Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 164 besök idag (20127 totalt) |
Jeremy Clarksons stapplande steg
Jag hittade detta på Ringersforumet och skrattade gott. ![]()
_________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||
När jag var på väg ut på ett varv kring söndag lunch, så åkte Sabine ut med en av Jaggorna med en annan Jagga som kamerabil bakom. Jag "råkade" hamna bakom Sabines Jagga ut genom bommarna.
Men hon stannade strax efter bommarna för att vänta ut kamerabilen. Jag åkte istället ut på banan och stannade bortanför konerna och väntade in dem där och åkte ut efter dom. ![]() Jag låg strax bakom dem hela varvet, men inte för nära för att störa dem. Däremot borde dom ha fått ett rätt häftigt ljud inspelat... Man kan nog inte riktigt associera det med en Jaguar S-type Diesel(som jag fick höra att Sabine körde). ![]() Kamerabilen låg 1-1,5 meter bakom Sabines bil och flaxade från ena till andra sidan av Sabines bil hela tiden. Jag blev inte så imponerad av Sabines tid med Jaggan(9:10 BTG). Då blev jag mer impad av kamerabilens förarprestation att ligga så nära hela varvet och dessutom många ggr i helt fel spår. Iofs var kamerabilen en Jaguar S-type R, men ändå. Jag frågade Sabine på kvällen, om vem som körde kamerabilen och hon sa att det var någon tysk mästare i rally eller racing som hon valt att ha som följebilsförare. Men jag kommer inte ihåg namnet på honom. Jag och namn, det går inte ihop... ![]() ![]() ![]() Senare slog det mig att jag också hade kunnat leka lite med Jaggorna och köra om dem i parti och minut! ![]() Sabine hade dock en incident med en MC-förare vid lilla karusellen. Hon petade in nosen på Jaggan innanför honom precis i ingången till lilla karusellen när han skulle vika ner där. Hon fick köra upp bilen högt upp på curbsen på vänstersidan för att inte köra på honom. Gissa om han var frustrerad när vi kom ut på långa slutrakan!!! Han åkte upp bredvid henne och pekade och gestikulerade hej vilt åt henne. Misstänker att just den sekvensen knappast lär dyka upp i Top-Gear... Själv har jag allt filmat bakifrån. ![]() Tyckte mig höra att Mr Clarkson inte klarade att bräcka 10-minuters vallen. EDIT: Enl honom själv så klarade han tydligen 9:59 BTG i sista försöket. _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
Självklart!!! Några observanta svenskar i depån noterade även mitt "diskreta" gasande i depån när jag passerade BBC-teamets filmning vid påsläppet på söndag kväll. ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
![]() _________________ Gunnar Östlund "Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut" |
||||
Några engelska bekanta var där också och såg följande utspela sig.....
![]() |
||||
Så mycket bil den gode Clarkson har fått köra i sin dag, så mycket däck han förbrukat och så mycket bantid han brukat..... å ändå är han helt talanglös.
"involuntary donuts" (c) M.Thomé, levererar ju karl i parti och minut på det där flygfältet de nyttjar. Ringen måste vara hans mardröm ![]() ![]() ![]() _________________ Magnus Hansson |
||||
Jag tror iof att den gode Jerry är fullt medveten om att däcksrök är 100% positivt för tittarsiffrorna. Dvs hellre ta i lite för mycket än för lite. Det blir då skojigare tv för majoriteten av tittarna.
_________________ ![]() |
||||
OT-varning
Hehe. Någon enstaka har kanske hört utrycket kul-tur som jag myntade en gång i GTIklubbens dagar för när vi några stycken träffades då och då för en liten tur på småvägar. Det var kanske inte världens bästa arrangemang (det gick... hrrmm... lite fort bitvis) så det är inget jag förordar idag ![]() ![]() Sen tycker jag "abuse understeer" är ett välbehövligt utryck osså.... ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||
Snart dags för en ny sektion här på rejsa? Banåka-ordboken? ![]() _________________ Pontus Fyhr |
||||
Nu har tydligen Herr Clarkson skrivit med egna ord, om dessa stapplande steg:
![]() http://b1a.co.uk/ben/Car/Topgear_clarkson1.jpg _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
Underbar artikel Peeter. Den gode Jeremy känns öööödmjuk
![]() Körandet är väl inte lika imponerande. Av artikeln att döma så fick han tydligen till en "involuntary donuts" ,(c) M.Thomé, ute på själva Ringen. Detta måste ha varit berikande i en helt ny dimension då han normalt har ett flygfält från WW2 att hämta hem bilen på ![]() ![]() Någon som har en uppfattning om huruvida tiderna är BTG'er eller BTG+uppskattad tid? _________________ Magnus Hansson |
||||
Sabines tid 9:12 var BTG. Så jag förutsätter att även Clarksons tider är BTG! ![]() ![]() Jag tror bara Sabine körde ett varv med Jaggan och det var det varvet då den andra jaggan låg bakom och filmade henne. Tyvärr är min film "mjölkig" fram till ungefär Kallenhard ![]() ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
Det går inte att göra narr av herr Clarkson, det gör han så bra själv ![]() "I won't be driving the motorbike, because I'm heterosexual" ![]() _________________ Mvh / Kalle Hansen |
||||
nog för att han gör narr av sig själv, men det finns bara en person jag hatar mer än joppe.. Och det är clarksson...
joppe är bara enerverande.. clarksson har hela paketet med enerverande, skrattretande, vet inte vad han pysslar med.. ![]() nej tacka vet vi vicky och tiff... dom var ju 99% av topgear.. Och inte kan man se fifth gear heller... aja roligaste var när man läste att sabine körde 9.10 på första varvet när clarksson jobbat i två dagar att komma under 10... ![]() _________________ //Björn Strömberg BMW Abuser |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 >> 164 besök idag (20127 totalt) |