Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
1, 2 >> 2 besök senaste veckan (3603 totalt) |
F1 - Circuit de Nevers Magny Cours
Lite i skymundan börjar det dra ihop sig till F1-race igen. Hur det blir är svårt att sia om, vad händer tex på onsdagens arga möte i Paris? Får Michelin stå och skämmas på sitt hemma-GP, är det "business as usual" igen eller vad kommer att hända ![]() _________________ /Kristian Elisson |
||||
Gissar på business as usual...
Tror att alla parter snabbt vill glömma vad som hänt och gå vidare. Möjligtsvis utom Ecclestone som säkert fortfarande är rasande.. Han vill nog ha in lite cash från Michelin och teamen. För jag har väl inte missat något väl? Det är väl ingen som tvingats att böta än så länge? _________________ Rachid Rachid |
||||
ooops, Kristian var snabbare än jag att starta tråden.
![]() Personligen tror jag att Max Mosley avgår och lämnar över till Paul Stoddart efter onsdagens möte... ![]() _________________ ///Mvh Sören Hall (fd Kristensson) "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
||||
Det är väl främst Mad Max som är på krigsstigen? Bernie tycker jag har hållt en låg profil denna gången. _________________ /Kristian Elisson |
||||
Inte bra.....några nyheter från presskonferansen som skulle hållas kl 15? _________________ Rachid Rachid |
||||
Alonso i pole!
![]() och en mycket besviken Räikkönen...han såg extremt besviken ut. Är hans otur tillbaka? Hoppas jag inte ![]() Schumi kommer att bli extremt farlig imorn! Tänk om han vinner... Hoppas stenhårt på att Toyota ska kunna fightas hårt också! Så kul att det är så många team som kan vinna iår. Bästa säsongen på länge, trots skandaler.. _________________ Rachid Rachid |
||||
Tror på Schumiseger imorrn. Med Alonso tätt bakom över mållinjen... mao revansch för Imola, dessutom på Renaultmark.
I den intressanta änden av resultatlistan tycker jag att det är dags att ha nåt gult bakom sig över mållinjen ![]() _________________ /Kristian Elisson |
||||
På tal om det bakre fältet. Det är såå jäkla coolt att se Minardi och Jordan förarna kämpa med sina bilar och tvingas köra rally ![]() ![]() ![]() _________________ Rachid Rachid |
||||
Kimi visar återigen att han är ett värdsmästarämne!!
- Supersnabb på kvalet trots mycket bensin (o närmast överlägsen JPM trots tyngre bil) - Kör upp sig 13--> 2 - sätter snabbaste varvet om hans bil bara håller så tar han titeln ![]() Bra kört av Ville med ![]() _________________ Jan Å |
||||
och Kimi är en sådan otrolig racer också! Allt som betyder något är att vinna, såg ni vad besviken han ändå såg ut när han kom tvåa? Hoppas på en rolig och spännande fight mellan honom och Alonso
![]() Nu är det iofs bara nio tävlingar kvar, så över halva säsongen är ju förbi. Och Alonsos ledning kan visa sig svår att hämta in.. _________________ Rachid Rachid |
||||
Ett intressant race
![]() ![]() oerhört starkt av Renault/Alonso, det var aldrig nåt snack ![]() ![]() Fast största ![]() ![]() I övrigt var det väl inga stora utropstecken idag? Ett par minus dock... Williams, helt under isen ![]() Barri, vad hände idag ![]() Bridgestone... vad är det för däck ni ger till Minardi ![]() _________________ /Kristian Elisson |
||||
Mer specifikt så var det ventilhatten på vä bakhjul som inte monterades tillbaka efter 2.a depåstoppet, på någon av bilarna. Låter som om det finns ett ledigt jobb, frågan är bara om det är teamen eller däcksleverantörerna som är där och pillar under stoppen? _________________ /Kristian Elisson |
||||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
1, 2 >> 2 besök senaste veckan (3603 totalt) |