Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Är jag knäpp?
1, 2   >>
3280 besök totalt

Är jag helt bakom flötet?
Ja
78%
 78%  [ 25 ]
Nej
21%
 21%  [ 7 ]
Totalt antal röster : 32

Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Är jag knäpp?

Jag jobbar med tester och utvärderingar av bandsågar och då får man fram en del krafter. Dessa krafter ligger i häradet 300-2000N.
Jag försöker hitta så många bilmodeller som jag kan bland dessa krafter och siffror som kan dyka upp är t.ex. dessa: 323, 528, 745 och för att inte tala om alla i 900-serien...

Min kollega tycker att jag är knäpp, för jag brukar fråga honom om han ser något speciellt i vissa värden som får mig att gå loss. Han börjar på att bli expert på Porsches olika tävlingsmodeller...

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Svaret är ju ett underbart "ja"

Yngsjö
Här sen Nov 2002

Jag svarade ja därmed inte sagt att jag är annorlunda. Jag har aldrig varit en kalenderbitare men mina kollegor har börjat mota ut mig från fikarummet innan de börjar prata bilar ty dom har tröttnat på att jag tvångsmässigt rättar ev. felaktigheter.
Fördelen är att de väldigt lätt kan få mig på muntert humör ”jag såg att bilen var nytvättad”.

Täby
Här sen Nov 2002

De flesta telefonnr, portkoder och bankkonto-nummer brukar kunna översättas till modellbeteckningar, antal cylindrar, hk eller antal ventiler etc.
Vill man hälsa på hemma hos Magnus kan det tex vara bra att veta hur många HK en SAAB V4 hade på den tiden det begav sig

Niklas.R
Linköping
Här sen Feb 2003

Klas NSX skrev:
Jag svarade ja därmed inte sagt att jag är annorlunda. Jag har aldrig varit en kalenderbitare men mina kollegor har börjat mota ut mig från fikarummet innan de börjar prata bilar ty dom har tröttnat på att jag tvångsmässigt rättar ev. felaktigheter.
Fördelen är att de väldigt lätt kan få mig på muntert humör "jag såg att bilen var nytvättad".

OT (Ursäkta mig):
Ser att du bor i Linköping, Klas. Vet du om det finns det flera NSX:er i stan? Fick span på en fräsch NSX i Ryd i slutet av sommaren. Kanske kan ha varit din?? Har du något utmärkande kännetecken på bilen?

/Niklas

Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002

OT!!!

Titta, en student till från LIU!!! thumbs up

Undra vem du kan vara då...

Niklas.R
Linköping
Här sen Feb 2003

AL skrev:
OT!!!

Titta, en student till från LIU!!! thumbs up

Undra vem du kan vara då...

thumbs up thumbs up
Andra terminen som D:are! Själv då?

/Niklas

Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002

Niklas R skrev:
thumbs up thumbs up

/Niklas

Andra terminen på Mi... *vadbra, då har vi ngn som kan bygga sprut/tändning åt oss*

Återlämnar härmed tråden till, den ngt (helt normalt ) knäppa, berättigade ägaren!

Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002

Trådstartare
Hggnnpff blabla flebeleb glrpfft!!!!

Ser lovande ut det här! Fritt husrum med mat och vita kläder inom kort!

På tal om knäpphet, så prenumererade jag på den helt underbara tidningen Retro när den fanns. Dom hade ett reportage om en gammal sjukvårds-VW-buss från 50-talet och dom hade tagit sig till ett gammalt mentalsjukhus och arrangerat bilder med en tokig patient, sköterskor och hela baletten. Jag skrattade så tårarna rann när jag läste reportaget. thumbs up

Kanske var en framtidstitt av mig själv?

Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

Jag tycker beteendet låter helt normalt. Hur ska man annars komma ihåg siffror?
Portkoden till en kamrat var 6572 innan någon sparkade bort knappsatsen. Det var väldigt lätt för mig att minnas fastän det är slutet av en nummerserie.

Jönköping
Här sen Dec 2002

AL skrev:
Niklas R skrev:
thumbs up thumbs up

/Niklas

Andra terminen på Mi... *vadbra, då har vi ngn som kan bygga sprut/tändning åt oss*

Återlämnar härmed tråden till, den ngt (helt normalt ) knäppa, berättigade ägaren!

OT: Kan tipsa dig om att det finns en kurs som heter Fordonssystem på ISY. Jag läste den som fristående kurs nu i höstas. Var visserligen lite väl inriktad mot reglersystemen i bilen men den var ändå intressant. thumbs up

Lidköping
Här sen Jan 2003

Minns en incident då en viss herr Johansson blev lite nummer-besatt.
Vi var i STHLM med GTIklubben just som hans porschefetishism nära på hade tagit över honom totalt..
och det visar sig att alla i gänget utom just Matthias hade fått rumsnummer med porschemodellbeteckningar...

Jag och Nisse bodde i 911 vill ja minnas...
Han fann det högst upprörande.. hehe..

och inga fantasier angående min och Nisses rumsdelning nu tack

Nisse Classon
Lidköping
Här sen Nov 2002

Trådstartare
David Berglund skrev:
Minns en incident då en viss herr Johansson blev lite nummer-besatt.
Vi var i STHLM med GTIklubben just som hans porschefetishism nära på hade tagit över honom totalt..
och det visar sig att alla i gänget utom just Matthias hade fått rumsnummer med porschemodellbeteckningar...

Jag och Nisse bodde i 911 vill ja minnas...
Han fann det högst upprörande.. hehe..

och inga fantasier angående min och Nisses rumsdelning nu tack

Ha ha ha!!!

Ja det minns jag ju nu. Mathias var inte så lite knäckt! thumbs up

Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002

Micke Eriksson skrev:
AL skrev:
Niklas R skrev:
thumbs up thumbs up

/Niklas

OT: Kan tipsa dig om att det finns en kurs som heter Fordonssystem på ISY. Jag läste den som fristående kurs nu i höstas. Var visserligen lite väl inriktad mot reglersystemen i bilen men den var ändå intressant. thumbs up

Jo den har jag gjort en smygkoll på... Ska väl kolla upp det lite mer när det blir mer aktuellt. Fast den verkar vara inriktad på motorstyrsytem... Och jag som "vill bli" chassiguru...

Tackar för tipset! Låter klart intressant iaf.

Carl Arwidsson
Piteå, eller ja strax utanför är väl mer korrekt.
Här sen Nov 2002

Nej då du är helt frisk

Hur skulle man annars kunna komma ihåg en massa sifferkombinationer. På mitt ena jobb där jag för övrigt monterar insprutningsbusningar till plastindustrin så heter dom flesta delar/artikelnr något som liknar bilmodeller, däckdimentioner och motorserier.

Astra GSi 1,04:58 Kinnekullering
Citera
Hazze
NuEVO El Stockholmo
Här sen Nov 2002

om du är knäpp Nisse ???

Skulle väl säga inte mer än någon av oss andra fånar... Sitter ju själv och håller viss reda på alla dessa artikelnummer i ETKA:n vad gäller Sciroccons detaljer. Jag vill inte påstå att JAG skulle vara riktigt frisk om man betänker den frågan !?!

S.C.S
Citera
Mathias Johansson
Kåtebol
Här sen Nov 2002

Hehe...
Faktum är att jag inte hämtat mig från hotellincidenten än.

Ställer dock i möjligaste mån väckarklockan på 9:11, 9:44, 9:17 osv.
Skulle man behöva gå upp tidigt finns ju möjligheten att ställa klockan på 3:56 thumbs up eller 5:50...

Som extra glädje kan jag ju nämna att vårat ordernummer vid dag/expressordrar på jobbet är just...917.
Mina kolleger fattade inte riktigt vad som hände när jag kom i extas över detta.

Men knäpp?
I detta sällskapet...näppeligen.

Slåtte
Här sen Nov 2002

Har för mig att jag läste en annan variant på detta i Idrottsbladet. Man ska helt enkelt "plocka" registreringsnummer på bilar i tur och ordning. Börja på 001 och sluta på 999. Enkelt om man bor i en storstad, liiite värre på landsbygden?

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
David Berglund
Lidköping
Här sen Jan 2003

Haha!

Jag är på 128 och ja har hållt på i 3 år
Den lokala stranden på sommarn är bra jaktmarker...

Micke Holmström
Täby
Här sen Nov 2002

Sörpan skrev:
Har för mig att jag läste en annan variant på detta i Idrottsbladet. Man ska helt enkelt "plocka" registreringsnummer på bilar i tur och ordning. Börja på 001 och sluta på 999. Enkelt om man bor i en storstad, liiite värre på landsbygden?

Anna (min fru) började med detta när hon pluggade, länge höll hon ett snitt på ca ett nummer om dan men mot slutet gick det lite segare. Tog ca 3 år totalt. Hon var inne på att sluta flera gånger men det går ju inte när man redan kommit till 432...

JohanR
Jönköping
Här sen Dec 2002

Jag brukar komma ihåg siffror i sjok om två i taget som jag kopplar till kända årsmodeller:

36 kan då vara Auburn Boattail Speedster -36, 58 Impala 58 som hade den karossen bara ett år.

Det går bra med kända racertävlingar också:

Nuvolari vann på Ringen -35, 57 vann Fangio, 73 var första F1 på Anderstorp.

Före 1920 kann jag dåligt, det är svårare.

Eftersom jag är motståndare till registreringsskyltar på bilar (d***a 1984 fasoner) tittar jag INTE på bilars regnummer och försöker aktivt att inte komma ihåg mina egna!

JohanR

Är jag knäpp?
1, 2   >>
3280 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande