| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Motorkuddar ?!
|
1, 2 >> 2 besök senaste veckan (5265 totalt) |
|
Motorkuddar ?!
Vad kan man fylla motorkuddar med för material?? Har en golf VR6 där motorkudden där fram består av gummikudde med en massa hål i finns d nått som man kan fylla den med så den blir lite stommare, där e också lite utrymmer runt "röret" där bulten sitter, e d nån som har gjort något sådant o har d blivit bra ?? för behöver ju inte köpa en ny om man kan styva upp den här till lite bättre än en ny orginal. Tackar på förhand _________________ Magnus Svensson "Team SBR" Passat 1.8T -05 X Saab 900SE 2.0 TURBO driver X Saab 900SE 2.0 TURBO driver X Golf MKIII VR6 Driver Carkings Tävlingsledare |
||||||||
Styvar d upp d bra då eller ? o var kan man köpa d egentligen ?? o vad kan d gå lös på ?? _________________ Magnus Svensson "Team SBR" Passat 1.8T -05 X Saab 900SE 2.0 TURBO driver X Saab 900SE 2.0 TURBO driver X Golf MKIII VR6 Driver Carkings Tävlingsledare |
||||||||
Billigt på biltema.. Rengör bara kudden noggrant och rugga ytan så ska det förhoppningsvis funka.. Blir ju styvare än luft iaf
_________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||||||||
|
Billigt på biltema..
Rengör bara kudden noggrant och rugga ytan så ska det förhoppningsvis funka.. Blir ju styvare än luft iaf [/quote]
Hmm kanske kan bada kudden i d då så att d sipprar igenom ordentligt men vet du hur lång torktid d e på d ?? _________________ Magnus Svensson "Team SBR" Passat 1.8T -05 X Saab 900SE 2.0 TURBO driver X Saab 900SE 2.0 TURBO driver X Golf MKIII VR6 Driver Carkings Tävlingsledare |
||||||||
|
_________________ Jesper Wall BMW E28 M535i (Blivande BMW-cup bil) BMW E39 540iAT BMW E85 Z4 Svenska E12/E28 Registret http://www.e28.se |
||||||||
|
Ett tips är annars att knalla in på någon bilverkstad där de ofta byter rutor.
Jag vet att i alla fall på Volvo använder de sig av tvåkomponents PUR rutlim som blandas av en slags mixer-spruta. När rutan är dit limmad blir det oftast en del lim över. om du frågar snällt kan du kanske få de överblivna tuberna som ändå slängs annars. Sen är det bara att pressa ur lite ur varje med en silikon-spruta och blanda ihop. Härdar ganska snabbt. Detta har jag fyllt mina bakvagnsbussningar på Mercedesen med, och det blev mycket bra. Jag skulle tro att deras rutlim är bättre än biltemas iaf. Mvh Gordon _________________ Gordon Ekman MB 190 2.3-16T-86 Audi A2 1.2 TDI -01 |
||||||||
Men e d inte stumt som fan eller ?? o hur har han gjort då?? väldigt nyfiken på d, niger inte motor nått nu då eller ? Min niger en del o känner d när man släpper på gasen o gasar till lite igen jobbigt sånt, har bytt den som sitter vid d bakre fästet till växellådan till en ny men hände inte så mycket så alla tips e väldigt tacksamma. _________________ Magnus Svensson "Team SBR" Passat 1.8T -05 X Saab 900SE 2.0 TURBO driver X Saab 900SE 2.0 TURBO driver X Golf MKIII VR6 Driver Carkings Tävlingsledare |
||||||||
Jag kör med hockypuckar i främre fästet.... funkar kanon Kan bli lite vibrationer på tomgång men annars märks det inte Hocky puckarna har samma ytter mått som orginal gummit Det går åt 3½ puck på ovan sidan o 1 på undersidan Bara att borra hål genom alla puckarna o montera _________________ Rickard Jörgensen Golf VR6 TT -94 (Projekt) KTM 525 EXC -03 Citroen Jumpy -02 |
||||||||
Men tar du röret eller vad man ska kalla d från den gamla kudden då eller o borrar upp till den dimensionen eller? _________________ Magnus Svensson "Team SBR" Passat 1.8T -05 X Saab 900SE 2.0 TURBO driver X Saab 900SE 2.0 TURBO driver X Golf MKIII VR6 Driver Carkings Tävlingsledare |
||||||||
Men tar du röret eller vad man ska kalla d från den gamla kudden då eller o borrar upp till den dimensionen eller? d e väl den främre som för att motor niger så niger mycket? Men hur har du satt därbak köpt nya orginal eller ?? jag borrade ett hål i min gamla o funderer på att fylla den med sånt rutlim o den sätta en skruv i hålet d skulle väl kunna funka bra eller ? _________________ Magnus Svensson "Team SBR" Passat 1.8T -05 X Saab 900SE 2.0 TURBO driver X Saab 900SE 2.0 TURBO driver X Golf MKIII VR6 Driver Carkings Tävlingsledare |
||||||||
Är det denna ni har använt? http://www.biltema.se/products/produ _________________ Jesper Wall BMW E28 M535i (Blivande BMW-cup bil) BMW E39 540iAT BMW E85 Z4 Svenska E12/E28 Registret http://www.e28.se |
||||||||
Man behåller bara själva stommen o byter ut gummi delarna till hockypuck...Bara att borra lämpligt hål i mitten... Mina bakre fästen är orginal än så länge _________________ Rickard Jörgensen Golf VR6 TT -94 (Projekt) KTM 525 EXC -03 Citroen Jumpy -02 |
||||||||
|
Jag kör med hockypuckar i främre fästet.... funkar kanon
Kan bli lite vibrationer på tomgång men annars märks det inte Hocky puckarna har samma ytter mått som orginal gummit Det går åt 3½ puck på ovan sidan o 1 på undersidan Bara att borra hål genom alla puckarna o montera[/quote] Men tar du röret eller vad man ska kalla d från den gamla kudden då eller o borrar upp till den dimensionen eller? d e väl den främre som för att motor niger så niger mycket? Men hur har du satt därbak köpt nya orginal eller ?? jag borrade ett hål i min gamla o funderer på att fylla den med sånt rutlim o den sätta en skruv i hålet d skulle väl kunna funka bra eller ?[/quote] Man behåller bara själva stommen o byter ut gummi delarna till hockypuck...Bara att borra lämpligt hål i mitten... Mina bakre fästen är orginal än så länge[/quote] Har du måtten på d "röret" för tänke man kunde göra ett sånt på jobbet o testa _________________ Magnus Svensson "Team SBR" Passat 1.8T -05 X Saab 900SE 2.0 TURBO driver X Saab 900SE 2.0 TURBO driver X Golf MKIII VR6 Driver Carkings Tävlingsledare |
||||||||
o va e d för material ? E d nån som har typ borrat hål i den till växellådan o fyllt den o satt i typ nån bult eller nått o testat ?? och om nån harm funkar d bra ?? _________________ Magnus Svensson "Team SBR" Passat 1.8T -05 X Saab 900SE 2.0 TURBO driver X Saab 900SE 2.0 TURBO driver X Golf MKIII VR6 Driver Carkings Tävlingsledare |
||||||||
|
_________________ Roger Näslund Datsun 240Z -73 Blivande banbil Datsun 280ZX -80 Sommarbil Ford Probe GT -93 Såld |
||||||||
Polyuretan. Finns i en massa olika varianter, http://www.sika.se/index.com?get=web _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||||||||
![]() |
Skruva banåkabil
Motorkuddar ?!
|
1, 2 >> 2 besök senaste veckan (5265 totalt) |