Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
1, 2 >> 3868 besök totalt |
F1 imola
Var det nån som såg rejset??? ![]() Alonzo och Shumi i tuff duell de 10 sista varven!! ![]() ![]() ![]() Var ganska trist rejs ända till den röde Ferarrin fick kontakt efter depåstoppen. Efter det började Shumi plocka en efter en till bara Alonzo var kvar men han blockade , körde bra och lyckades hålla den röde efter hela vägen in i mål. Ganska bra rejs ändå. Var länge sedan ja har haft hög puls av att kolla Formel 1. Denna sesong blir bara bättre för var rejs enligt mig! ![]() Vad tycker ni?? _________________ Jocke Hellqvist. |
||||
Håller med...det var länge sen ett F1-lopp gav såna fjärilar i magen!
![]() ![]() och Kimi...ja vad ska man säga...oflytet vill bara inte sluta för honom... ![]() _________________ Petri Sanaksenaho Mercedes C36 AMG 1995 |
||||
Jag missade tyvärr incidenten när Webber klantade till det så att Schumi enkelt kom om Button. Vad hände egentligen?
Annars håller jag bara med, för en gångs skull var de sista 10 varven de mest intressanta under hela loppet. _________________ Joakim Winkler Miata -91, 300ZX -91, Laguna Coupé -09 |
||||
Webber kunde inte bestämma sig hur/var han skulle hålla sig på banan och var ivägen överallt.
Både till höger och vänster innan han bestämde sig för att hålla sig undan och Button kom för nära. Shumi tog chansen och bara gled förbi med den högre fart han höll då Button bromsade för Webber. Jo Räkan har otur!! ![]() Även jag som inte är så exalterad tycker synd om honom. Sato var på hugget i början ett tag åxå. Satte Webber på plats innan han fick släppa efter. _________________ Jocke Hellqvist. |
||||
Är det bara jag som tycker det är tråkigt att halva startfältet står i garaget långt innan målgång?
![]() Borde dom inte göra något åt det också? För tänk om vi kunde få sådana race som vi har nu och ändå ha fler i mål! Tänk, ännu fler fighter som Alonso Schummi på banan. ![]() Varför kan inte F1 ha liknande regler som Rally VM i team mästerskapet. Låt dom starta med fler bilar men dom måste lista två förare inför säsongen som få ta poäng åt temaet. Då bör de ju blir upp mot 30 bilar på gridden. Kan ju inte bli färre bra fighter under loppen... _________________ Magnus Jonasson #81 9:a German Superkart Series 2010 7:a German Superkart Series 2011 |
||||
Beror väl till viss del på de enorma kostnader det innebär att hålla F1 bil igång...många team klarar väl sig precis som det är.. Rejset var ritkigt kul! och det var inte lite jag jublade när Alonso vann!! ![]() Först trodde jag att Schumi lätt skulle ta sig förbi. Han körde ju trots allt ca 1.5s snabbare per varv. Jag trodde att han låg bakom Alonso så länge bara för att stressa honom tills han körde av = inga poäng till Alonso och 10p till Schumi. Trodde att det var Schumis listiga plan... Men sen när det bara var några varv kvar insåg jag att Schumi verkligen gjorde sitt bästa för att komma om men utan att lyckas. Jäkla va spännande rejs det var! ![]() Jag börjar bli lite sur på McLaren nu faktiskt...kan de inte bygga en bil som funkar? Tycker så jäkla synd om Kimi som aldrig får chansen.. Likaså Williams, vad sysslar de med? ![]() Heja Alonso! Som äntligen fick vinna ett rejs konkurrerandes mot Schumi ![]() _________________ Rachid Rachid |
||||
Ja denna helgen var det ju inget snack om vem som hade speeden. Det är uppenbarligen lika kass kvalité på mercedes grejer i en F1:a som det är på reaskrotet som rullar ut ur fabriken. Ge karlstackarn lite redigt material, sen kan vi börja snacka. Tur i oturen att man tjuvhåller lite på Renault!!
_________________ /Erik Petersson Cupra Leon ST VZ Extreme -25 |
||||
Mmm, Schumacher hade riktigt bra fart på prylarna. Fy sjutton vilken fart han satte upp från mitten av loppet. Ferrari ser riktigt bra ut för fortsättningen, om de får ordning på hållfastheten på prylarna. |
||||
Inte för att jag säger emot dig, men Kimi körde ju låga 1.23-varv redan i inledningen. Vill nog påstå att varken Alonso eller Skomakarn hade haft en chans om inte om vore om. _________________ /Erik Petersson Cupra Leon ST VZ Extreme -25 |
||||
Svärmor undrade om jag hade ont i magen... jag satt visst och gungade fram och tillbaka i soffan
![]() Mycket starkt av Alonso att "hålla ihop" ![]() Även om jag inte är nån stor fan av Ferrari tycker jag att det är kul att dom börjar få till det i år. Är väl ingen vits med att bli världsmästare om man inte slår dom bästa på vägen? Det kommer nog att bli spännande framöver. Schumi kan vinna 6 lopp i rad utan att leda VM ![]() Andra i mina ögon positiva saker var BAR och Ville. Båda lyckades prestera med kniven mot strupen. Negativt idag var Williams och mitt älskade Minardi. Williams får två hela bilar i mål och ändå inga poäng ![]() ![]() _________________ /Kristian Elisson |
||||
Man kan ju alltid hoppas på det! Var ju som sagt rätt intetsägande ang Minardi denna helg. Hoppas de rycker upp sig nu för de behövs. _________________ Jocke Hellqvist. |
||||
Chassit är bra i Minardiögon, klart bättre än PS04B som härstammar från 02... Att det är i stort sett otestat samt att man helt plötsligt kunde stoppa i nya motorn (samma som Red Bull, gick inte att montera i gamla chassit) och fick hundra kusar extra att tämja gjorde denna helgen mindra rolig. Fast nu fick man testat lite och med gamla bilen hade man iofs rullat i mål men långt, långt efter... Men jag tror på bättre resultat relativt snart ![]() _________________ /Kristian Elisson |
||||
När var det senast en kamp om förstaplatsen fram till mållinjen?
Jag minns bara Senna/Mansell i Månnaco -92. Men nån gång mer måste det väl varit? om Mickel vinner all rejs som är kvar och Alfonso kommer tvåa får jag det till jämt antal poäng på slutet, men flest segrar till Skummi. Det kan bli spännande! _________________ Johan Rådlund |
||||
Kul att Ville visade vad han kan. Han har ofärtjänt fått kritik tycker jag.
Bra start o bra kört i racet ![]() Stackars Kimi... ![]() Ge han en bil som håller o han blir mästare. Inge snack, han kan ratta den grabben! Vad har hänt med Montoya? Mycket snack är det (tennis...) men vad är sant? _________________ Jan Å |
||||
http://www.tv4.se/visa/?ID=383877
Var tydligen en drivaxel som gav upp. Det hade varit mycket intressant att se hur loppet hade sett ut om Kimi haft en hel bil... ![]() _________________ Petri Sanaksenaho Mercedes C36 AMG 1995 |
||||
Tajt fajt ända in på mållinjen - riktig nagelbitare!
Kul att Alonso knep förstaplatsen. Roligare ändå att Ville äntligen lyckades prestera! Får han kanske köra några lopp till....? Ska bli kul att se om han börjar få till det på de nästkommande loppen. _________________ Joachim Björkman |
||||
som vanligt visar skomakaren att han är snabb när han har fritt framför sig.. men när det kommer andra bilar i leken går det plötsligt långsammt.. ( iof gjorde Alonso ett toppenjobb..)
Att han kom förbi Button så enkelt var ju en enorm tavla av Webber... ![]() _________________ MackeMaehlum |
||||
Nåväl, Shumacher var ju inte ensam om att ha problem att köra om trots att han var 2 sekunder snabbare än framförvarande. Jag kan dock inte låta bli att gilla Shumachers metod bättre än torped-Massas. |
||||
Håller med, Massa var rätt desperat såg det ut som. Ingen finess. Min analys av skomakaren var att han var rätt nöjd med en andraplats. Om kan MÅSTE om för att vinna mästerskapet typ, skulle han chansat m mer. Han tog inga risker = rätt beslut, då "de röda" behöver alla poäng de kan få just nu! Sedan trodde nog han (som alla andra) att Alonso skulle stressa sig till ett misstag o då skulle MS hugga direkt. Det kom dock inte... Ville därmot körde mer på gränsen, underbar start o fina omkörningar - gammal fin takt! _________________ Jan Å |
||||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
1, 2 >> 3868 besök totalt |