| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Schyssta bilder: Ferrari F430 vs. Lamborghini Gallardo
|
2 besök senaste veckan (2658 totalt) |
|
||||||||||||||||||||||||
|
Ja, vilken väljer du? Ferrari F430: 1000 m in 21,6 sec. Gallardo: 1000 m in 22,3 sec.
Bromsar ifrån RS6?
_________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||||||||||||||||||||||
|
Röstade på F430, inte för att det känns specielt aktuelt och när jag har så pass mycket pengar nån gång i 2058 finns säkert något häftigare......
_________________ There are two kinds of sports : Moto-racing and Bullfighting. The rest is only games... - Hemingway |
||||||||||||||||||||||||
|
F430 p.g.a. av vikt, prestanda och att den verkar vara mer räserbil än Gallardon. Dock så tycker jag att Gallardon är snyggare och har en mer stilren design.
Fast i verkligheten är ingen aktuell för mig, inte ens om jag hade pengarna. _________________ Joakim Winkler Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09 |
||||||||||||||||||||||||
|
Gallardon har man ju kört, ej ferrarin såklart. Med tanke på att Ferrari i mina ögon är allt för dyr i driftskostnad specielt om man håller ner den(gaspedalen). Samt att tillförlitligheten tidigare i vart fall varit si sådär väljer jag Gallardon. Man är väl inte otrogen
_________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||||||||||||||||||||||
|
Själv tycker jag det är intressant att Ferrari gått från att använda kamrem till att använda kedja (som tar mer effekt) och sedan ökat effekten med 90 kusar.. Alltså borde den vara driftssäkrare än föregångarna och billigare i drift, borde inte ha fler servicepunkter än en BMW E46 M3 SMG förutom extra tändstift(?)..
Men å andra sidan är varken Ferrarin eller Lamborghinin en Porsche. _________________ Anders Hansson |
||||||||||||||||||||||||
|
om jag ska välja mellan dessa två så har jag uppenbarligen en fasligt massa pengar
Så då bryr jag mig inte om driftskostnaden speciellt mycket heller.
om jag bara ska ha en bil så blir det Gallardon. Funkar gissningsvis mer allround. Men om jag har en "vanlig" bil också så blir det tveklöst Ferrarin. Å andra sidan så har jag inte den blekaste aning om vad jag pratar om eftersom jag inte kört någon av dem. För det är det som skule avgöra mycket för min del. Hur de är att köra
_________________ Magnus Thomé
|
||||||||||||||||||||||||
![]() |
Bilder o videos
|
2 besök senaste veckan (2658 totalt) |