| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Bilder o videos
Svängjänks!
|
6694 besök totalt |
|
Svängjänks!
Var på raggarträff idag i hässleholm och tänkte att kanske rejsa kunde vara intresserade av de (fåtalet) svänginspirerade kärrorna som fanns.
Han här ville, tillsammans med sin kompis som har liknande bil, köra konbana i sommar... Jag tar med dem om det blir körning i skåne någonstans
Denna framvagnen (som såg rätt ok ut) satt på ett mycket påkostat bygge som man kan läsa lite mer om här: http://www.gto66.se/ (dvs inte alls rejsa.nu, men det är ju trots allt inte McPhersonupphängning! )
Fin vette med uppdaterade hjulupphängningar, bromsar samt drivlina (satt en insprutad 350 eller nåt tillsammans med en 5 petad låda!)
En riktigt fräsch camaro 69a med rätta stuket. 5 petat, större bromsar, konidämpare osv. Original parkbänkar dock, så jag gissar att bilen körs lugnt..
Fräsch Camaro från tidigt 70-tal, även denna med lite hårdare fjädrar, konidämpare osv. Dock verkade originalbromsar finnas kvar..
Vår kassör (edit: I trans amklubben där jag sitter som vice ordförande... inte nån kassör för rejsa.nu alltså ), Bosse Hagström, var nere på ringen för några veckor sedan så hans bil förtjänar att visas här!
Glömde såklart ta foto på en killes camaro från staffanstorp (strax utanför lund) - porsche 6-kolvsok, 6petad, rejäla momo glasfiberstolar osv.. Även han var sugen på att köra konbana, så jänkemaffian kan nog ge düskskåpen en match i sommar
Kanske inte så svängig, men den hade kunnat bli... Tänk att ha detta stuket och lägga allt arbetet på chassiet istället! oj oj oj vilken sleeper!
|
||||
|
Re: Svängjänks!
Hade jag haft en sån här Camaro hade jag sagt upp mig från jobbet, avlivat hunden, sagt upp telefonabonemangen, sålt lägenheten och ägna mitt liv åt att leva för och med den bilen.. Eller nästan iaf.. sjukt snygg!
_________________ Mvh / Daniel Ene |
||||
|
Han la sig raklång över hela gräsmattan!
Måste sett roligt ut För er som inte vet det, är herr Jeppsson 1998 mm lång!
Fler bilar:
Hoppas någon på forumet ångrar att han sålt sin mustang nu... Denna var ytterst svängvänlig!
Är svag för bilar med ballt klistermärke i vindrutan (i detta fallet Verrera Suspension
ok, jag erkänner... den kanske inte svänger så bra, men den ser svängvänlig ut iaf!
Spjutspetsteknologi...
Fin åttiotalscamaro!
Självklart platsar en Cobra på rejsa.nu!!!
Särskilt med denna motorn!
TokOT: framtida bruksbil!
|
||||
|
|
||||
|
"Aktiv fjädring"
Schumi: tack!
|
||||
|
Gaaah...nu blev jag sugen igen...fasen åxå.
Har en bekant som säljer sin Camaro -97 som är lite svängapreppad...4-kantsprofil påsvetsad under för styvare chassie, rejält sänkt, krängare bak (skall tydligen inte sitta org. på den) rejäla Bear Breaks, masserad motor på org. 5,7L som sitter BAKOM framhjulen till skillnad från min...m.m m.m Sådana trådar som denna borde ban(n)lysas....
_________________ Tjänstepulkaåkare..- / "Stenis" Legitimerad tvålkoppsförare.. |
||||
|
Var 2mm från o äga en själv en 70½ Z 28 med 355cui 4bultat 4växlad manuel.. Var sjukt ös i den rakt fram men svänga var det till o va försikdig.. Var en del jobb på den men vilken bil o haft i dag tänkte man inte på då 98 för 20tusen //Greven _________________ mvh Leif Ankarschiöld Skyline R32 GTR GODZILA |
||||
Köp köp köp köp!!!!!! Du kommer säkert inte vara snabbast på banan i sommar, men du kommer ju garanterat vara en av de som har roligast!
|
||||
|
Riktigt fina bilder Anders!
blev inte ett dugg mer inspererad att få fart på min kärra nu som för hoppningsvis blir klar tills nästa helg! kanske ska passa på å ta en sväng ner till dina trakter....
_________________ Jonas Fagerö CHEVA NOVA 1972 |
||||
|
|
||||
|
Aja, ja missa inte hela cruisingen
Fan va feta bilar där va, nån redigt fin och några mindre fina... Men men, dom verka ha kul som vanligt. Det blir ju lite bättre stämningen i hela stan när de e cruising. Vädret kunde man ju inte klaga på heller
|
||||
Schhhhh....tyst nu pojk!! *våndas...* >
_________________ Tjänstepulkaåkare..- / "Stenis" Legitimerad tvålkoppsförare.. |
||||
|
Affes Gto är väldigt porrig.. även om det nu är en raktframbil..
Trevlig att prata med också vill jag minnas.. Snackade lite med honom på Uråsa för. ummh 2-3? år sedan. _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||||
|
Ersätt allt kromat med kromad plast, sedan rörram med plastkraross samt något sänkt och kompressormatad smallblockare på 700 hk. Det finns ju redan lite antydan till splitter fram, så med platt undersida och rejäl diffusor så kan den nog gå rätt bra på bana. Speciellt om man kommer ner till närmare 1000-1100 kg.
_________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||
![]() |
Bilder o videos
Svängjänks!
|
6694 besök totalt |