| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Rattförlängning på en E30?
|
1, 2, 3 >> 5951 besök totalt |
|
Någon som har koll på vart man kan få tag på rattnav, gärna redan förlängda sådana
Finns det något "såhär gördu med en E30" guidline man ska rikta sig efter? Det som ska göras är att en ny ratt ska monteras och förlängas dryga decimetern, samt att ratten behöver sänkas lite. Vart får man tag på billiga rattar förresten? |
||||||
|
Re: Rattförlängning på en E30?
Jag gjorde så att jag köpte ett snap on nav och monterade, detta flyttade bak ratten ca 5cm. När det gäller att sänka den blir det svårare, då får du bygga om och vinkla hela rattstången. Billiga rattar borde väl finnas på freesex.com
_________________ Jonas Edling |
||||||
|
Re: Rattförlängning på en E30?
Vart handlar man nav egentligen, blir inte klok på det här... bara massa plaststyling överallt jag letar
Tack för tipset, men det var inte riktigt sådana rattar jag letade efter
|
||||||
|
Du letar på fel ställe
Har inte kollat om dom här har snap-off men kika lite och se vad du hittar. http://www.khmotorsport.se (dyra?) http://www.lindberg-import.com/webbs http://www.forsman-motor.se _________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
||||||
Lindberg hade helt okay priser, men det verkar lite utanför min budget med snap off...
|
||||||
Jag har alltid en Dalhemskatalog till hands på skrivbordet på jobbet
_________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
||||||
Vad är det för snappoffnav dom har för 500kr? Är det ett sådant som kräver att man har ett nav att montera eller är det för montage direkt på rattstången? |
||||||
du svarar på fel fråga
var kan man hitta ett nav som är modellspecifikt och passar på rattstången på en e30. inte att hitta ett snapoff-nav
_________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||
Dom hade ett modellspecifikt på lindberg Samt att forsman-motor verkar tillverka nav? Man fick iaf specificera vilken bil naven skulle vara til... |
||||||
|
|
||||||
|
Köp en riktig ratt så begöver du ingen förlängare. Att flytta ner ratten på E30 är jätte enkelt. Bara att lägga mellan distanser vid rattstångsfästet. Stången är redan ledad så det är inga problem.
|
||||||
Aha, är det så enkelt. Tänkte inte på det... Då får man väl en ful glipa mellan rattstångspaneler och instrumentbrädan men det kan man nog leva med
_________________ Jonas Edling |
||||||
Tänkte inte på det faktiskt, en 90mm djup ratt funkar nog ganska bra som förlängning
|
||||||
Beror ju lite på hur man tänker.... det är ju trots allt så att originalrattar funker fint att köra med... så allt som känns så eller bättre funkar ju Sen att det kanske är bättre med mockaratt och mockahandskar är ju en annan sak.
edit: Lite flummigt svar kanske... _________________ /Daniel Kihlgren VW 1200 -65 Punto GT -96 |
||||||
|
Dom djupa OMP-mockarattarna som säljs på micro är riktigt fina. En sådan, ett vanligt rattnav till E30 och en distans under rattstången på 10mm sen har du en "ny" bil.
|
||||||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1, 2, 3 >> 5951 besök totalt |