Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
GTR Ferrari Challenge Cup Sönd. 9 januari kl. 19.00
1, 2, 3   >>
4113 besök totalt
Jan Bergwall
Solna
Här sen Jan 2005
Inlägg: 8


Trådstartare
GTR Ferrari Challenge Cup Sönd. 9 januari kl. 19.00

INBJUDAN

Klass: Ferrari GT och NGT
Modell: Unika bilar är borttaget
Anslutning: Även under kval, trots att jag som server får ett del stutter.
Bana: Barcelona
Tid: Sönd. 9 januari kl. 19.00
Väder: Torrt, soligt och 20 grader (låter skönt )
Practice: 30 min exakt från 19.00
Kval: 15 min från 19.30
Warm Up: 10 min för test av race-setup.
Paus 5 min för "förberedelser". Fylla på olja, lufta däck etc
Race: 2 tim endurance
Full damage: on
Mechanical Failure: Normal
Hjälpmedel: Endast clutch
Fuel: 2x (för att få till depå strategier)
Tyre: 1x
Start: Ej formeringsvarv, rullande (AI startar)
Server: SWE-JB
Password: sverige
IP: IP 213.112.95.32. OBS! Endast direkt IP-anslutning!

Välkomna!

Anm:

1) Jag ser helst att vi kör NGT då det blir jämnare, lugnare och bättre racing. Samt att fler kanske klarar distansen ut. Max 50 % dropp är målet.

2) Erfarenheten från förra racet är att man kan förlora en hel del tid men ändå nå en topplacering. Så retirera inte för snabbt. Gå till depån och reparera istället.

3) Den här gången startar jag inte om servern vid disco. Det tar tid och det blir strul, tyvärr.

_________________
Jan Bergwall
Citera
Micael Johannssen
Malmby
Här sen Dec 2002
Inlägg: 831



Jag missade tyvärr Porsche rejset igår, så jag skall försöka vara med på Söndag. Jag gillar upplägget, längre distans, högre förbrukning, skador mm allt som tvingar alla att köra med ett uns förnuft, inte bara "no guts no glory".

_________________
Micael Johannssen
Lotus Exige Cup240
Lotus Elise 111s -99
Westfield SE
Citera
Schumi
Örebro
Här sen Feb 2004
Inlägg: 2278



Lite tråkigt att ni ska köra detta rejset när rejsa.nu serien körs samtidigt för min del skit det samma men jag vet att det finns folk här som kör båda

_________________
Jörgen Erlandsson
Våra bilder & filmer: www.schumis-foto.se
Citera
Osa

Här sen Jul 2004
Inlägg: 296



Någon som kan beskriva exakt hur jag ska installera patcharna , vilka patchar ska jag installera för att få den verision ni spelar att funka på "fulverisionen" ?

skicka pm... Så kan jag vara med och lira
Citera
baggio
hyltebruk
Här sen Dec 2004
Inlägg: 15



tja!

låter coolt..

kommer nog i en n-gt...

blir nog lugnast så..hehe!
Citera
Johan Meissner
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 1019



Kommer antagligen i en NGT!

_________________
Johan Meissner
Citera
Cawwa
Göteborg
Här sen Jun 2004
Inlägg: 252



Jag tycker oxå det är tråkigt att detta evenemang går samtidigt som rejsa.nu ligan. Inte roligt att prioritera, men ett rejält GTR race slår allt imo.

Jag dyker upp i en NGT Maranello, 550 har jag inte testat alls.

_________________
Bertil Holmberg
Team XFR
Citera
Micael Johannssen
Malmby
Här sen Dec 2002
Inlägg: 831



Jasså Ferrari som enhetsbil är borttaget, gött! Jag satt just och körde några varv med bilen för att testa hur den kändes. Men ack, är valet fritt så kommer jag i en Porsche (fast två timmar hysteriskt varvande Lotus vore ju rätt skoj...)

_________________
Micael Johannssen
Lotus Exige Cup240
Lotus Elise 111s -99
Westfield SE
Citera
Jan Bergwall
Solna
Här sen Jan 2005
Inlägg: 8


Trådstartare
Micael Johannssen skrev:
Jasså Ferrari som enhetsbil är borttaget, gött! Jag satt just och körde några varv med bilen för att testa hur den kändes. Men ack, är valet fritt så kommer jag i en Porsche (fast två timmar hysteriskt varvande Lotus vore ju rätt skoj...)


Hallå!

Med unika bilar menas bara att ingen får samma målning och nummer på sina Ferraris eller vad man nu kör för märke!! Det har vi skippat efter första racet då ISI-motorn hanterade det väldigt segt vid anslutningen. Så nu kanske det händer att två eller flera förare kör den gula F360 #70.

Alltså: - Unika bilar är borttaget.

Vilket innebär: - Det är fortfarande ett Ferrari-spec race med både Ferrari GT och NGT. Inga Porschar!! Det körde vi förra gången. Och det var kul. Och jag är säker på att det här blir lika kul. Alla har sina favoriter, så det är alltid minst hälften eller mer som inte gillar valet av märke , oavsett vad som gäller för kvällen. Nästa gång blir det en annan variant. Kanske Lotus ihop med några andra "udda" märken. Vi får se.

_________________
Jan Bergwall
Citera
ZnillBlix
Örebro
Här sen Jan 2005
Inlägg: 9



Är det någon mer än jag som skall köra Ferrai 550??????

_________________
Peo Forsberg
Citera
baggio
hyltebruk
Här sen Dec 2004
Inlägg: 15



ångrar mig...

kör #9... 575 ferrari....

360 suger bigtime! hehe!


dum fråga....
vaffö inte köra all bilar?
blir mindre dubletter på banan skulle jag tro....
Citera
Rocket Roger
VARA (EMTUNGA)
Här sen Jan 2003
Inlägg: 138



Jag kör 550 nr:23 om den är ledig.

_________________
Roger Jonsson
Citera
Liverpoolarn
Växjö
Här sen Sep 2004
Inlägg: 377



Ska se om jag kan komma. Troligtvis i en 550 i så fall.

_________________
Henrik Rosén
Citera
Johan Meissner
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 1019



Kör den svarta 360n va den nu har för nummer.

_________________
Johan Meissner
Citera
ZnillBlix
Örebro
Här sen Jan 2005
Inlägg: 9



Rocket Roger skrev:
Jag kör 550 nr:23 om den är ledig.


Då blir vi två på den, vilket är ok på servern enligt info. Dock bör vi inte gå i depå samtidigt
Jag satsar på 20 varv stint (har ingen aning om däcken håller då det är 2x)

Hör man via radion när ngn går i depå a la F1C?? I så fall kan man ha en strategi med lite marginal och då kan man höra det och ta ett varv till

_________________
Peo Forsberg
Citera
Micael Johannssen
Malmby
Här sen Dec 2002
Inlägg: 831



Aj då, jag förhastade mig visst. Då blir det till att ratta Italienskt.

_________________
Micael Johannssen
Lotus Exige Cup240
Lotus Elise 111s -99
Westfield SE
Citera
Cawwa
Göteborg
Här sen Jun 2004
Inlägg: 252



ZnillBlix skrev:
Rocket Roger skrev:
Jag kör 550 nr:23 om den är ledig.


Då blir vi två på den, vilket är ok på servern enligt info. Dock bör vi inte gå i depå samtidigt
Jag satsar på 20 varv stint (har ingen aning om däcken håller då det är 2x)

Hör man via radion när ngn går i depå a la F1C?? I så fall kan man ha en strategi med lite marginal och då kan man höra det och ta ett varv till


Tjaba Peo och välkommen hit ...

Nä jag tror inte du hör när någon anna går i depå om det inte är ledaren, men jag är inte helt säker på det.
Däremot är det bara bränslet som är x2, däcken är normal förslitning på. Du klarar nog däcken på en full tank (100 liter) om du kör NGT. Har inte testat 550 eller 575 så jag har ingen aning med dom.

_________________
Bertil Holmberg
Team XFR
Citera
baggio
hyltebruk
Här sen Dec 2004
Inlägg: 15



gjorde lite träning på barca banan.. fan vad jag hatar italienska bilar! hehe!!

saknar min lister

hehe.. skämt åsido!

tror inte pitstopet blir så stort problem...
alla har olika körstilar ...gasar olika å sånt..

ser fram emot ett lååååångt rejs!(även om jag e långsam! hehe!!)
Citera
ZnillBlix
Örebro
Här sen Jan 2005
Inlägg: 9



Citat:
Däremot är det bara bränslet som är x2, däcken är normal förslitning på.


*Klonk* blind eller korkad...döm själv, hehe

Nu vet jag inte alls vilken starategi jag skall ha. 20 hade nog inte funkat med 2x allafall, hehe

Jag startar full och kör tills det är dags att tanka. Man kan pilla med strategi när man kör likt i f1c? Någon som vet?

_________________
Peo Forsberg
Citera
baggio
hyltebruk
Här sen Dec 2004
Inlägg: 15



hmmm tror inte det...

kan nog bara ändra när du står i pit....men e inte helt säker....
Citera
Cawwa
Göteborg
Här sen Jun 2004
Inlägg: 252



ZnillBlix skrev:
Citat:
Däremot är det bara bränslet som är x2, däcken är normal förslitning på.


*Klonk* blind eller korkad...döm själv, hehe

Nu vet jag inte alls vilken starategi jag skall ha. 20 hade inte funkat med 2x allafall, hehe

Jag startar full och kör tills det är dags att tanka. Man kan pilla med strategi när man kör likt i f1c? Någon som vet?


Japp du kan ändra på en hel del men det gäller att det går undan för du måsta vänta tills bilen står still på depån. Du får upp en meny som du kan bläddra omkring i. Men som sagt sekunderna tickar iväg och ett depåstopp tar ju ca 45 sek med däcksbyte och bensinpåfyllning.

_________________
Bertil Holmberg
Team XFR
Citera
Racingsimulatorer
GTR Ferrari Challenge Cup Sönd. 9 januari kl. 19.00
1, 2, 3   >>
4113 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande