Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
1, 2 >> 4156 besök totalt |
Det ryktas att (Porsche) Big Red bromsar, kända som det ultimata lösningen för dom flesta bromsproblem, kommer att sluta tillverkas väldigt snart. Tillverkningsverktyg är utslitna och produkten kommer istället att ersättas av Brembo GTP. GTP bromsar är lite lättare (1 pund per sida fram, 3 pund per sida bak), har aningen större kolvar (40/44mm fram, 28/30mm bak vs 36/44 fram, 28/28 bak för Big Reds).
Big Reds är döda, länge leve Big Reds! Felvända ok på bilden, men likförbannat fina: ![]() _________________ G o r a n A m c o f f |
||||
Sandens har Bromscaliper Gt2 Avsedd för skiva 350x34mm. Kostar 4500 pengar..låter väl inte så farligt! ![]() _________________ ![]() Klubbräser: Porsche 951-86 Tävlingsräser: Opel Kadett GSi 2,0 16v |
||||
Ne jag tänkte jag skulle sälja av grejerna för dom är för stora för mina behov.
![]() Pratade med någon lattjo lajbans kille som sa att dom kostade 10000:- styck ![]() ![]() _________________ Jan Ekehage ![]() |
||||
Har du en sådan också? Jag trodde att du bara körde Bader...BMW menar jag... ![]() Iofs. så har jag ett diffust minne att har sett dig i en röd 993 Cup någon gång... _________________ G o r a n A m c o f f |
||||
Nä inte Cupbilen, den gula 911 som oxå är i raceskrud... ![]() ![]() |
||||
Jo visst gör jag det men jag har den här pärlan
![]() ![]() Med lite roligare utseende, svårt att tro det är en 77:a ![]() ![]() ![]() Hur går det med projektet för din del Göran? _________________ Jan Ekehage ![]() |
||||
... den gule som jag blev nedtvingad i efter att ha känt Janne i några minuter. Provtur i regn på R-däck... spännande
![]() (och jag hann t om med att riva sönder några bromsrör på min egen bil, ett ganska lyckat mek måste jag säga) ![]() när får vi se den gule på PCS banmöten då? ![]() |
||||
Tidigast 2006 ![]() ![]() ![]() Roligast var när slangen till torrsumpstanken gick av och ca 12liter olja ran ut på min nylagda garageuppfart ![]() ![]() _________________ Jan Ekehage ![]() |
||||
Skulle åkt på utlandstjänst till Kosovo men det verkar ha blivit avblåst i sista sekunden, så nu är det panikraggande av jobb som gäller då jag är för tillfället helt utan stålers. Mattias donar litegrann (han har köpt en fin Miller TIG). Vi ska sätta igång så fort medel har införskaffats ;-) Det är dyr hobby det här... ![]() ![]() _________________ G o r a n A m c o f f |
||||
Jepp har varken köpt kläder eller varit på krogen på ett halvår ![]() _________________ Jan Ekehage ![]() |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
1, 2 >> 4156 besök totalt |