstartare

christers_mille skrev:

Såvitt Johann sa till mig kommer dom i vilket fall som helst INTE köra nästa race, för tajt med tid o förberedelser, dom kör istället 9 och 23-oktober.

Det var ju inga roliga nyheter,
Men det var ju bra tävlingar det 1:a racet i år när jag var där i april utan att dom var med i det.

Men det hade ju varit en bonus om man hade fått sett dom på .

christers_mille

Här sen Apr 2003

Fjolla skrev:

ok, får vi tillbaka grejorna till nästa race?

Tänkte langa in en fruktlåda, Johan märker ju ändå ingen skillnad

Fjolla skrev:

Ja, det börjar ju nästan bli en vana. Men du vet inte var och när.

om man gör en extrapolering baserad på alla ställen+tidpunkt som er bil har gjort en besiktning av banas säkerhet hamnar vi med 97,6% säkerhet i ingången till Mercedes-arenan nästa gång
Såvida den inte e programmerad enbart för Nordslingan, då ser det mer ut som Minikarusell/Galgenkopf

Åkersberga
Här sen Nov 2002

Christina skrev:
Tänkte langa in en fruktlåda, Johan märker ju ändå ingen skillnad

Är fruktlådan FIA-godkänd så kan det nog funka i kombination med en flaska mineralvatten (även den bör isf vara FIA-godkänd).

Christina skrev:

om man gör en extrapolering baserad på alla ställen+tidpunkt som er bil har gjort en besiktning av banas säkerhet hamnar vi med 97,6% säkerhet i ingången till Mercedes-arenan nästa gång
Såvida den inte e programmerad enbart för Nordslingan, då ser det mer ut som Minikarusell/Galgenkopf

Lilla karusellen är nog ingen bra idé. Sist jag kollade var en TT parkerad där. Iofs var detta på video, men den står säkert kvar. Kan inte tänka mig att någon skulle bekymra sig om att hämta upp den.

Tiergarten är annars ett hett tips. Där understyr tydligen M3:an riktigt ordentligt i 260 km/h.

Lidköping
Här sen Nov 2002

Fjollor och Christinor...

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

Trådstartare
Nisse Classon skrev:
Fjollor och Christinor...

Började undra om dom är nyktra.

Anders Dauner
Åkersberga
Här sen Nov 2002

Lennart Jarmyr skrev:
Började undra om dom är nyktra.

Nä, vadå? Jag är fortfarande nykter. Men där nere i Bayern är det nog värre.

Här sen Apr 2003

Byfåne skrev:

Nä, vadå? Jag är fortfarande nykter. Men där nere i Bayern är det nog värre.

Hörrududu, bara för att oktoberfesten startade i Lördags o håller på i 2 veckor innebär det inte att jag e tankad, denna helg va förresten den första nyktra på några år

Jag flydde fort som attan från Bayern då oktoberfesten inte e årets höjdpunkt precis, massa kanontankade utlänningar som slåss och pissar i brallorna, uschofy

Motala
Här sen Dec 2002

Trådstartare
christers_mille skrev:

Hörrududu, bara för att oktoberfesten startade i Lördags o håller på i 2 veckor innebär det inte att jag e tankad, denna helg va förresten den första nyktra på några år

Jag flydde fort som attan från Bayern då oktoberfesten inte e årets höjdpunkt precis, massa kanontankade utlänningar som slåss och pissar i brallorna, uschofy

Jag trodde du fortfarande bodde i ett tält vid en.

Har du inte varit där nu i helgen.

christers_mille

Här sen Apr 2003

[quote="Lennart Jarmyr"]
christers_mille skrev:

Jag trodde du fortfarande bodde i ett tält vid en.

Har du inte varit där nu i helgen.

Tältar bara på sommaren när det är varmt

Jag vaknade i lördags och insåg att valet var mellan att dricka löjligt stora bira hela helgen eller fortsomattan fly till Nürburg så kom dit runt 3 på eftermiddagen.
Nu var det kö på inre vägen nästan ned till korsningen(~500m) för o komma in till parkeringen, jag parkade alltså på vägen o gick upp, visade sig att det var kö på Döttinger Höhe för att komma av banan från Gantryt

Detta var absolut det värsta jag sett, efter att ha hängt lite o blivit attackerad av Anders kom först Karl(lokal engelsman) av banan o meddelade att han stått en halvtimme(!!!) på rakan för att komma av o han hade nog av den skiten så han drog hem. Lite senare kom min bmwdelägande kollega o bekräftade väntetiden...
Sen stängde eländet i en timme eller nåt, jag snodde bmw-nycklarna o gjorde 2 varv, nu tog det "bara" 15min o komma av banan varje gång
Sen stängde banan för gott runt 6-snåret, vi såg en timme senare både ambulanser och brandbilar körandes av banan så kan väl klura ut hur illa den olyckan var thumbs down

Alltså e jag glad att jag inte var där enbart för o köra, hade ju varit ngt frustrerande. Stack över till Ring-racing kamraterna för o fixa med lite grejer, sen middag nere i Adenau o sen till Düsseldorf för andra aktiviteter. Söndagen var tydligen lite bättre för att det regnade på natten men ändå, köa för o komma av banan e bisarrt...

Motala
Här sen Dec 2002

Trådstartare
christers_mille skrev:

Jag vaknade i lördags och insåg att valet var mellan att dricka löjligt stora bira hela helgen eller fortsomattan fly till Nürburg så kom dit runt 3 på eftermiddagen.
Nu var det kö på inre vägen nästan ned till korsningen(~500m) för o komma in till parkeringen, jag parkade alltså på vägen o gick upp, visade sig att det var kö på Döttinger Höhe för att komma av banan från Gantryt

Detta var absolut det värsta jag sett, efter att ha hängt lite o blivit attackerad av Anders kom först Karl(lokal engelsman) av banan o meddelade att han stått en halvtimme(!!!) på rakan för att komma av o han hade nog av den skiten så han drog hem. Lite senare kom min bmwdelägande kollega o bekräftade väntetiden...
Sen stängde eländet i en timme eller nåt, jag snodde bmw-nycklarna o gjorde 2 varv, nu tog det "bara" 15min o komma av banan varje gång
Sen stängde banan för gott runt 6-snåret, vi såg en timme senare både ambulanser och brandbilar körandes av banan så kan väl klura ut hur illa den olyckan var thumbs down

Alltså e jag glad att jag inte var där enbart för o köra, hade ju varit ngt frustrerande. Stack över till Ring-racing kamraterna för o fixa med lite grejer, sen middag nere i Adenau o sen till Düsseldorf för andra aktiviteter. Söndagen var tydligen lite bättre för att det regnade på natten men ändå, köa för o komma av banan e bisarrt...

Hoppas att det blir lite lungnare nu till helgen med trafiken på men det gör det nog för det ser ut att bli en regnig helg. >
Kommer du dit nu till helgen.

Jag kommer fredag någon gång under dagen åker hem måndag morgon.

Nürburgring
Mike Frisons kort från VLN 11 sept.
1, 2   >>
2931 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande