| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Race 8 XLMS (675) @ Road Atlanta - 16 jan ***
|
3892 besök totalt |
|
*** Race 8 XLMS (675) @ Road Atlanta - 16 jan ***
Då är det dags för nästa lopp i serien som går på den underbara banan Road Atlanta.
Loppet är ett långlopp på cirka en timma så det blir 55 varv!! Även detta lopp är 675-bilarna och 2002-år säsong. Glöm inte att gå in och ändra i era gdb-filer till: 2002_RoadAtlanta { Filter Properties = 2 A2 B2 C2 D2 RaceTime = 600 RaceLaps = 55 Attrition = 0 TrackName = Road Atlanta Motor Sports Center GrandPrixName = Road Atlanta EventName = Petit Le Mans _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
|
||
|
riktigt rolig bana det dära, troligtvis uppgraderas linan här hemma innan januari är slut dock måste lite fiber dras innan.. men när uppgraderingen kommer sen ska jag göra ett sista försök på XLMS... hoppas den kommer snart för jag har racing abstinens.. (hotlapping och köra emot ai:n i all ära men mp är 100x roligare..)
_________________ //Björn Strömberg BMW Abuser |
||
|
Testade lite nyss och det är många chansningar på ett varv.Skulle ljuga om man säger att man kör på säkerhet på den banan
så den kommer nog att riktigt intressant
|
||
har ett svagt minne av att man rammar höger kerbsen efter nerförsbacken ganska brutalt för att komma runt i hög hastighet..
_________________ //Björn Strömberg BMW Abuser |
||
|
2 hjul på banan gäller japp!!!Men det är ruggigt riskabelt att gena över kerbsen,man kan lika gärna snurra ju
|
||
|
Jag vet att det här med starttid för racen diskuterats förut och om ni inte tycker vi ska göra det igen så säg till, men jag har lite problem med långloppen. De slutar ju oftast 20:15-20:20 och jag matar och lägger dottern kl 20. Hon är oftast rätt trött så det funkar inte så bra att skjuta fram det.
Allra bäst för mej skulle nog vara att börja träningen kl 20:30 istället för 18:30 på alla lopp (enklast med samma starttid). Då skulle kortloppen vara klara ca: kl 21:45 och långloppen ca: kl 22:15-22:20. Men det funkar väl kanske inte så bra för er andra. Tänkte bara kolla. Vill gärna vara med och köra. Kan ju inte garantera att jag kan vara med alla återstående lopp om vi byter starttid, men sannoliheten ökar definitivt. Vad tycker ni andra? Kanske dumt att ändra eller är det fler som vill ha racen senare? _________________ /Ove Mörk |
||
|
Tråkigt att det inte funkar för dig....men jag kan tyvärr inte köra så sent.
Men jag har två andra förslag... 1) Vi börjar kl 18.00 istället för 18.30. Då blir loppen klara cirka 19.45 istället... 2) Långloppen är 45 minuter istället för en timma. Då blir de klara till 20.00 cirkus. Vad säger ni? _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
|
||
Borde funka för mej också att starta 18.00. Ursäkta att jag strular till det för er.
_________________ /Ove Mörk |
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
Kurbsen är giftiga på den här banan upptäckte man när man testa lite igår men man kom snabbt upp i en fungerande racepace när bilen var på banan då
, lär bli en och annan snurr under racet.
18 ska nog funka fint för mig med. _________________ Thomas Tegbäck |
||
|
|
||
![]() |
Racingsimulatorer
Race 8 XLMS (675) @ Road Atlanta - 16 jan ***
|
3892 besök totalt |