| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
S: Metallbussningar till bromsoken på BMW "UPPDATERAD"
|
58 besök senaste veckan (3489 totalt) |
|
S: Metallbussningar till bromsoken på BMW "UPPDATERAD
Tänkte bara kolla om det finns nåt intresse för sådana här bussningar: http://www.turnermotorsport.com/html Används alltså för att inte snedslita beläggen och för en bättre pedalkänsla. Jag har inte hittat några i Sverige, och funderar på om jag ska låta tillverka en liten serie, och det förutsätter ju att fler är intresserade. EDIT: Sålde slut på alla satser rätt fort ! Nu har jag fått reda på att det är samma bussningar i nästan alla modeller, fungerar på: E23/24/28/32/34/36/46/60 med ATE-ok, så jag tänkte låta göra en serie till, nytillkomna intressenter kan bilda en lista i denna tråd eller PM:a !! Priset är som sagt 800 kr + ev frakt !!
_________________ / Martin Spetz Racern: |
||||||
|
|
||||||
Har jag in te redan bett dig svarva sånna men du skyllde på att du inte kunde svarven...
Upp till bevis! |
||||||
Problem solved...
Men vi tar det på ICQ.. |
||||||
|
Jag har också svarvat sånna till min bil. Gjorde flera satser när jag ändå höll på. Så dom ligger någonstans i garaget och skräpar. Om och hur det funkar har jag dock inte testat än.
|
||||||
|
Re: S: Metallbussningar till glidtappen i bromsoken på BMW
Rätta mig om jag har fel, 59.95 för en sats per axel d.v.s ca 120 dollar + frakt + tull eller hur? Detta är mindre än 1200 kr som du säger dig kunna sälja för? Poängen med hemmatillverkat i mindre serier är att sälja det för lägre pris än vad firmorna tar? _________________ Kör cheva numer. |
||||||
|
Bara frakten skulle bli 65 dollar....
||||||
|
Ajdå!, prova www.jetcarrier.com ? _________________ Kör cheva numer. |
||||||
|
Turner skickar bara med UPS. Smidigt? Ja. Billigt? Nej. Samuel, gräv lite.
|
||||||
|
Men vänta nu...funkar det där verkligen på vanliga E30-ok?....jag har iallafall en variant av ok som inte har nån gummiupphängd styrtapp..!? Är det andra ok på nyare E30:s (325:or m,m) ?
_________________ Petri Sanaksenaho Mercedes C36 AMG 1995 |
||||||
Funkar bara på ATE-oken, inte på Girling. Verkar inte finnas ngn direkt årsmodell de bytte på osv utan det blandas rätt friskt. |
||||||
|
Njaa, man får en virtuell adress i USA som postorderfirmor skickar grejer till, sen tar jetcarrier över så UPS osv har mindre betydelse. _________________ Kör cheva numer. |
||||||
|
obs vid beställning av saker från Turner. En hel del svårinsedda och svårförutsägbara kostnader kan slå till, dvs förutom Nuders moms och tull etc.
När jag beställde delar från Turner gick delarna på 1700:- och frakten 1900:-. Precis som AL sade gick det fort men ack så dyrt. Så fort var jag egentligen inte intresserad av att betala. (Det paradoxala var att det, som vanligt, var skrymmet som kostade plenty! En packning för 97:- kostade alltså 1500:- i frakt. )
_________________ Mvh/Micke Regnell
|
||||||
|
Det blev ju liksom så då att jag tog fram några satser, funkar kanon !!
Har två satser över som jag gärna vill bli av med, i en sats ingår 8 st bussningar samt 8 st låsclips ( alltså komplett till 4 ok ), vill ha 800 kr + ev frakt ( liiiiite bättre pris än från Turner... ).
||||||
|
Nu är alla satser sålda, men om det fortfarande finns intresse från flera håll kan jag göra en serie till, anmäl er i så fall så fort som möjligt i denna tråd !!
Se uppdatering i ursprungsinlägget, bussningen passar i princip på ALLA BMW-modeller !!
||||||
![]() |
SÄLJES
S: Metallbussningar till bromsoken på BMW "UPPDATERAD"
|
58 besök senaste veckan (3489 totalt) |