| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Tips på stort spjällhus?
|
1, 2, 3 >> 7 besök senaste veckan (11553 totalt) |
|
Tips på stort spjällhus?
Är det någon som har koll på om det finns någon bilmodell som har stort och bra spjäll original. Bör vara minst 75mm och gå att få tag på för vettiga pengar. Nytt kan vara intressant om det är rätt pryl till rätt pris. _________________ Jonas Edling |
||
|
VR6an har ett relativt enkelt spjäll...
Krets för förvämrning till vattensystemet plus diverse vakuumutgångar e de som erbjuds. Kommer inte ihog diametern och kan inte hitta data på det heller just men är rätt säker på att den är större än 75mm. Leta efter 2,9modellen då den är lite bättre flödesmässigt. |
||
|
du kan kolla på mitt alfaspjäll på speedstern. har för mig att det är >75mm.
kommer från nån twinsparkmotor har jag för mig
_________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||
|
BMW 740 tror jag har 78 mm, är bra stort iaf
Ska höra med en kompiss som har ett sånt spjäll liggande vad det är så återkommer jag edit: Det är 80 mm. |
||
|
Vet inte riktigt hur stort det bör vara men enligt jm-tech bör man ha över 70mm för att undvika tryckfall pga för litet inlopp till kompressorn. Målet är att kunna plocka ut drygt 500hk ur maskinen och då bör man väl hamna uppåt dessa dimensioner. Eller hur ligger det till egentligen? Spjället ska mao sitta på sugsidan.
_________________ Jonas Edling |
||
|
_________________ Alfa Alfetta GT-SA -75 (Räserbilen) Alfa 155 V6 -93 (Bruksbilen) Alfa 75 TS -88 (Skrotfärdig) Alfa Giulia TI -64 (Finbilen) Alfa 75 TURBO (Vinterbilen) |
||
ett sånt är det vilken modell har detta?. är det 75ts eller?. _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||
|
Alfaspjället såg lovande ut, inga konstiga runtomkringrejjer vad jag kunde se iaf. Tillräckligt lång axel för att få dit en tps verkade det också vara, det är bra.
540/740 hade 80mm sa du, hur mycket konstiga saker är det på ett sådant? 535:ans känns jobbigt om det är massa konstiga runtomkringprylar på det. Någon som har till nånting vettigt till salu? Såg nu att Maz har/hade ett extra om jag förstog det hela rätt? De här är annars rätt fina: http://www.pure-pf.com/special.htm#a _________________ Jonas Edling |
||
|
Jepp, ett extra.
Inga massa kringutrustning eller skumma saker, sitter TPS orginal (Bosch Motronic) så det finns både fästskruvar och D-axel. om man vill så kan man värma det med kylvatten också...
dude: jepp, 75 TS _________________ /Mats Strandberg onemanracing.com BMW 330i -05 |
||
du köper en ny c20let tps av mig för rätt pengar _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||
Japp så kan fallet vara. Jag kommer som sagt var att åka överladdat men spjället kommer att sitta på sugsidan så då vill man inte ha alltför stora restriktioner där. Samtidgit kan det bli trångt att få plats med alltför stora rör in till kompressorn. _________________ Jonas Edling |
||
75mm sitter på 960 motorn. Jag gav 400kr för mitt och då fick jag med slangen som passar på spjällhuset
_________________ --VVTS-- |
||
![]() |
Skruva banåkabil
Tips på stort spjällhus?
|
1, 2, 3 >> 7 besök senaste veckan (11553 totalt) |