| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S:Spjällhus M3 E30, vattenkyld ic mm
|
6652 besök totalt |
|
Har en insuguppsättning över. Har en uppsättning spjäll som tyvärr är skadade, en bit av runnersröret är borta på ett av rören, ovanför själva spjällen. Har även ett komplett insugssystem med hela spjäll, trattar, plenum samt fuelrail med org 236cc spridare. Kan säljas i delar eller lite som man vill om någon behöver delar. pris 1500-4000:- eller bud Vattenkyld ic med 4 laminova element l:36cm h: 26cm b:8cm Ej färdigbyggd utan det som behöver göras är att fixa till anslutningar för luften. Bilder kommer. Prisidé 2000:- eller bud Grenrör M3 E30, original för bil med kat. 800:- eller bud. _________________ Jonas Edling |
||||
Hallå där. På ett av spjällen saknas det en bit alu, ca 15*15mm. Har bild på datorn hemma, kommer åt den först imorrn. cc måttet mellan spjällen är 100mm och spjällstorleken är 46mm. Anslutningen mot toppen är ca 30*50mm. _________________ Jonas Edling |
||||
|
Vill minnas att det är 90mm C-C...
Iaf på M10...vilket är samma som M3...som är samma som M5... Måste nog mäta mao.
Har ett komplett insug till M5 som jag kan tänka mig bli av med om ngn mer vill ha spjäll.
Lånar lite. Snål smålänning som jag är.
|
||||
|
Jag är intresserad av spjällhus...
46mm funkar fint, gärna med fuel-rail och nån grej för gaswire, resten är ointressant. Trasiga spjäll är bättre, dom brukar va billigare (ska lix svetsas i dom ändå) Det är till en 4-cylindrig motor. |
||||
Det är färdigt med fäste för gaswire, fuelrail har jag som sagt var till. Visst är de trasiga billigareän de hela, inget snack om saken : ) _________________ Jonas Edling |
||||
Nu blev jag duktigt osäker när du säger så... Blir nog till att mäta igen men det ska iaf vara samma mått som M5 såvitt jag förstått det hela. _________________ Jonas Edling |
||||
|
Re: S:Spjällhus M3 E30, vattenkyld ic mm
När kommer bilderna då?
_________________ Nisse Holmgren Umeå
|
||||
Nu har jag mätt och visst sjutton är det 100mm mellan spridarna och även mellan insugskanalerna. _________________ Jonas Edling |
||||
Är du fortfarande sugen? _________________ Jonas Edling |
||||
Ehm, jodå! Lite för sugen bara
Ekonomin är lite begränsad just för tillfället... Men du hade ju ett paket som var komplett, det lät dyrt
Det andra, vad ingår då? Är det där vi börjar närma oss priser som 1500:- ? |
||||
Vad har jag fått 90mm ifrån då? Kan ju vara M42 som jag blandat ihopa siffrorna med.
Måste mäta ordentligt mao. Bra att du rättar iaf så ingen tror fel sas.
|
||||
Hmmm du menar förstås att min motor har för lite volym, som om inte min gigantiska VW 2liters motor räcker till!
Du har väl delvis rätt men det är det jag försöker råda bot på med lite modifieringar
_________________ Joakim Svenhard Kör Porsche 924 TURBO |
||||
Inte för lite volym men däremot för små yttermått...
Jämförde ett m3 insug mot polarens 16v golfmotor och det stämde inte så bra. Golftoppen verkar vara mycket kortare än BMW toppen. _________________ Jonas Edling |
||||
![]() |
SÄLJES
|
6652 besök totalt |