| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
GTR rejs Torsdag 15/12
|
2668 besök totalt |
|
GTR rejs Torsdag 15/12
Nytt testrejs på gång i GTR. Track: Brno Prac: 19:30 Quali: 20:00 Warmup: 20:15 Race start around 20:30 Racetime: 55 minutes Pit freq: 3x (Fuel and tyre) Damage 50% GT and N-GT cars, pick one you like. Changing weather. Detta är som sagt fortfarande testrejs med allt vad det innebär. Har vi riktig total otur så kanske vi inte ens kan rejsa imorgon, servern står hemma hos en som inte kommer vara fysiskt närvarande vid servern nämligen. Bara så ni är beredda på ATT det kan strula, men förhoppningsvis så flyter det på fint. Det har ju gått bra hittils. Ip och eventuellt lösenord till servern postas runt 19:00 imorgon. Edit: Ip väck _________________ Christian Waltgård |
|
Då ska man försöka dyka upp även om man kör på kassa originalsetups och tider som knappt imponerar på lillbrorsan
Undrar om det är många som kommer köra NGT eller om man kommer vara helt ensam ifall man väljer dom.
Vad är det för prestanda / uppkoppling på serverdatorn? Har precis testat mitt GTR online genom att dra igång min gammeldator (1333/512mb) som dedikerad-server och ansluta till, den kan ju nyttjas vid eventuella problem med server #1. Den visade inga större problem med belastning när man var ensam iallafall. Men gtr.exe äter upp all processorkraft så snabbt den drar igång en bana så det var svårt att uppskatta hur mkt varje klient äter. _________________ 200sx S13 '93 OGS #202 - Jonas200sx |
|
|
|
Har provat köra lite och bestämmt mig för att köra GT denna gång, såvida det inte blir en majoritet med NGT-bilar.
Nu börjar det dra ihop sig men jag har fortfarande några frågor (är ju nybörjare). Kan någon ge någon indikation på ungefär hur man ska lägga upp depåstoppen? Kommer varvangivelsen som man har i garaget att gälla när det är 3x fuelusage osv (där det står hur många varv bensinen räcker till)? Jag har verkligen ingen aning om hur ett normalt GTR-lopp förlöper vad gäller depåstopp. Har dock fått intrycket av att dom är ganska tidskonsumerande och att man därför bör tanka på mycket bränsle och köra färre antal stopp. Men man vill ju inte gå ut på en 1-stoppare om alla andra kör 4-5
Jag antar att automatic-clutch kommer att vara tillåten, men hur blir det med anti-lock brakes? Brukar köra med low på den då det är så otroligt svårt att känna när dom låser upp. _________________ 200sx S13 '93 OGS #202 - Jonas200sx |
|
Tiden för bränslet ändrar sig samtidigt som man ändrar stoppfrekvensen. Så den stämmer någorlunda.
Jag antar att det bilr minst 3 stopp under 55 minuter i 3x i alla fall. Utan att avslöja min egen strategi för mycket så kan jag ju säga att om man är duktig på att spara på däcken så tjänar man på att inte byta vid alla stopp.
Men då gäller det ju att man inte låser upp inför varje kurva heller, för ABS kommer inte vara tillåtet
_________________ Christian Waltgård |
|
Härligt att det är valfri vy och kul med changing weather också.
Då dyker jag upp och glider runt lite, är sugen på NGT. |
|
|
|
Jag är nöjd över att ha kommit i mål iallafall, första gången på Brno körde bara igenom den ett par varv innan jag gick online...
GTR kom i måndags också så man har inte hunnit träna så mycket... En fråga angående varvningar och blåflagg... vill ni att man ska gå åt sidan eller ska man hålla sin racingline? Sen märkte jag att delar av min pitboard var på tyska finns det någon patch för det? Jag har allt annat (utom baninfo) på engelska. Tack för ett kul race iaf! _________________ Martin Öberg
|
![]() |
Racingsimulatorer
GTR rejs Torsdag 15/12
|
2668 besök totalt |