| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
GTR Ferrari Challenge Cup Sönd. 9 januari kl. 19.00
|
4113 besök totalt |
|
INBJUDAN
Klass: Ferrari GT och NGT Modell: Unika bilar är borttaget Anslutning: Även under kval, trots att jag som server får ett del stutter. Bana: Barcelona Tid: Sönd. 9 januari kl. 19.00 Väder: Torrt, soligt och 20 grader (låter skönt )
Practice: 30 min exakt från 19.00 Kval: 15 min från 19.30 Warm Up: 10 min för test av race-setup. Paus 5 min för "förberedelser". Fylla på olja, lufta däck etc
Race: 2 tim endurance Full damage: on Mechanical Failure: Normal Hjälpmedel: Endast clutch Fuel: 2x (för att få till depå strategier) Tyre: 1x Start: Ej formeringsvarv, rullande (AI startar) Server: SWE-JB Password: sverige IP: IP 213.112.95.32. OBS! Endast direkt IP-anslutning! Välkomna! Anm: 1) Jag ser helst att vi kör NGT då det blir jämnare, lugnare och bättre racing. Samt att fler kanske klarar distansen ut. Max 50 % dropp är målet. 2) Erfarenheten från förra racet är att man kan förlora en hel del tid men ändå nå en topplacering. Så retirera inte för snabbt. Gå till depån och reparera istället. 3) Den här gången startar jag inte om servern vid disco. Det tar tid och det blir strul, tyvärr. _________________ Jan Bergwall |
||||
|
Jag missade tyvärr Porsche rejset igår, så jag skall försöka vara med på Söndag. Jag gillar upplägget, längre distans, högre förbrukning, skador mm allt som tvingar alla att köra med ett uns förnuft, inte bara "no guts no glory".
_________________ Micael Johannssen Lotus Exige Cup240 Lotus Elise 111s -99 Westfield SE |
||||
|
Lite tråkigt att ni ska köra detta rejset när rejsa.nu serien körs samtidigt
för min del skit det samma men jag vet att det finns folk här som kör båda
|
||||
|
Jag tycker oxå det är tråkigt att detta evenemang går samtidigt som rejsa.nu ligan. Inte roligt att prioritera, men ett rejält GTR race slår allt imo.
Jag dyker upp i en NGT Maranello, 550 har jag inte testat alls. |
||||
|
Jasså Ferrari som enhetsbil är borttaget, gött! Jag satt just och körde några varv med bilen för att testa hur den kändes. Men ack, är valet fritt så kommer jag i en Porsche
(fast två timmar hysteriskt varvande Lotus vore ju rätt skoj...)
_________________ Micael Johannssen Lotus Exige Cup240 Lotus Elise 111s -99 Westfield SE |
||||
Hallå! Med unika bilar menas bara att ingen får samma målning och nummer på sina Ferraris eller vad man nu kör för märke!! Det har vi skippat efter första racet då ISI-motorn hanterade det väldigt segt vid anslutningen. Så nu kanske det händer att två eller flera förare kör den gula F360 #70. Alltså: - Unika bilar är borttaget. Vilket innebär: - Det är fortfarande ett Ferrari-spec race med både Ferrari GT och NGT. Inga Porschar!! Det körde vi förra gången. Och det var kul. Och jag är säker på att det här blir lika kul. Alla har sina favoriter, så det är alltid minst hälften eller mer som inte gillar valet av märke , oavsett vad som gäller för kvällen. Nästa gång blir det en annan variant. Kanske Lotus ihop med några andra "udda" märken. Vi får se.
_________________ Jan Bergwall |
||||
Då blir vi två på den, vilket är ok på servern enligt info. Dock bör vi inte gå i depå samtidigt
Jag satsar på 20 varv stint (har ingen aning om däcken håller då det är 2x) Hör man via radion när ngn går i depå a la F1C?? I så fall kan man ha en strategi med lite marginal och då kan man höra det och ta ett varv till _________________ Peo Forsberg |
||||
Tjaba Peo och välkommen hit ...
Nä jag tror inte du hör när någon anna går i depå om det inte är ledaren, men jag är inte helt säker på det. Däremot är det bara bränslet som är x2, däcken är normal förslitning på. Du klarar nog däcken på en full tank (100 liter) om du kör NGT. Har inte testat 550 eller 575 så jag har ingen aning med dom. |
||||
|
gjorde lite träning på barca banan.. fan vad jag hatar italienska bilar! hehe!!
saknar min lister
hehe.. skämt åsido! tror inte pitstopet blir så stort problem... alla har olika körstilar ...gasar olika å sånt.. ser fram emot ett lååååångt rejs!(även om jag e långsam! hehe!!) |
||||
*Klonk* blind eller korkad...döm själv, hehe Nu vet jag inte alls vilken starategi jag skall ha. 20 hade nog inte funkat med 2x allafall, hehe Jag startar full och kör tills det är dags att tanka. Man kan pilla med strategi när man kör likt i f1c? Någon som vet? _________________ Peo Forsberg |
||||
Japp du kan ändra på en hel del men det gäller att det går undan för du måsta vänta tills bilen står still på depån. Du får upp en meny som du kan bläddra omkring i. Men som sagt sekunderna tickar iväg och ett depåstopp tar ju ca 45 sek med däcksbyte och bensinpåfyllning. |
||||
![]() |
Racingsimulatorer
|
4113 besök totalt |