Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3 >> 12358 besök totalt |
Bmw e30m3 justerings "kit"
Jag undrar om här finns några som är intresserade av att göra en sambeställning med mig på BMW e30m3 grupp A justerings kit till bakre bärarmarna? Priset utan ledlager är ~1100:- och för att detta priset ska kunna hållas så gäller det att minst 10 ombyggnads sattser tillverkas samtidigt. I skrivande stund så är det uppe i 7st kit som ska fram. Nu kommer jag absolut inte hålla i maskinerna utan en utbildad verkstadsmekaniker, så jag utgår från att delarna kommer att se bra ut. Dock så varken kan eller vill jag ta hela det ekonomiska själv...spec då just pga oseriösa "köpare" För er som läser om rejsbyggena här, så är det ala Arne's :-) _________________ Pelle Persson |
||
Det som ingår, för inre bärarmsfästet; 2st ledlager hylsor + 2st låshylsor för ledlagret. Till yttre bärarmsfästet; 2st stål hylsor, 4st ändlock och 2st genom gående juster "bultar" som man även fäster uniballen i. Ledlager, uniballs och låsmuttrar får man själv köpa in. Det du själv behöver att göra är; att passa in och svetsa ihop det. Man måste ha en enklare svetsjigg för att överhuvud taget kunna få ihop det hela så även en sådan måste man tillverka.. Detta är inget man bultar ihop på 5minuter utan det krävs lite jobb för att få det rätt från start. Jag misstänker att olika bilmodeller behöver olika dim på inre ledlagerhylsan.. _________________ Pelle Persson |
||
Kan hjälpa Pelle att förklara vad som ingår.. En bild säger mer än tusen ord...
![]() Allt på bilden utom uniballen ingår. (Det här kitet tillverkas efter mina ritningar och mina färdiga bärarmar kan ses på https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ /Arne Lindgren |
||
räkna med mig också. jag har alla maskiner så jag kan göra det själv. Men varför inte stötta sånna här idéer.
![]() |
||
Med reservation för att "min egna leverantör" inte kan konkurera i tid och pris så...
99% säker på ett kit av dig Pelle, skulle jag säga. |
||
Jag är med!
![]() Jag vet inte om du har fått mitt mail men för ca. 1100 kr tar jag två set. Ett för det nuvarande projektet och ett för det som jag SKA bygga nån gång. PM:a om hur du vill att den ekonomiska biten ska skötas. _________________ Sten Isaksson |
||
Ja, köper en sats även jag, kan komma till nytta senare......
![]() När o hur vill du ha betalning, maila mig! _________________ ///M ag nus E manu elson SC#9 BMW 325 E21 Racing BMW 325i E46 Trackday BMW 330xd E46 Touring BMW 525i E61 + BMW 118D E87 BMW 528ia E28 Sommarglidaren |
||
I stället för att maila alla läges infon så tar jag det här.
Jag har satt stoppdatum till fredag 11mars, sen kör killen igång med tillverkningen och det skulle ta ~1vecka. Betalningen; Det blev fler kit beställda än vad jag någonsin kunde tro och jag har ingen möjlighet att slanta upp över 25000:- för att lösa ut alla delarna. Så jag får be om förskottsbetalning. Ang svetsjigg..Det är absolut ingen dum ide att tex e30 åkare går samma och bygger en jigg för bärarmana. För att jag ska ha något så när koll på alla kit som ska fram...maila mig på bmw_m535i@hotmail.com _________________ Pelle Persson |
||
Jag bygger på en e28 535i...den yttre justeringen passar men inre bussningen skiljer då e28an har grövre bussningar. Jag har mailat över måttet på bussningen till e28 bärarmarna. _________________ Pelle Persson |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2, 3 >> 12358 besök totalt |