| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Race 1 XLMS (GT) @ Estoril - 21 nov ***
|
6405 besök totalt |
|
*** Race 1 XLMS (GT) @ Estoril - 21 nov ***
Då var det dags för det första rejset för säsongen och det går i Portugal på banan Estoril.
Lite banfakta: Banlängd: 4.182,720 m Banbredd: 10.00 m - 18.00 m Kurvor: 13 st Banrekord: Stefan Johansson, 1:31.341 FIA-GT bilarna kör banan på cirkus 1.38-1.43 och nGT-bilarna på 1.43 - 1.47 bara som jämförelse. Vi ska köra ett sprintlopp på 16 varv. Gå in alla i GDB-filen och skriv så här på följande två rader: 2001_Estoril { Filter Properties = 1 A1 B1 C1 D1 RacePitKPH = 60 NormalPitKPH = 50 RaceTime = 360 RaceLaps = 16 osv.... De som hostar ska skriva in 100% i banlängd... Anmäl er här i tråden... _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||||
|
Jajjemen
Sprint rejs borde inte va några problem med att vara klar till halv 9 i alla fall. Kan bli värre nästa vecka dock, får se hur lång tid detta tar. Edit: Läste nya reglerna, startar vi 19:15 så är det ju inga problem. _________________ Christian Waltgård |
||||||
|
Bara en fråga som återstår???Vilken kärra ska man ta???Har precis testat BMW,Corvette och Porsche och den siste fick jag till bästa tiden med...hmm,ingen Ferrari fanns det 2001
|
||||||
|
|
||||||
|
http://koni.no-ip.biz/film/rejsa/Sim
_________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||||||
|
föresten, 14varv.. är inte riktigt kort.. t.o.m för ett sprint race?
(man kommer ju ca 25varv på 100liter.. - snudd på att man måste starta på ångor för att behöva tanka igen, eller kan man bara gå in i depån för att stanna och köra igen?!) _________________ //Björn Strömberg BMW Abuser |
||||||
|
Man kan lägga i soppa för 14 varv och bara göra en stop & go, eller så kan man lägga på soppa för 7 varv och sen gå in i depån och lägga i soppa för 7 varv till. Jag vet ej vad man tjänar på...
Ett tips som visat sig bra från förra säsongen är att träna på depåstopp. Vilka knappar man trycker på, var man kör in etc. Vet ni inte så fråga här... Jag gör så här: 1) Jag har assignat Enter till att få upp menyn där man bestämmer vilka däck man ska ha samt hur mycket bensin man ska ha i. Jag ändrar det med piltangenterna. När jag är klar med det så trycker jag på Enter igen så försvinner rutan från skärmen. 2) Sen måste man göra Pitcrew beredda på att man kommer. Det finns en speciell knapp för det också. Den har jag lagt på en knapp i ratten. 3) När den knappen är nedtryckt så kommer det upp en liten symbol som visar att de förstått. 4) Kör in i depån och stanna vid din egen gubbe. Det är här det kan strula lite tyvärr. Om flera har valt samma team och samtidigt ska in i depån så kan det bli körigt eftersom platsen är upptagen. 5) När bilen är färdigtankad så är det bara att köra vidare... Gällande replayfiler så får den som hostar en sån efter varje race. Är det någon som har plats för detta? _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||||
|
1) Jag har assignat Enter till att få upp menyn där man bestämmer vilka däck man ska ha samt hur mycket bensin man ska ha i. Jag ändrar det med piltangenterna. När jag är klar med det så trycker jag på Enter igen så försvinner rutan från skärmen.
funkar det även om man inte har dashloggern synlig? för det har varit en av mina små problem jag inte vet hur jag ska lösa.. _________________ //Björn Strömberg BMW Abuser |
||||||
|
Såja, då va första träningspasset över. Aldrig kört banan förut. Blev dock lite besviken över hur tajt den va i vissa svängar, det blev ganska svårt att hålla bilen på banan så som den understyrde. Lyckades spika några låga 1:54 tider. Vad ligger ni andra på?
_________________ MVH Björn Klang Alfa Romeo GTV - 85 |
||||||
|
Man får en lite annorlunda ruta i Swingman vyn och så är det nog i de andra vyerna också..
Den rutan har nog ungefär samma innehåll som i dashloggern i cockpit-vyn.. Lycka till alla som kör detta racet, jag missar det tyvärr..., bilsportmässa i helgen.. okejokej, chikanen på Estoril är inte någon av mina favoriter men jag skyller på bilsportmässan i.a.f.!! |
||||||
|
Hur jag än nöter banan kan jag inte komma ner under 1,59.....
Hur gör du? Knepig bana att lära sig tycker jag! Det är en sån blandning av tvära kurvor och kurvor som man kan ta i betydligt högre hastighet än vad jag gör just nu....
_________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||||
hehe, försök du bara, mässan håller på hela helgen lång, själv ska jag försöka komma iväg på lördagen.
hmm, tänkte lägga upp min setup så att folk kan få experimentera lite själva. Har dock ingen host. Kan ta ett snack med Cawwa imorn så vi kan slänga upp det på vår gemensamma XFR server. _________________ MVH Björn Klang Alfa Romeo GTV - 85 |
||||||
|
Cawwa kan säkert lägga upp den....
Körde nyss ett AI-race på 14 varv och det var kul som f-n. Kul att se hur bromsar och däck beter sig... Men loppet blev lite för kort så vi ändrar till 16 varv. _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||||||
|
Jodå Barneby .. inga probs bara du skickar dom.
Jag har nu också blivit frälst kan jag erkänna. GTR rocks!! Ian for president!! .... öhhh Det blir minimal träning för min del ... Och Porschen verkar ju helt imbicill på Estoril. Får ingen ordning alls på den!! |
||||||
|
|
||||||
Instämmer med Barneby försök inte med den hehe Jag ska på mässan på Fredag _________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||||||
![]() |
Racingsimulatorer
Race 1 XLMS (GT) @ Estoril - 21 nov ***
|
6405 besök totalt |