| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
K: Alfa GTV el defekt Porsche 944 NA (Köpt! Klart!)
|
7630 besök totalt |
|
Hej igen! Mer specificerat nu: Jag söker en rullande & rostfri Alfa GTV alternativt en rostfri Porsche 944 med rasad motor/vx-låda. Emaila till magnus_k (a) home.se eller PMa mig här! Mvh Mangan _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||
|
Re: K: Alfa GTV el defekt Porsche 944 NA
Hittade du inte anonsen på 944an med rasad motor? Ny motor tror jag man kan fixa för 5-7000 SEK. Borde nästan bli billigare än att laga =) _________________ Christian Merheim
- There are places were only a racecar can take you - |
||
|
Finns en annons på en 944 med rasad motor i Norrköping, men den killen har bestämt sig för att byta/laga motorn själv och inte orkat ta ner annonsen. Eller det sa han iaf när jag pratade med honom i helgen.
Finns även en 944 i Malmö men den har elfel, kan bli hur roligt som helst... Motorbyte/fix borde till-o-med bli lättare? Mvh Mangan _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||
Vad för elfel är det? Vi har rätt bra koll på elsystemet och skulle nog kunna kolla bilen i Malmö åt dig. _________________ Christian Merheim
||
Ser att det finns en GTV (skick okänt) utsatt för 12 kkr, samt att jag kollade en annan GTV i Kalmar (rostfri för 18 kkr) som redan var såld... Budgeten är något över 10 kkr, hittar jag ett vettigt ex så kanske den närmar sig 20 kkr också. Christian: Jag PMar dig... Mvh Mangan _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||
|
Synd att du inte började jaga bara lite tidigare. Det fanns en ganska fin helt rostfri (upplagad) 4-cyl 76:a GTV med trimmad motor i vårt garage som såldes för två veckor sen. Priset var ca 20' (kanske lägre, vet inte om de lyckades pruta något). Hade passat dig perfekt!
_________________ Göran Hackman TVR 1800S (Grantura Mk IV), 1967 Sunbeam Alpine Mk III, 1963 |
||
|
om 944an är US import så har den bara 150hk(lägre kompression). m.a.o ytterliggare prutning på pris.
Vi har iofs 150hk motorn i vår 944a men med europeisk databox märks det inte så mycket. _________________ Christian Merheim
||
|
Det finns en hel del som fått bra fart i 944or med volvospis som folk fått bra fart i!
Det är rätt enkelt att montera anna motor p.g.a. transaxelkonstruktionen. Frågan är bara vad som krävs för att få det igenom besiktningen? motorbyte? ombyggt fordon? _________________ Christian Merheim
||
|
Jag vet att den här antagligen är för dyr, men jag måste tipsa om den iallafall!
Jag bara älskar den här typen av alfor!
http://www.bhbutveckling.se/alfa.htm ....o sen hitta jag detta: Ett projekt!
http://www.blocket.se/view/5908804.h |
||
|
Jag var just borta hos grannens polare. Där står en rostlagad Fiat X1/9 med påbörjad bur & plastskärmar alá Dallara X1/9. Den skall tydligen bort & är i stort sett gratis...
_________________ Björn Larsson Life's to short for shortfillers. Lotus 7S1 -59 Lotus Elite -60 BMW E30 Baur TC2 -85 Sportscar F1000 van Diemen RF75 MG Midget -61 |
||
Dallara X1/9...kanske en av världens tuffaste bilar!
|
||
|
Roger G: Alfa 1 var nog bortom min ekonomiska horisont, och nr 2's annons har jag sett och lagt i högen "Kanske men troligen inte". Tack iaf!
Fiat X1/9: Mja, mjo, kanske... Grannen, är det i Helsingborg kan tänkas?
Mvh Mangan _________________ Magnus Karlsson, Scott Genius 750 The older I get, the faster I was... |
||
Kom igen nu det var ju alla rätt på en gång... inte bara drivningen utan oxå motorn på rätt ställe! _________________ Mattias Meldert |
||
BILDER!
|
||
|
Frän bil de där X1/9 http://www.autodesign.it/x19/racegal
Va fasen Magnus! En sådna måste du ju ha!!! :woot: Mötte en grå sådan med röda fartränder på mellan Katrineholm o Valla för några veckor sedan. Jädrans läcker bil! _________________ Fredrik Cednert PCS 7484 NS: 9 varv NS BTG: 9.10.21
|
||
![]() |
SÄLJES
|
7630 besök totalt |