Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Rejsa.nu Säsong 5 - XLMS
1, 2, 3, 4, 5   >>
6 besök senaste veckan (7691 totalt)

Hur ska vi köra Säsong 5??
Som förut, dvs vi kör en rejsa.nu-liga
87%
 87%  [ 21 ]
Vi går med i Comet Racing Series
12%
 12%  [ 3 ]
Totalt antal röster : 24

Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator
Trådstartare
Rejsa.nu Säsong 5 - XLMS

Hej på er alla!

Som ni alla vet kommer snart spelet alla väntar på komma ut - GTR!!!

Då är det ju dags att köra en liten liga, de fyra säsonger vi kört här på rejsa.nu har varit väldiga succéer!

Nu är det då dags att spåna lite om Säsong 5! Att vi ska köra GTR i den är väl självklart. Frågan är bara hur vi lägger upp det hela!

CWaltgård har kört i en liga som heter Comet Racing Series (http://www.dark.se/racing/) och kan starkt rekommendera den.

Min fråga är alltså: ska vi köra en "egen" liten liga bara här på rejsa.nu eller ska vi slå ihop oss med någon annan liga som tex CRS??

Team Swedish Racing Mates
Citera
Johan Östensson
Linköping
Här sen Maj 2004

Jag har ju inte varit med och kört förut, men kan helt klart vara intresserad den här gången. Hade ni nån speciell tid ni körde deltävlingar sist, eller var det flytande? Gäller ju att få ihop det med plugg och annat...

Men om man ska slå ihop sig eller inte, beror inte det på hur många man blir?
Citera
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003

Hjälpmoderator
Trådstartare
I de säsonger vi hittils kört har vi kört varje söndag, runt 15-16-tiden...loppen har tagit cirkus 1-1,5 timme. I någon säsong körde vi sk sprintlopp varannan helg och långlopp varannan. Bara för att få lite variation.

Rejsa.nu:

* Lite amatörstatus, kom och kör när du har tid
* Svensk liga
* Vi själva sätter reglerna
* Vårt huvudmotto är - Ha roligt!! Vi har inte fem sidor regler.
* Vi brukar inte vara så många, ca 6-12 pers per rejs.

Comet, VMS etc:

* Lite högre klass, vissa deltagare är sponsrade
* Världsligor, det är folk från hela världen med och kör
* Reglerna är fastsatta ifrån början och är ganska stränga.
* Här brukar det vara mer folk, kanske typ 10-16 pers per race.

När det gäller höstens säsong så kan vi om vi kör här på rejsa.nu köra med min nya hårdvara:

* Ny dedikerad server
* 10 Mbit lina (BBB)

Naturligtvis är det som du säger Johan att det beror på hur många som anmäler sig...Blir vi inte fler än ca 5-6 pers här så blir det inte så kul förstås.

Team Swedish Racing Mates
Citera
Schumi
Örebro
Här sen Feb 2004

Jag är med men bara på rejsa.nu eftersom jag har dragit ner på körningen sen förr

Johan Östensson
Linköping
Här sen Maj 2004

Eftersom jag fortfarande lär mig köra simrace så föredrar jag ju helt klart lite mer relaxad inställning, dvs rejsa.nu-stuket du räknade upp låter helt klart intressantare. För min del alltså
Citera
Sjöstrand
Södertälje
Här sen Sep 2004

Klart ni kan köra en egen serie på söndagar OCH köra med Comet på måndagkvällar. Det ena behöver ju inte utesluta det andra?

Just nu har Comet 18 anmälda deltagare till GTR-serien men fler torde trilla in. Eventuellt kör vi, om vi blir många, två divisioner eller löser det på annat vis. Fast det är klart, vi kan ju inte vara HUR många som helst, så signa upp dig om du vill tävla på måndagkvällar.

Det finns förare av alla nivåer som kör hos oss - allt från semi-aliens till närmast nybörjare - så alla har några att fightas med. (I GTR är vi alla nybörjare )

När GTR släpps kommer vi att köra 3-4 veckor med testrace för att se hur spelet är med nätkod, bilprestanda etc. Först därefter kör vi igång med serien. Det är bra om man kan vara med redan under testperioden så man lär sig spelet, lite om hur de andra kör osv. I testracen är man förstås välkommen även om man inte vet om man vill vara med sen när det drar igång "på riktigt". Vi behöver så många som möjligt för att kunna testa spelet ordentligt.

Datum och regler som står på Comet-webben ska tas med en nypa salt då de lär komma att ändras här å var när vi får känna på spelet ordentligt.

Vi har mestadels svenska förare men även en del från resten av Europa (de som tävlar under tex colombiansk resp brasiliansk flagg bor i Europa)

Comets webb:
http://www.dark.se/racing/

Välkomna ni som känner för att inleda veckorna med lite virtuell avgasdoft!

/John Sjöstrand - Comet-grundare.

Här sen Jun 2003

Jag tycker att en rejsa.nu-serie vore att föredra. Där kan man förhoppningsvis hitta folk som matchar en själv i körningen så att man får lite race. Känner man sedan att det är lite för lätt eller ostrukturerat så är det ju inget som hindrar en från att man skriver upp sig på dom andra ligorna också.

200sx S13 '93
OGS #202 - Jonas200sx
Citera
Ulf Carlsson
Stockholm
Här sen Apr 2003

Jag kommer nog bara att köra rejsa.nu serien

Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003

rejsa.nu-serie absolut thumbs up.
Väntar med iver

Micael Johannssen
Malmby
Här sen Dec 2002

Jag kommer att köra ev. starta en rejsa.nu serie om så behövs. Jag kan ju inte vara med så ofta pga mina arbetstider, så det upplägg vi hade förut passade mig perfekt.

Westfield SE
Citera
Thomaso
Solna
Här sen Jan 2003

Ska oxo försöka vara med så mycket som möjligt kommer ihåg den gamla gtrserien vi hade och då var det en hel del skojiga race så röstar helt klart för en rejsa.nu serie

Katrineholm
Här sen Jul 2004

Är gärna med och kör rejsa.nu serien, får hoppas att det går ihop sig med plugg/hockey/mekande

Viktor Pousette
Kalmar
Här sen Jan 2003

Jag är nog också med och kör, bara de inte krockar med plugget eller andra ligor.

Stockholm
Här sen Apr 2003

Är det ingen som har kontakt med djungel-Jim så vi kunde få tag på anmälningssidan som han hadde thumbs up

Lars Aldebo
Märsta
Här sen Jul 2003

Jag är med på en rejsa-serie thumbs up

Subaru BRZ
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002

Behöver man köpa ett nytt spel igen > eller är den en ny nedladdningsvariant till F1C thumbs up

Linköping
Här sen Maj 2004

Pär: Det är nya GTR det snackas om - ett fristående nytt spel alltså.
Citera
Ulf Carlsson
Stockholm
Här sen Apr 2003

Hur blir det mer racing nu om inte GTR kommer förrän nästa år blir det någon av moddarna i stället???

Stingray
Stockholm
Här sen Jan 2003

om det blir amatör rejsing ala rejsa.nu är jag på i mån av tid

men någon proffs liga då är det inte intressant det kan andra hålla på med,

online rejsing är kul på lekmana vilkor inge kul om man är 4s per varv slöare än resten...

BMW Abuser
Citera
Stig Fasth
Skara
Här sen Jan 2003

Tjäna Niklas !
Kan möjligen vara med om det blir på amatörnivå, och jag tycker att vi kör på rejsa.nu.
Mvh// Rejsmorfar

Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002

Amatörnivå (i mitt fall brist på talang och typ max ett träningspass per vecka) och dessutom ngt av programmen vi kört innan så är jag med

Rejsa.nu Säsong 5 - XLMS
1, 2, 3, 4, 5   >>
6 besök senaste veckan (7691 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande