| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
GTR online?
|
3386 besök totalt |
|
GTR online?
Har testat lite online racing o ddet har dykt upp några frågor... 1. När ett race startar är det svårt att hinna med att se hur många varv racet är... med resultatet att det är svårt att hinna få med rätt mängd soppa . Hur kommer jag runt detta problem? Ser man på nått mer ställe (än högra hörnet just innan race) hur många varv ett lopp kommer att vara.
2. Här man joinar här är det ju olika färger på racen rött/blått o vitt...vad betyder det? 3. Jag har valt användar namn "Speedgelb" men i resultatlistan står jag som Fredrik Cednert. Är det bara jag som ser mitt riktiga namn o dom andra mitt nick? 4. Är ni ute på nätet o lirar nått då!? Kanske läge att träffas på nån bana o tävla lite _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21
|
||
|
Re: GTR online?
Jag kan svara på din första fråga. Jag brukar fixa mina inställningar så fort jag märker att det börjar röstas för nästa session. Jag tror inte man kan se antal varv utan man får gå efter minuter som skall köras och det ställer du in i inställningarna. Jag brukar lira en del på nätet men vi får väl styra upp lite så vi kan köra tillsammans. |
||
|
Re: GTR online?
1. Fia GT serien körs på tid eller antal varv, oftast så blir det tiden som avgör, max 3 timmar eller 500 km tror jag det är. Det står hela tiden strax under vilken session du kör hur långt rejset kommer att vara i tid. 2. Röda är servrar med lösenord om du tänker på dom i listan, skillanden mellan blåa och vita vet jag inte. 3. Speedgelb är säkert ditt nick som du valt för själva lobbysystemet, men Fredrik som ditt spelarnamn i GTR. 4. Absolut _________________ Christian Waltgård |
||
|
Tackar för svaren
Tror jag har hittat ett ställe där man ser antal varv... Under informationen om banan hittar man "rules" där har jag fått för mig att det är antal varv som står högst upp till vänster...tror jag ...
_________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21
|
||
Jag kanske inte ska lägga mig i så här. Har inte ens spelet. Gissar på att Semi-Pro är snäppet lättare än simulation. Brukar vara så. Semi-Pro = medel, Simulation = så verkligt (svårt? ) som möjligt.
Bara vad jag tror... |
||
|
|
||
Kommer ja igen. Men så som du skriver _borde_ det ju vara. Jag tror (igen ) att det är så...
*Kanske gissar jag rätt igen* om man kör simulation så kan man väl inte sätta på nåt alls? och på semi-pro borde man kunna sätta dit på de... Tror ja
|
||
|
Tror att de flesta serier som körs i GTR bara tillåter auto koppling,resten är ej tillåtet.
|
||
|
Det är sant, i Semi-Pro finns det vissa hjälpmedel som inte går att stänga av. Minns tyvärr inte vilka det är.
Men lär er att köra på Sim-läget för det är så sant som Schumi säger, alla ligor och många onlineservrar kör med bara autoclutch som enda hjälpmedel. Se så ska jag börja köra igång med rejsas spontanrejs igen. Ska bara försöka få igång speldatorn igen. Den brakade totalt igår! Skriver detta på min bärbara! Datorn startar upp lite och sen så stannar den så där, kommer aldrig till BIOS...suck _________________ May the Downforce be with you Team Swedish Racing Mates |
||
|
Trist med datorn
.
Jo det är nog sant att man bör köra sim-läget om man ska få ut så mycket som möjligt av bilarna... När tycker ni att vi ska ta ett race då? o på vilken bana? _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21
|
||
|
När det nu blir aktuelt med spontanrejs igen så skulle vi inte kunna köra med bara NGT bilar då dessa är lite lättare att handskas med?
Jag är helt färsk på GTR o har lite svårt att komma överens med dom vassare bilarna, kanske skal börja leka med ratt/pedal inställningar till o börja med. Mvh Jhonny _________________ Jhonny Kokko |
||
|
|
||
|
|
||
|
Efter att jag fick lite förklarat av Jocke Frid(Formel Renault) hur setupsen är så börjar det gå liiite bättre än förut + att engelska versionen är lättare att läsa allt i än tyska
|
||
![]() |
Racingsimulatorer
GTR online?
|
3386 besök totalt |