| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Grand Finale XLMS (900) @ LeMans - INSTÄLLT ***
|
4114 besök totalt |
|
*** Grand Finale XLMS (900) @ LeMans - INSTÄLLT ***
Då var vi framme vid finalen i säsong 5 av Rejsa.nus XLMS-liga... Nattlopp på LeMans...instruktioner om var ni laddar ner banan samt hur ni gör kommer här nedan senare... Vi kör med 900-bilarna och 2003-års säsong... Hur vill ni köra?? Långlopp eller två lopp med omvänd startordning?? Skriv i tråden när ni anmäler er...
_________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
Va tråkigt det går inte att utnyttja banans hastighet fult ut jag kommer bara upp i 336,men då är det långt kvar innan det är dags att börja bromsa,Går det att ändra så man får högre toppfart?Jag har ingen vinge o lådan på max,
_________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||
|
Här kommer en bild på 344 km/h men den var jäkligt svår att få runt i kurvorna med den setupen:
|
||
|
_________________ Ulf "Kavic" Carlsson Stockholm(Skogås) |
||
|
|
||
|
Har testat att ändra alla starter men lyser hoppar f-n inte igång???och sen testade jag Bentleyn med riktigt lite vinge och den är så nära att slå runt baklänges i guppet där Mercorna slog runt
|
||
|
Under ditt inlägg så har Niklas skrivit: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php
|
||
|
|
||
|
Bentleyn landar mer oroligt än Audin hehe...är det någon som är sugen på lite testrace i kväll på Le Mans så rita en rad här bara
|
||
|
Hej på er!
Jag skulle ju skriva lite om hur man får helljusen att funka... Detta ska ni göra! Gå in i resp säsongs gdb-fil och ändra nedanstående! OBS! Inte banans gdb-fil! Tex ska du köra LeMans night med 2001 års säsong så ändra till: // Game/Season Info: Game Name = ALMS 2001 Season - All Classes Game Filter = AND: 1 DefaultScoring { RacePitKPH = 60 NormalPitKPH = 50 Practice1Day = Friday Practice1Start = 11:00 Practice1Duration = 60 Practice2Day = Friday Practice2Start = 13:00 Practice2Duration = 60 Practice3Day = Saturday Practice3Start = 9:00 Practice3Duration = 45 Practice4Day = Saturday Practice4Start = 10:15 Practice4Duration = 45 QualifyDay = Saturday QualifyStart = 13:00 QualifyDuration = 60 QualifyLaps = WarmupDay = Sunday WarmupStart = 9:30 WarmupDuration = 30 RaceDay = Sunday RaceStart = 14:00 RaceLaps = 600 RaceTime = 1440 Ska du rejsa så ändra RaceStart till tex 3:00. Då blir banan mitt i natten och då sätts framlyktorna på automatiskt. Ska du tex bara öva lite så ändrar du Practice1Start till någon tid på natten. observera att du måste köra RACE och inte TEST DAY för att detta ska funka! MEN!!! Ni måste också gå in i er plr-fil och leta upp en rad under [Graphic options]. Ändra där värdet från 1.00000 till 0.00000. Night Lighting="1.00000" // 0.0 (night light level) to 1.0 (disabled): sunrise 4-6am, sunset 6-8pm, all lights named "nightlightXXX" are toggled at 5:30am and 6:30pm Då funkar det!!! _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
Fick igång ljuset men jag har hittat en bugg som gör att man ej kan fortsätta att köra.Första chikanen efter första långa rakan(höger,vänster,höger) är det som strular,kör man av där i grusfållan så är det färdigkört för det racet.Bilf-n bara står och vaggar och det går inte att få den ur fläcken tyvärr
|
||
Kanon att du lyckats få igång ljuset...men det andra problemet har jag inte lyckats återskapa tyvärr. Jag har försökt att åka av på flera sätt där men jag kommer loss...hehe Du måste ha hamnat på ett mycket olyckligt sätt när du inte kom loss... _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
Det sjuka är att det hände 3 gånger i rad varje gång jag blåste av där???Ska testa igen och om jag lyckas tar jag ett screenshot.
|
||
Utmärkt...gör det så ska jag prova att åka av där... _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
![]() |
Racingsimulatorer
Grand Finale XLMS (900) @ LeMans - INSTÄLLT ***
|
4114 besök totalt |