Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 4317 besök totalt |
Motorjournalen 21 mars
Det är idag de visar Peters test av Radical SR8 ![]() från Kanal 5 "En Porsche 911 ska byggas om till något helt exceptionellt coolt och ofattbart som bara är 90 cm högt. Tre vilda garagekillar har antagit uppdraget. Tiden är knapp, frågan är om dom kommer att klara det. Grymt test av nya BMW 3-serien, som har blivit lite mer vuxen och inte så liten och sportig som Peter helst skulle vilja ha den. Kenneth gräver djupt i den riktiga raggarvärlden och släpper loss i en Chevrolet Kalos i Kroatien. Peter Sundfeldt sitter dessutom i en Radical SR8 på Brands Hatch i England och vi provkör nya Opel GTC i Malaga - och den skiljer sig faktiskt radikalt från föregående modeller, hur får du veta i Motorjournalen." |
||
Ser fram emot detta ikväll! Speciellt efter två dagars mekande med bruksbilen nu! Den har fått dragkrok och så nya handbromswirar ikväll... väldigt sportigt va? hehe.. kroken blir bra till den dagen då en rejsbil inköpes... 2010..
![]() _________________ Johan - Prospekterar Cayman |
||
Peter Sundfeldt hälsar via telefon att det blir straffpoäng för de som tittar på Bosse Bildoktorn istället
![]() och räsersåpan har man videon till ![]() Peter var på väg ner söderut för att köra 340 Spider tror jag. Och räserMaseratis ![]() ![]() _________________ ![]() |
||
![]() ![]() |
||
Bara för att kanalerna vill slåss om oss tittare (och reklamköparna) och sända samtidigt, kommer jag att vägra se på något av programmen. Åker över till verkstan och skruvar på en racebil på riktigt, istället för att sitta försoffad framför en dumburk och se andra leka med bilar
![]() ![]() De som ser på Pole Position i ZTV kan gärna får rapportera vad man tycker om det, då jag har ett par fingrar med i den produktionen... _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||
I likhet med föregående vecka ska jag lyckas med konststycket att titta på både MJ & PP.
och jag hoppas att PP bättrar sig i detta avsnitt. Det är rent förbolt pundigt att alla sevärda program ska hamna på samma dag och på samma tid. Vetenskapens värld går ju också förlorad. Både tittare och annonsörer skulle vinna på en mer utspridd tablå. Varför sänds inget vettigt på onsdagar? _________________ Jörgen Eriksson |
||
Håller med!! Kostar från 20000pund= ca 250000kr? Lätt värd varenda öre!! Det reportaget var guld! Hittills det absolut bästa MJ någonsin i mina ögon! Kenneths reportage om Daewoo var för jäääkla grym!! Man skratta ju inte lite heller ![]() Nu saknar jag bara Sundfeldt med en racingbil så är programmet fulländat!! Gött jobbar MJ!! ![]() _________________ Rachid Rachid |
||
Nu fick jag ett oerhört begär.....
Ariel Atom ![]() En snygg och modern variant av Seven..... ![]() |
||
|
||
![]() ![]() Beggade 200hästar verkar börja på runt 200.000:- Såg nån i USA som hade 220hk och lite lull-lull den gick på 52.000$ = c:a 350.000:- ![]() Inte sett nått om den kompressormatade varianten än ![]() http://www.arielmotor.co.uk/ |
||
SR8!!!
Skapar inte den otroligt mycket "Vill ha känsla", så säg! Bara hoppas att Gabbe och kompani ta hem för att visa upp på någon eller några STCC helger till sommaren. ![]() ![]() _________________ Magnus Jonasson #81 9:a German Superkart Series 2010 7:a German Superkart Series 2011 |
||
otroligt vad porriga Arielen var... huva huva!
Men jag missade inslaget om nya 3-serien ![]() ![]() ![]() Gillade Sundfeldts Radical körning med! En våt dröm den med! Joppes inslag var lite smått skrämmande... _________________ Johan - Prospekterar Cayman |
||
Abstinensen blev för stor, struntade i att teven betett sig konstigt under dagen. Fick se de sista 25 minuterna. Alternerade mellan MJ och PP, höll mig mest på MJ.
_________________ Bert-Åke Blennow Fordonspark: Mazda RX-7 -85. Nissan Primera med brölarfilter, slirande koppling, kass synkring på tvåan och klena drivaxlar. |
||
Lite halvjobbigt att titta på Bosse, MJ och PP samtidigt...
För mig som blir lagom upphetsad av att se lama provkörningar med standardbilar var inte direkt inslagen med 3-serien och "Chevan" nåt att skriva hem om, utan det enda sevärda var väl det inköpta inslaget med Ariel Atom, som var desto bättre och gav en klar vill-ha-känsla. ![]() _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||
Hela inslaget med Stigs körning på bana. http://www.openwheelers.com.au/video /Bo _________________ Bo Danerius |
||
Får hålla med om Ariel atom, vilken perfekt leksak
![]() I övrigt var det ett MJ i mängden. När Joppe är i staterna gör Kenneth ett "Joppe-reportage", kul vinkel på det inslaget ![]() Pimp my ride-inslaget kändes lite krystat. Finns dock potential även om jag har svårt att tro att det kommer att funka med de tilldelade 5 min per program. _________________ /Kristian Elisson |
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 4317 besök totalt |