Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 2492 besök totalt |
HotHatch för runt 40k?
Är i tankarna på att köpa något litet och framhulsdrivet med låga ägarkostnader som inte skämmer ut sig på bana. Tänker i Golf 3GTI/VR6 banor f.n. är det helt fel tro? VR6'an kan väll knappast beskyllas för att vara ekonomisk, men ja ![]() Tigra är ratat efter lite funderande, och Puma är tyvärr för dyrt att köpa. om någon sitter på något annat allternativ så motages tips supergärna ![]() |
||||||||
Peugeot 306 S16, Citroen ZX 16V. Samma grundkonstruktion ock komponenter (155 hk motor, växellåda, hjulupphäng........). Du kan vara medlem och köra med båda på Peugeot SC:s evenemang. Finns iofs mycket delar att ruinera sig på. Finns mkt annat i PSA-sfären också, men dessa två träffar väl budgeten mest mitt på.
Kanske också ska nämna 106 Rallye som inte har så mycket motor (103 hk) i grunden men som är kul att köra har stor potential. Enkel uppbyggnad och inte mycket som kan krångla. *Förutsägbar..... jag????? ![]() ![]() _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||||||
Jo 106'an har jag funderat på, men det begärs sånna ockerpriser på dom just nu ![]() |
||||||||
Prispressad 206 GTi: http://www.peugeot-sport-club.com/fo Som Nik säger, om vi ska fortsätta Pug-propagandan, så om du hittar en fin, icke sönderbusad, sen 205 GTi, så är det inte mycket fel på dem och du har ändå 20 papp upp att skruva på ännu mer väghållning för. Jag gör också bedömningen att en fin och välhållen bil inte kommer att tappa så mycket i värde framöver eftersom de fina börjar bli svårfunna. En majoritet av 205 GTi har tyvärr sålts väldigt billigt och blivit vanvårdade och sönderkörda av gasglada ynglingar.... ![]() _________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||||||
Astra GSi 16v... riktigt skoj bil!
2 liter, 150hk och trevlig väghållning... kolla bara in Bilsports tider i SS med Kadetten... Astran är ju rätt lik (i stora drag mest framvagnen som skiljer) så de går ju riktigt bra med snälla mods som du ser där! _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||||||
Har sett 106 Rallye gå för mellan 30-40k för ett halvår sedan, nu ligger dom juh på 40-50k. Det är inte så tokigt dyrt, men det är mer än jag vill ge, speciellt när jag vet att dom har gått billigare ![]() 206gti vore juh hur kul som helst, men det är juh lite dyrt tyvärr ![]() 205gti känns bara som man har hört skräckhistorier om, och att hitta ett fint ex är nog inget jag gör med min sedvanliga otur ![]() En Escort är nog inte riktigt min grej, har kört några stycken och har inte tyckt om någon, en Focus därimot vore inte helt fel, men då är vi för högt i pris igen ![]() Astra GSI låter juh som ett klart rimligt allternativ, men är inte alla fullständigt sönderkörda och genomrostade (nu är jag visst lite fördomsfull) ![]() |
||||||||
De för 15-20k (ja, det finns såna i det prisläget) är inte de fräschaste... men letar du efter en fräsch bil och lägger ~30-35 får du lätt en helt utan rost eller nåt! ![]() också lite nyfiken på varför du ska byta, inte för att jag säger att det innebär att byta ner sig dock ![]() _________________ Fredrik Boivie ![]() Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster |
||||||||
IS'en är underbar, men jag tror att det vore intressant att få ratta andra saker också, i det här fallet framkrafs, så man får lite grepp om skillnaden, helt enkelt för att få lite erfarenhet.
Dessutom är reservdelar till en 318is inte gratis ![]() Planerna på att byta är inget som ligger på min "att göra imorgon" lista, utan mer funderande till säsongens slut. Förutom de ovan nämnda skälen så har jag påtryckningar från i princip alla i familjen (och min flickvän) på att skaffa en bil som är något mer praktisk för vardagsbruk ![]() |
||||||||
Helt underbart, bara att dom är lite dyra, folk begär sånna fantasipriser för den modellen, och allt har vi tf&tf att skylla för ![]() |
||||||||
![]()
![]()
Köp en E34 så blir alla glada. ![]() Kanske inte så svängavänlig men väldigt vuxen och "riktig". _________________ Wer später bremst, fährt länger schnell... |
||||||||
En E36 då? http://www.autopower.se/powerborsen/
![]() _________________ /Mvh M|cke F@.gner |
||||||||
Bruksvärdet höjs markant. Men försäkringsbrevet som driver in premiekostnaden väger en hel del mer på samma gång.. Speciellt om man bor i den metropol som Andrew gör.. _________________ /Anton Lillsund |
||||||||
Så dyra är dom inte...hittade ju ingen för 40k men... Den här är iaf helt klart värd 50k...det lovar jag ![]() http://www.blocket.se/view/4351885.h _________________ Nicklas Åkerlund Admin @ Compello.se VW Squareback E Automatic -72 |
||||||||
Jupps, det är väll egentligen det som mest ratar valet E36, det är inte billigt att äga BMW och bo i Norsborg tyvärr ![]() |
||||||||
När alla nya framkrafsande småbilar smiskar gammelbimmers med drivningen bak, då börjar man juh undra om det verkligen stämmer att bakhjusdrift är ett måste. Visst finns det en anledning till att sportbilar har drivningen bak, och det är för att det är ingen nytta med 400hk på framhjulen, men här snackar vi juh inte ens halva effekten. Att reservdelar inte är billiga till någon bil är jag väl medveten om, men det går juh att hitta billigare än BMW (i synnerhet 318is, M42/m44) om vi säger så ![]() Bara stiftbyte kostade mig 300kr, i 318i hade det kostat mig 120kr, dvs inte ens hälften ![]() En E34'a körde jag en gång, visserligen en 518 som var lite småslut, men det kändes mer som en pråm än en båt ![]() |
||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1, 2 >> 2492 besök totalt |