| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Racingsimulatorer
Live for speed - S2
|
1 besök senaste veckan (6837 totalt) |
|
Live for speed - S2
Hur tycker ni att S2 är? Själv blev jag helt avtänd på det första demot p.g.a. att diffarna var värdelösa. Omöjligt att få ner kraften i backen och slet ju däck som tusan. Nu ser jag dock att LSD kommit i en uppdaterad version av demot. Ska tanka ner ikväll och prova. http://www.liveforspeed.net _________________ Anders Sandström |
||||
|
Re: Live for speed - S2
Med dom nya diffarna som har kommit blev de mycke roligare. Finns ju bland annat låst diff, ej låst diff, den gamla viscous diffen sen den nya diffen som är ställbar. Ett tips på däckslitaget är att om du kör online så kör lugnt dom första varven för på dom sista varven har alla andras däck slitits ut medans dina däck är perfekt varma. och ska man köra 8 varv och uppåt så ska man ha relativt mjuka däck för då slits dom inte lika fort men då blir varvtiderna sämre. och man ska inte låsa framdäcken för redan efter 1-1,5 varv så kommer bilen börja glida raktfram i kurvorna. Vill gärna se fler från rejsa.nu ute på multiplayer:) Själv heter jag [L]zillen4 om de är nån som vill ta ett rejs:) _________________ //Dennis Nielsen |
||||
|
|
||||
|
|
||||
Nej, men tjenare m8 !
Ja, det där med ratten är ju ett jäkla sk*t hörru du! Men det är la bara att offra bordsskivan, hehe - vad gör man inte för lite lfs, i synnerhet nu när man på fredag kan låsa upp alla bilar om man har licens |
||||
|
obizzz,
Skruvarna till fästet small av helt oprovocerat...
Jefliga är att jag kan banne mig inte hitta kvittot till ratten... så det blir nog att försöka till nån lösning på nått sätt.
Eventuellt borde man kunna limma fast ratten i nån liten skiva som man sen kan fästa med tvingar på bordsskivan. _________________ Adam Weinemo Porsche 928 S4 MY91 |
||||
Ja, vad kan vara bättre än sill, nubbe och lfs ???
|
||||
|
http://web.telia.com/~u48604296/raci
sådär men mina orignalfästen är ju hela så ratten sitter i skivan med dem men i ditt fall får man väl skruva fast ratten på nåt annat sätt jag vet inte hur ratten ser ut inuti men det borde inte vara omöjligt _________________ Martin Öberg
|
||||
|
Ratt
Det skulle väl funka o om du skaffar ett par genomgående bult, och svetsar på ett litet plattjärn i den ändan som huvudet på bulten är så att det blir en vinkel i den ändan. Sedan sätter du dit dem underifrån o upp så du får gängorna där uppe, där ska du ha en bricka och en mutter. Så skulle det fungera på min MOMo Racing i alla fall. Mvh// Stig _________________ Stig Fasth Stig RC Skara |
||||
oslagbart... _________________ Magnus Hagström Ford Focus ST 2016 Volvo V60 T6 Polestar |
||||
|
obizzz,
Nice:) Skulle nog kunna funka tror jag.. Stig, Låter oxå som en lösning Har inte ratten framför mig nu så jag kan kolla men tänkte du att man skulle dra bultarna genom hålen för de gamla fast utan tvingdelen?
_________________ Adam Weinemo Porsche 928 S4 MY91 |
||||
Japp ! så var det tänkt. _________________ Stig Fasth Stig RC Skara |
||||
|
Riktigt kul, formelbilarna var roligare än vad jag hade trott!
och som en sa på RSC-forumet: It's always incredible to see how a 3 men dev team (in their basement) can provide us with so much fun compare to those multimillions corporations who gave us "crap" (for lack of a better word ) years after years. Amen.. _________________ Magnus Hagström Ford Focus ST 2016 Volvo V60 T6 Polestar |
||||
![]() |
Racingsimulatorer
Live for speed - S2
|
1 besök senaste veckan (6837 totalt) |