Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nürburgring
Sabine med Ford Transit??
1, 2   >>
1 besök senaste veckan (7591 totalt)
Balazs 911
Luxembourg
Här sen Mar 2003

Trådstartare

Jag har hört ett rykte om att Sabine skulle ha försökt att köra en Ford transit under 10 minuter och varit väldans nära. 10 min och 8 sek för att vara exakt. Stämmer det (helt sjukt fick kämpa en del innan jag kom under... )

Mvh,

Balazs

Här sen Nov 2002

Tro't om du vill! Men det är sant.

Finns mer att läsa om det en bit ner på sidan här: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=13228&postdays=0&postor . . . .

På Ringerslistan finns det också en omröstning om ditt snabbaste varv är snabbare eller långsammare än Sabines van-varv.

Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18
Citera
TURN 5
Danmark
Här sen Sep 2004

A top gear movie says more than a 1000 words..

**** EDIT av Nisse Classon: Tog bort länk på grund av att det är upphovsrättsskyddat material ****

Linköping
Här sen Okt 2003

There's no substitute for experience. Hon verkar "ganska" duktig, den där Sabine. Hur var det nu, hade hon inte slagit sitt Transit-varv i en (VW) Transporter senare (vilket TG klippte bort)? Det gick rykten om det iaf på FinalGear.com.

Edit: satvfle
Citera
Obbedoen
örebro
Här sen Mar 2003

10.08 verkar högst mänskligt med 136 hk lastbil o så duktig chaufför,tom lite för mänskligt !Karske e hon inte bättre än så,eller så hade hon en dålig dag..Men sladda kan hon ialla fall!

pugge rc Btg 8:48
Citera
Johan Meissner
Stockholm
Här sen Jan 2004

Robert Kinderwall skrev:
10.08 verkar högst mänskligt med 136 hk lastbil o så duktig chaufför,tom lite för mänskligt !Karske e hon inte bättre än så,eller så hade hon en dålig dag..Men sladda kan hon ialla fall!

Danmark
Här sen Sep 2004

**** EDIT av Nisse Classon: Tog bort länk på grund av att det är upphovsrättsskyddat material ****

Kan man gore sådan?

http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=142810

huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

det går bra thumbs up

Plymouth Cuda Conv -70
VaGinetta G20
Opel Speedster
Ford Cortina

Anders Bisting
Citera
Lars Andersson
Belgien
Här sen Jul 2005

Robert Kinderwall skrev:

Kan inte mer än hålla med. Bra skrivet! thumbs up

Wimbach
Här sen Aug 2004

Jag tycker att det skulle vara intressant om Robert Kinderwall och Lars Andersson kunde motivera sina åsikter angående Sabines körning. Vad är det specifikt som ni inte verkar bli speciellt imponerade av och vad skulle en annan förare kunnat göra speciellt mycket bättre?

Stockholm
Här sen Jan 2004

Skulle gärna vilja se ngn köra den Transiten snabbare än Sabine...

Belgien
Här sen Jul 2005

Tycker bara det är ett brutalt "smörande" för Sabine, hon är ju uppväxt runt slingan. Vem som helst med lika många varv bakom ratten kör ju på samma tid runt Nordslingan. Idagsläget om man har nått emot Sabine får
man påhopp för att vara mansgris. Hon är ju citat (annan sida): trots allt bara en tjej.
//Eders
Lars Andersson-Belgien

Göteborg
Här sen Nov 2002

Med samma resonemang så är ju alla räserförare vanliga snubbar, de har ju bara kört mer varv...

BMW 330i -05
Citera
Johan Meissner
Stockholm
Här sen Jan 2004

MaZ skrev:
Med samma resonemang så är ju alla räserförare vanliga snubbar, de har ju bara kört mer varv...

Exakt

Jag tycker snarare än smörande att det finns en del som har jäkla svårt med att Sabine är förbaskat snabb runt ringen...

örebro
Här sen Mar 2003

Johan Meissner skrev:

Jo,jag skulle åxå vilja se vad olika förmågor kunde göra med exact samma transit för att kunna jämföra på ett korrekt sätt.
Jag tror dock benhårt att det finns väldans många förare som e snabbare än henne runt nordslingan,vare sig det rör sig om en transit eller räserbil!

Många ringen intresserade personer verkar anse att Sabine är den snabbaste av de snabbaste runt ringen(låter så ibland ialla fall).Vilket jag inte tror,även fast jag tycker hon e skapligt snabb,o defenetivt har hon en väldigt trevlig personlighet med ett smittande leende thumbs up

Hennes erfarenhet runt ringen e ju dock något som inte behöver dryftas över,skumt skojigt många varv under bältet har hon.Men det betyder absolut inte att hon kör en transit snabbast runt ringen av alla förmågor som finns att välja på.

Jag tror många av de mer turistaktiga ringrävarna skulle kunna va inom -+10 sek av hennes tid, o ja tror att om nåra av dagens snabbaste räser förare med erfarenhet av ringen skulle testa,skulle en del va minst 10 sek bättre.Min ärliga uppfattning bara..

o tänk vilken tid layte and greate Ayrton Senna Da Silva skulle kunna göra me transiten..,,svindlande tanke!!

Citera
Obbedoen
örebro
Här sen Mar 2003

MaZ skrev:

Det håller ja inte med om,sabine har kört många varv,men jag har inte uppfattat det som att hon är klart bäst bland de som kört många varv.
Därimot finns det ju förare som kört många varv som samtidigt är lite snabbare än andra som kört väldans många varv o e hyggligt snabba..

en del räsers e lite ovanligt snabba,trots många tränings varv!,hehe

Citera
Abz
Runtuna
Här sen Maj 2004

Lars Andersson skrev:
Tycker bara det är ett brutalt "smörande" för Sabine, hon är ju uppväxt runt slingan. Vem som helst med lika många varv bakom ratten kör ju på samma tid runt Nordslingan. Idagsläget om man har nått emot Sabine får
man påhopp för att vara mansgris. Hon är ju citat (annan sida): trots allt bara en tjej.
//Eders
Lars Andersson-Belgien

För min del kan det inte smöras tillräckligt med Sabine. Hon är ju Gud!!!

Abz

Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002

Lars Andersson skrev:
Vem som helst med lika många varv bakom ratten kör ju på samma tid runt Nordslingan.

Vore intressant att veta vilka fakta du grundar detta uttalande på. Urvalet måste i vart fall vara litet!

Dessutom är Sabine säkert långsammare idag - trots 1000-tals varv - än vad hon var när hon var aktiv och vann sina 24-timmars segrar.

Anders Jonsson
Bromma
Här sen Dec 2002

Robert Kinderwall skrev:
Johan Meissner skrev:

Jo,jag skulle åxå vilja se vad olika förmågor kunde göra med exact samma transit för att kunna jämföra på ett korrekt sätt.
Jag tror dock benhårt att det finns väldans många förare som e snabbare än henne runt nordslingan,vare sig det rör sig om en transit eller räserbil!

Många ringen intresserade personer verkar anse att Sabine är den snabbaste av de snabbaste runt ringen(låter så ibland ialla fall).Vilket jag inte tror,även fast jag tycker hon e skapligt snabb,o defenetivt har hon en väldigt trevlig personlighet med ett smittande leende thumbs up

Hennes erfarenhet runt ringen e ju dock något som inte behöver dryftas över,skumt skojigt många varv under bältet har hon.Men det betyder absolut inte att hon kör en transit snabbast runt ringen av alla förmågor som finns att välja på.

Jag tror många av de mer turistaktiga ringrävarna skulle kunna va inom -+10 sek av hennes tid, o ja tror att om nåra av dagens snabbaste räser förare med erfarenhet av ringen skulle testa,skulle en del va minst 10 sek bättre.Min ärliga uppfattning bara..

o tänk vilken tid layte and greate Ayrton Senna Da Silva skulle kunna göra me transiten..,,svindlande tanke!!

Självklart finns det de som är snabbare runt en racerbana än Sabine - även på Ringen. Jag tycker dock att det är tämligen ointressant i sammanhanget. Glöm inte bort att Top Gear framförallt är TV-underhållning. Vill man se vem som verkligen är snabbast får man köra racing - kan rekommenderas varmt!

Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002

Det finns i alla fall inte så vansinnigt många kvinnor som är snabbare än Sabine runt Nordslingan. Inte män heller för den delen...

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Johan Meissner
Stockholm
Här sen Jan 2004

Skulle vara intressant och höra vad ni baserar era kristallklara erfarenheter att hon inte är snabbare än turistförare?

1, 2   >>
1 besök senaste veckan (7591 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande