Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2 >> 3256 besök totalt |
Enzo - Carrera GT @ Nürburgring = ?
Jag vet inte om Ferrari har kört på Nürburgring med sin Enzo, men jag hittar i vart fall inget. Det som vore intressant är att jämföra den den mot Carrera GT:n, som kört på 7:40 enligt länken jag fick. Lite osäkra uppgifter gör gälland att Enzon skulle fått däng på Nardo? *Men vad tror ni, skulle Enzo ta Carrera GT runt Nürburgring, och skulle det va grovt? ![]() ![]() Jag är ju inbiten Porschegalning, så listan över de snabbaste bilarna gör mig glad och stärker min uppfattning om att Porsche är kungen på ringen ![]() Mvh Danne _________________ Daniel Briander, Alfa Romeo 156 V6/ |
||||||||||
Re: Enzo - Carrera GT @ Nürburgring = ?
Kan inte varit något viktigt... ![]() ![]() ![]() _________________ Patrik Ljunggren |
||||||||||
Ja inte var det Ferrari som vann i alla fall! ![]() _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||||||||
Enzo tar nog Carrera GT rätt lätt runt Ringen. CGT har dock rekordet för (riktiga) gatbilar på gatdäck med ca 7.32. _________________ Joachim Qvarnström |
||||||||||
![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Mvh / Kalle Hansen |
||||||||||
Det finns en film med någon porrfilmsliknande titel typ "1772 hp in die grüne hölle", där Walter (som min 5v gamla son förövrigt är döpt efter) rattar runt Enzo, CGT och Gallardo. Inget snack om tider och mest fräna klipp. Är kanske bara en teaser jag sett av någon mer komplett helhet. Var det svenska AMS som redovisade ett test med superbilar i höstas? Där det mättes toppfarter på Nardo och Enzo hade högst toppfart, men de även kört en knixig bana där CGT var 2 s snabbare på ett 1.20 varv. _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 ![]() PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||||||||
jo.. efter en felväxling som sprängde motorn på mrs:en när dom hade ledning med några varv. Det tog manthey killarna 1½ timma att byta. ![]() _________________ Gustav Berggren |
||||||||||
-Låter lite som min gamla farsa... ![]() _________________ ![]() Michael Stadig --BBDB-- ![]() Morgan 4/4 BDG, Caterham 7 TC, Lola T492, Honda RVF400R |
||||||||||
Har du verkligen svarat på rätt inlägg? ![]() |
||||||||||
![]() _________________ Gustav Berggren |
||||||||||
Jo Manthey var snabba men det verkar vara lite dålig tillförlitiighet på motorerna. ![]() Felväxling med sekventiell låda? ![]() |
||||||||||
enligt olaf själv var de inte sekventill låda, som jag också trodde att det var. tror jag har nån bild innefrån bilen där de ser ut som manuell låda. _________________ Gustav Berggren |
||||||||||
Är också lite tveksam till att det var en felväxling, men motorn rasade och de bytte den där boxern på 70 minuter. Det imponerade iaf på mig. ![]() _________________ Anders Dauner |
||||||||||
det va vad Arem och olaf sa iaf... _________________ Gustav Berggren |
||||||||||
Mycket på den bilen och i det teamet som imponerar! Kan dom sätta kronan på verket nästa år? _________________ /Kristian Elisson |
||||||||||
BMW har iaf deklarerat att de inte ska köra någon GTR nästa år (och M6 ska väl dröja till 2007 eller något liknande) så om de bara håller bilen ifrån armcoräcket så ska det nog gå vägen. ![]() Ärligt talat; för att vara ett "privat-team" så är de sjukt professionella och jag unnar dem verkligen en seger på hemmaplan. Det är de värda. ![]() _________________ Anders Dauner |
||||||||||
Aha, den filmen vore kul att se, även om det inte tas några tider på körningen. Vart kan man hitta den tro? Tufft namn på din son ![]() Det är nog den "knixiga banans" tid soj jag hört om isf skulle ja trio^^ I toppfart var det väl väntat att Enzon skulle klå CGT. Tycker inte det spelar så stor roll så länge den går bättre i knixiga partier ![]() Ser fram emot att se om/när Enzon får bekänna färg på ringen, se hur pass mycket snabbare den må vara. Och så man har en tid på den att jämföra med. Ang. ADAC 24h så har ju nog missat att uppdatera mig för jag är inte alls med på vad ni pratar om ![]() _________________ Daniel Briander, Alfa Romeo 156 V6/ |
||||||||||
Ville bara göra er lite avundsjuka och säga att när jag var nere i Pingst fick jag nöjet att åka som passagerare runt Ringen i en Carrera GT.
Föraren var mycket duktig (tävlar i VLN mm) och det gick duktigt undan, med sköna kas genom böjarna. ![]() Härlig bil, verkar både lättkörd och allert. Hyffsad acceleration också! ![]() ![]() _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2 >> 3256 besök totalt |