Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2 >> 4308 besök totalt |
Åker på fredag - någon mer som är nere?
Hej På fredag flyger jag ner till Ringen, kommer att vara där lördag, söndag och måndag. Någon mer från rejsa som skall ner? _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||
Hej Anders!
Jag och olof o kör ned idag och är där hela helgen till och med måndag. Vågar man redan nu be om att få snyltåka något varv? ![]() ![]() om inte annat kanske man kan ta en öl någon kväll. Vi bor på Haus Ringblick i Nürburg. Kommer sannolikt inte läsa mer här innan avfärd, men räknar med att se dig vid banutsläppet på fredag :P om du känner för att hitta på något kan du slå en signal eller dra iväg ett SMS: 0708-495654 _________________ Mvh / Kalle Hansen |
||||
Kanske har du redan åkt men självklart är ni välkomna på ett par passagerar varv. Jag kommer ner först sent fredag kväll. Jag hör av mig på mobilen. Vi ses! _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||
![]() Vet inte vad du syftar på men det är säkert något minder viktigt. Viktigare är att jag just nu står på Skavsta med en pilsner i hand och flyget lyfter om 45 minuter! om nu bara åsk-vädret över Ringen kunde upplösas vore livet perfekt! om 3G kortet håller måtet så lovar jag att lämna täta rapporter från helgen! _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||
Är fortfarande skyldig dig en bit sen ADAC 24h ![]() _________________ /Kristian Elisson |
||||
Aha - så var det kanske!
Landat på Hahn, min utlovade upphämtning uteblev pga av kö över engelska kanalen så det blev hyrbil från Hahn. Först blev jag erbjuden en Focus från Sixt för 450 !! Euro för 3 dagar. Tog en Auti A3 från Budget för 170 Euro istället. Inte för att det var så billigt men tjejen bakom disken var så flirtig så jag kunde inte säga nej! Den bra med Audin är att den var helt ny - 9 km på mätaren så däck och bromsar bör ju palla. Det dåliga är att det är en disel - riktigt trött. Verkar dock OK i chassit så om det blir mycket regn i helgen så får den nog bekänna färg. Regnat har det gjort hela kvällen och det ordentiligt. Just nu när det är läggdags är himlen är stjärnklar. Prognosen lovar dock regn i morgon bitti. Vi får väl se, pilsnern och pastan på Pistenklause var dock helt OK. God natt från Eifelbergen. _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||
oh vad kul!
När vi var nere för ca en månad sedan körde vi oxå disel, en BMW 525 och en BMW 320 disel, båda med automat så klart. BMW 320 var klart roligare och känndes tryggare när man pressade på lite, den gick även snabbare runt än 520. Frågan är om en Audi disel är lika sportig och kul som en från BMW ![]() ![]() Ha så kul. _________________ Mvh/Göte Sjögren |
||||
Mors
Efter att ha lusläst hyrkontraktet (Budget) har jag kommit fram till att det är nog lämpligt att inte prövan Audin.... Nåväl, efter lite initialt strul då jag glömt hjälmen hemma löste det sig (tack Johan) och det blev 13 varv under dagen. Som väntat var väderprognosen helt fel och det var mestadels perfekta förhållanden med torr bana och rimlig trafikt. Lite skurar på kvällen piffade bara upp det hela. Nu skall vi ha en lite rejsa-pilsner innan vi går ut på stan! Ha det där hemma i hängmattan! _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||
Säkert, idag blev det inte så mycket kört, väntade till fram emot 4-tiden innan jag mig ut. Kördet några varv, börjar hitta runt igen, men inget riktigt flyt. Vilket drag det är i nya Ring-Taxin uppför Kesselchen!! Ha det! _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||
Verkligen! ![]() För två veckor sedan släppte jag förbi Sabine innan Wehrseifen, och vid bron i Breidscheid låg jag fortfarande ganska nära. Iom att hon tog ner farten ordentligt innan bron så trodde jag att hon skulle ta det riktigt lugnt där med tanke på hastighetsbegränsningen, men i sann sabine-anda driftar hon istället över bron. ![]() ![]() ![]() Det var fö Jochen som blandat ihop andersarna något... ![]() _________________ Anders Dauner |
||||
Jag var nere förra helgen och åkte mitt första varv på Ringen i spöregn! Kan ju lova att Sabine fullkomligt flög förbi men Bmw:n. Man ångrar lite att man inte köpte att varv i Ringen-Taxin. Får bli nästa år! Resan är redan bokad
![]() _________________ Peter Fröjd -------------- BMW M3 e90 |
||||
Men var har du Porschen, är den inte kvar där nere. ![]() _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||
Det stämmer. Nu har ju vädret varit bättre än prognoserna så vi har haft det mestadels torrt. Porschen har jag här nere med nyrenoverad växellåda och ny koppling. Kör hem den till Sverige imorgon.
Idag blir det lite sight-seeing, lämna tillbaka hyrbilen och sedan förhoppningsvis några varv på eftermiddag och kväll. Det har varit extremt lite folk här. Det har inte varit några köer, tämligen enkelt att parkera och förhållandevis lite avspärrningar. Tror att väderprognoserna varit avskräckande. _________________ Med vänliga hälsningar Anders Jonsson |
||||
Lånar tråden lite: Finns det något bolag (i Tyskland) som rekommenderas framför andra, om man nu skulle få för sig att ta några varv med sin hyrbil? _________________ -- |
||||
Har Budget uttryckligen skrivit in i kontraktet nu att man inte får köra på ringen? När jag hyrde BMW Z4:an från Budget för ett par år sedan, så vill jag minnas att det stod något i stil med att man inte fick köra på motorbana. Men det stod inget uttryckligen om TF på nordslingan. ![]() _________________ Peeter Pahv Ringenfantast, som numer leker med en Mini JCW -08. ![]() |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2 >> 4308 besök totalt |